printlogo


کد خبر: 189365تاریخ: 1396/12/8 00:00
اخبار

16 فیلم نامزد اکران نوروزی شدند
آخرین جلسه شورای صنفی نمایش با کاندیدا شدن 16 فیلم برای اکران نوروزی برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بحث اکران نوروزی امسال نیز همچون سال‌های گذشته بلافاصله پس از اتمام جشنواره فیلم فجر مورد توجه اهالی سینما و رسانه قرار گرفت و اخبار مختلفی در ارتباط با آثار و گزینه‌هایی که متقاضی استفاده از فرصت اکران نوروزی سال 97 هستند، منتشر شد. اما در تازه‌ترین خبرهایی که پیرامون اکران نوروزی امسال توسط رسانه‌ها منتشر شده است، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره همه آثار مدعی اکران نوروزی 97 گفت: برای اکران نوروزی 16 فیلم «خرگیوش»، «فیلشاه»، «ماه‌پیشونی 2»، «لاتاری»، «لونه زنبور»، «ما شما را دوست داریم خانم یایا»، «مصادره»، «تگزاس»، «به وقت شام»، «چهارراه استانبول»، «خاله قورباغه»، «فراری»، «خجالت نکش»، «بی‌حساب»، «من دیوانه نیستم» و «جاده قدیم» متقاضی اکران هستند که بررسی آنها در جلسه شورای جدید انجام خواهد شد. وی همچنین درباره اقدام احمد نجفی و اعتراضی که به شورای صنفی نمایش برای اکران فیلم «من یک ایرانی‌ام» داشته است، گفت: برای ما هم این نوع اعتراض (گل مالیدن به در خانه سینما) عجیب بود چون اخیرا هیچ اعتراضی از سوی تهیه‌کننده و گروه فیلم سینمایی «من یک ایرانی‌ام» به شورای صنفی نمایش نرسیده بود.


فصل سوم «کتاب‌باز» ساخته می‌شود
فصل سوم برنامه «کتاب‌باز» با حضور سروش صحت در سال ۹۷ ساخته خواهد شد. به گزارش ایسنا، محمدرضا رضاییان، تهیه‌کننده برنامه «کتاب‌باز» با اعلام این خبر درباره‌ جزئیات فصل سوم این برنامه توضیح داد: در تدارک ساخت فصل سوم «کتاب‌باز» برای پخش از شبکه نسیم هستیم و قرار است این برنامه در سال جدید پس از ایام نوروز یا در اردیبهشت‌‌ماه با ایام نمایشگاه شروع شود یا پس از جام‌جهانی و ایام محرم روی آنتن برود. او با بیان اینکه سروش صحت همچنان فصل سوم «کتاب‌باز» را اجرا خواهد کرد، گفت: بخش‌هایی از برنامه طراحی مجدد خواهد داشت و آیتم‌های جدیدی هم قرار است به برنامه اضافه شود که این تغییرات کماکان با تیم اتاق فکر و سردبیر در حال انجام است. هدف این برنامه این بود که با نگاه و رویکرد متفاوتی سراغ ترویج فرهنگ کتابخوانی برود و هر بار در گفت‌وگو با میهمان برنامه از دنیای کتاب‌ها سخن بگوید.


روایت سید‌مهدی شجاعی از شأن نزول «والعادیات» برای نوجوانان
انتشارات کتاب نیستان کتاب «شانه؛ علی، نشانه؛ شجاعت» را به قلم سیدمهدی شجاعی روانه بازار کتاب کرد. به گزارش تسنیم، کتاب «شانه؛ علی، نشانه؛ شجاعت» داستان شأن نزول سوره والعادیات است که از سوره‌های کوچک قرآن به شمار می‌رود. این سوره را عادیات نیز می‌نامند، زیرا خداوند در آیه اول به آنها سوگند یاد کرده و از آنها سخن گفته است. سوره عادیات با توصیف جهادگران و ترسیم صحنه نبرد، به ناسپاس بودن انسان در برابر پروردگارش و بخیل بودن او به دلیل مال‌دوستی و دنیاپرستی‌اش اشاره می‌کند و احوال روز قیامت و چگونگی روز جزا را یادآور می‌شود. این داستان به قلم سیدمهدی شجاعی برای نوجوانان و با نگاه و زبان آنها تالیف شده است. تصویرگری کتاب به عهده فرهاد جمشیدی است که به‌خاطر همسو بودن و توجه به جزئیات جذابیت آن را دوچندان کرده است.


فراخوان ارسال سوژه درباره قهرمانان عدالتخواه انقلابی
واحد مستند دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جهت تولید اثر درباره «قهرمانان عدالتخواه انقلابی» در فراخوانی از مردم دعوت کرد سوژه‌های خود را به این مرکز معرفی کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، این سوژه‌ها می‌تواند شامل تلاش قهرمانانه مسؤولان و مردم شهرهای مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی، عملکرد قابل توجه مسؤولان و قضات شهرهای مختلف در مبارزه با تخلفات اقتصادی و اقدامات شایسته کارکنان و مسؤولان بهزیستی و کمیته‌‌های امداد شهرها در حوزه فقرزدایی و... باشد. علاقه‌مندان می‌توانند سوژه‌های خود را در این زمینه به آی‌دی تلگرامی  ganjineh_sooje@ معرفی کنند.


Page Generated in 0/0055 sec