printlogo


کد خبر: 189407تاریخ: 1396/12/8 00:00
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد
زایمان طبیعی رایگان در برخی مراکز غیردولتی
تعیین هزینه‌های درمان ناباروری پس از ابلاغ بودجه

گروه اجتماعی: سخنگوی وزارت بهداشت درباره تامین هزینه‌های کامل درمان ناباروری در سال آینده گفت: این موضوع  پس از ابلاغ بودجه سال ۹۷ مشخص می‌شود.
به گزارش مهر، ایرج حریرچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عنوان شده بود سال آینده تمام هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش قرار می‌گیرد، اظهار داشت: ما معتقدیم ناباروری یکی از مشکلات مهم جوامع بشری کنونی است. وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در کشور که در نتیجه آن سن فرزندآوری نیز بالا می‌رود، گفت: به دنبال این وضعیت موضوع درمان‌های ناباروری باید مورد توجه قرار گیرد، از همین رو وزارت بهداشت از منابع خود در سال‌های گذشته  توانسته این قبیل خدمات را تحت پوشش قرار دهد. سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه باید پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری در شورای‌عالی بیمه سلامت دیده شود، تاکید کرد: تعیین تکلیف پوشش هزینه‌های درمان ناباروری در سال آینده بعد از ابلاغ بودجه سال ۹۷ مشخص شده و بر اساس موافقتنامه‌ها اقدام خواهیم کرد.  حریرچی درباره تعیین تکلیف تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام در کشور گفت: وزارت بهداشت در حال حاضر اعتبارات فعلی در حوزه عمرانی را صرف تکمیل بیمارستان‌هایی می‌کند که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، زیرا نمی‌شود این اعتبارات را به طور مساوی بین بیمارستان‌هایی تقسیم کرد که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند چون در این صورت بهره‌برداری از تمام مراکز درمانی نیمه‌تمام به تاخیر می‌افتد. حریرچی درباره وضعیت تعرفه‌های پزشکی در سال آینده گفت: اقدام لازم در شورای‌عالی بیمه برای اعلام تعرفه ‌ها انجام شده اما در
۲۰ سال گذشته سابقه نداشته این تعرفه‌ها در اسفندماه اعلام شود.
مصرف سالانه ۲۰هزار تومان مکمل توسط هر ایرانی
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: هر ایرانی به طور میانگین سالانه ۲۰ هزار تومان مکمل مصرف می‌کند. حریرچی گفت: اگر در برنامه غذایی افراد 2 اصل تنوع و تعادل رعایت شود، نیازی به مصرف مکمل برای بیشتر افراد نیست و تنها در دوران بارداری، شیردهی و بلوغ و بعضی سنین مثل کودکی و سالمندی مصرف مکمل ضروری است. وی افزود: در مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت به طور رایگان مکمل‌های غذایی مثل مولتی‌ویتامین و آهن برای کودکان و قرص آهن و مولتی‌ویتامین و ید برای مادران باردار داده می‌شود، همچنین قرص آهن برای نوجوانان دختر در مدارس و قرص کلسیم برای افراد بالای ۶۰ سال به صورت رایگان عرضه می‌شود. یک مکمل مهم، ویتامین D است که به دلیل نوع تغذیه و کمبود مواجهه با نور مستقیم خورشید، قرص پرل ویتامین D  توسط وزارت بهداشت به صورت رایگان در مدارس برای دختران و پسران سال اول و دوم دبیرستان و در مراکز بهداشتی برای زنان میانسال و مردان سالمند عرضه می‌شود. حریرچی گفت: قرص پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D باید در گروه سنی جوان، میانسال و سالمند بالای ۶۰ سال، ماهانه یک عدد مصرف شود.
رایگان شدن زایمان طبیعی
حریرچی گفت: هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان است و بخش عمده‌ای از این زایمان‌ها برای افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی انجام می‌شود و انتظار داریم زایمان طبیعی در تمام بیمارستان‌های نهادهای عمومی غیردولتی به صورت رایگان انجام شود. وی گفت: در راستای سیاست‌های جمعیتی، زایمان طبیعی رایگان افزایش و میزان سزارین کاهش یافت و به دستاوردهای بزرگی در این حوزه رسیدیم. زایمان طبیعی حتی در برخی بیمارستان‌های غیردولتی نیز رایگان شد. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعرفه زایمان طبیعی برای بیمارستان‌های نهادهای عمومی غیردولتی تعیین شده است و همه دستگاه و سازمان‌ها باید برای تحقق سیاست‌های جمعیتی تلاش کنند.


Page Generated in 0/0060 sec