printlogo


کد خبر: 189366تاریخ: 1396/12/8 00:00
اخبار

«نصرالله قادری» قائم‌مقام شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت شد
دکتر «نصرالله قادری» پژوهشگر، نویسنده و کارگردان عرصه هنرهای نمایشی کشور به عنوان قائم‌مقام شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت منصوب شد. به گزارش «وطن امروز»، امیر نصیربیگی، دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، طی حکمی نصرالله قادری را به عنوان قائم‌مقام این جشنواره منصوب کرد. نصرالله قادری نویسنده، کارگردان، منتقد و استاد دانشگاه، عضویت کانون مدرسان خانه سینما، عضویت شورای پژوهشی مرکز هنرهای نمایشی، عضویت سابق هیات علمی دانشگاه‌های هنر و دانشگاه آزاد اسلامی، عضویت کانون ملی منتقدان تئاتر ایران وابسته به A.I.C.T و سردبیری ماهنامه تخصصی نمایش را در کارنامه خود دارد. وی همچنین کارگردانی بیش از 30 نمایش در داخل کشور و جشنواره‌های داخلی و خارجی و نیز تالیف و نگارش بیش از 40 عنوان نمایشنامه و کتاب تخصصی در حوزه نمایش و بیش از صدها عنوان مقاله، نقد پژوهش و تحقیق در مجلات ادبی، هنری و پژوهشی و نیز داوری چندین جشنواره معتبر داخلی را برعهده داشته است. شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت آذرماه سال97 به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری امیر نصیربیگی در تهران برگزار خواهد شد.


چاپ پنجم «وقتی دلی»  با ظاهری جدید
رمان «وقتی دلی» نوشته محمدحسن شهسواری به چاپ پنجم رسید. به گزارش «وطن امروز»، این رمان منتشر شده توسط شهرستان ادب در همان سال انتشار مورد توجه منتقدان و داستان‌نویسان قرارگرفت و در ششمین جایزه جلال آل احمد نامزد شد. وقتی دلی که به گفته نویسنده سخت‌ترین رمانی است که تا امروز نوشته است، با محوریت موضوع و شخصیتی از تاریخ اسلام داستان خود را روایت می‌کند. وقایع و اتفاقات صدر اسلام با روایتی آرام و تدریجی شروع می‌شود و در هر فصل با اشاره به اتفاقات مهم صدر اسلام، شخصیت‌های داستان خود را تصویر می‌کند. مصعب بن عمیر، شخصیت ممتاز و محوری این رمان است که از همان ابتدا برخلاف قبیله و خانواده‌اش با پیامبر همراه می‌شود. حالا پس از انتشار 4 دوره از این کتاب و استقبال چشمگیر مخاطبان، چاپ پنجم این رمان خواندنی، با ظاهری نو،  وارد بازار شده‌ است. شما می‌توانید این کتاب را از خانه و از طریق سایت‌هایی چون ادب‌بوک، نبض هنر و بامیلو تهیه کنید.


«سه بیلبورد...» و «شکل‌ آب» جدی‌ترین مدعیان اسکار 2018
اعضای آکادمی اسکار تا فردا باید آرای خود را ارسال کنند و اکنون منتقدان سینمایی از «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» به عنوان فیلمی با شانس بالا برای کسب عنوان بهترین فیلم نام می‌برند. به گزارش مهر به نقل از گلددربی، در حالی که ۲۷ فوریه آخرین فرصت برای ارائه آرای اعضای آکادمی اسکار است، منتقدان از «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» تقریبا همپای «شکل آب» برای کسب عنوان بهترین فیلم نام می‌برند. این فیلم پس از کسب 5 جایزه بفتا، جایگاه تثبیت‌شده‌تری برای اسکار به دست آورد. اکنون ۹ تن از ۲۶ متخصص اسکار از فیلم مارتین مک دونا به عنوان بهترین فیلم برای کسب جایزه اسکار یاد می‌کنند. تعداد آرای این فیلم تا پیش از این ۵ رای بود. «شکل آب» در جوایز بفتا 3 جایزه دریافت کرد که جایزه بهترین کارگردانی برای گیلرمو دل تورو را هم دربرمی‌گرفت. آرای این فیلم از ۱۲ امتیاز به ۱۰ امتیاز کاهش یافته است. «سه بیلبورد» در بفتا 5 جایزه برد که شامل بهترین فیلم و بهترین فیلم بریتانیایی بود و سم راکول در عین حال جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را از آن خود کرد. با این حال، هنوز «شکل آب» در راس فهرست از نظر رای متخصصان جای دارد و از شانس ۵ به ۹ برخوردار است و به نظر می‌رسد جایزه اسکار را که ۴ مارس به برنده اهدا می‌شود، به خانه خواهد برد. «سه بیلبورد» اکنون از شانس قوی ۱۰ به ۲۱ برخوردار است و در مکان دوم جای دارد. در مکان‌های بعدی «دانکرک» با شانس یک به ۶۶، «پست» با شانس یک به ۶۶، «مرا به نام خودت صدا بزن» با شانس یک به ۱۰۰، «تیره‌ترین ساعت» با شانس یک به ۱۰۰ و «نخ خیال» با شانس یک به ۱۰۰ قرار دارند. 


Page Generated in 0/0054 sec