printlogo


کد خبر: 189400تاریخ: 1396/12/8 00:00
اخبار

ارجاع سؤال جدید نمایندگان از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارجاع سوال جدید حدود 100 نماینده مجلس از رئیس‌جمهور درباره مسائل اقتصادی به کمیسیون متبوعش خبر داد. رحیم زارع در گفت‌‌وگو با خانه ملت، درباره سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور گفت: از طرف هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی موضوع نامه سوال از رئیس‌جمهور با 5 محور به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد که این نامه به امضای حدود 100 نماینده مجلس رسیده است. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات در بازار ارز و تاثیرات مشکلات بازار ارز در بخش‌های مختلف اقتصادی، بحث قاچاق کالا و ارز، تداوم بیکاری و ادامه رکود اقتصادی در کشور از محورهای سوال دوم نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور است. نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت استمرار تحریم‌های بانکی بعد از برجام با وجود اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده است نیز موضوع دیگری بود که در نامه سوال از رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان سوال‌کننده مطرح شده است. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس، از طرف کمیسیون اقتصادی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ارسال شده تا نمایندگان رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شوند و نشست مشترک مجلس و دولت برای بررسی سوال دوم نمایندگان از رئیس‌جمهور در هفته آینده برگزار شود.

تحدید برنامه‌های موشکی ایران در حوزه برجام نمی‌گنجد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است شروط اصلاح برجام ترامپ مبنی بر تحدید فعالیت اقتصادی سپاه، تهدیدات سایبری، حقوق بشر و برنامه‌های موشکی ایران در حوزه برجام نمی‌گنجد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، درباره شروط جدید ترامپ در رابطه با برجام و درخواست اعمال محدودیت بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ترامپ مجددا در جریان تایید تمدید لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شروطی را مطرح کرده که تمدید تعلیق بعدی را مشروط به اجرای این شروط دانسته است. نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شروط ترامپ از نظر جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود، جمهوری اسلامی ایران این شروط را نه‌تنها نمی‌پذیرد بلکه حاضر به مذاکره درباره آنها با طرف‌های مقابل هم نیست. نقوی‌حسینی افزود: آمریکایی‌ها به جای بهانه‌جویی باید به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند و از ابراز شرط و شروط جلوگیری کنند، برجام توافقی انجام گرفته است لذا مذاکره یا اصلاح آن امکانپذیر نیست. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران شروطی چون بازرسی از سایت‌های نظامی، مذاکره درباره محور موشکی و غیره را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: قرار دادن شروط جدید چون تحدید فعالیت اقتصادی سپاه یا تهدیدات سایبری و حقوق بشر نیز در حوزه برجام نمی‌گنجد.

تمرکز دشمنان بر تضعیف توان دفاعی ‌ایران
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه دست از عداوت و دشمنی علیه کشورمان برنمی‌دارد، گفت: تلاش گسترده دشمنان بر تضعیف جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده است. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی مالک اشتر به اهمیت ماموریت و جایگاه این دانشگاه در سطح کشور و نیروهای مسلح اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه صنعتی مالک اشتر وظیفه دارد پاسخگوی جدی نیازهای بخش صنعت دفاعی، نیروهای مسلح و نوع تهدیدات فرارو و پیش‌روی دشمنان علیه کشورمان باشد.‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دشمنی‌ها و خباثت‌های نظام سلطه علیه ملت بزرگ ایران اسلامی ادامه داد: هدف تمام این دشمنی‌ها خدشه‌پذیر کردن و تضعیف توان دفاعی کشور و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. وی با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه دست از عداوت و دشمنی علیه کشورمان برنمی‌دارد، تاکید کرد: تلاش گسترده دشمنان بر تضعیف جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده است.


Page Generated in 0/0053 sec