printlogo


کد خبر: 189409تاریخ: 1396/12/8 00:00
نبض جامعه

معاون سازمان امداد و نجات هلال‌احمر خبر داد
آماده‌باش تیم‌های عملیات  در دامنه کوه دنا
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره اعزام 2 تیم به محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج گفت: هدف اصلی این تیم ارزیابی و جست‌وجوی اولیه و در صورت لزوم، فراخوان تیم‌های دیگر آماده به عملیات در کوهپایه است. شاهین فتحی به ایسنا گفت: پس از روشن شدن هوا و بهبود شرایط جوی منطقه سقوط هواپیمای مسافری تهران- یاسوج تیم‌های ارزیابی و امدادی سازمان با ظرفیت ۶ نفر شامل 2 تیم 3 نفره با بالگرد هلال‌احمر به منطقه اعزام شدند. معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: تیم‌ها شامل 4 نفر هیمالیانورد حرفه‌ای از نیروهای جمعیت هلال‌احمر، یک نفر از تکاوران ارتش و یک نفر راه‌بلد با همراه داشتن تجهیزات سبک جهت انجام صعود سرعتی به نزدیک‌ترین نقطه به محل حادثه هستند. وی همچنین گفت: از آنجا که اطلاعات پراکنده‌ای در زمینه منطقه و شرایط سقوط هواپیما وجود دارد هدف اصلی این تیم ارزیابی و جست‌وجوی اولیه و در صورت لزوم، فراخوان تیم‌های دیگر آماده به عملیات در کوهپایه است. 2 نفر از سازمان امداد و نجات نیز مشغول تصویربرداری و مستندسازی جهت تسریع در امر جست‌وجوی مفقودان حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج هستند.

پرداخت حق‌التدریس معلمان  در انتظار بودجه
مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: مطالبات معلمان حق‌التدریس غیررسمی به طور کامل پرداخت شده است و برای پرداخت مطالبات حق‌التدریس‌های رسمی منتظر اختصاص بودجه هستیم. به گزارش تسنیم، عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران اظهار داشت: ظرفیت اسکان نوروزی شهر تهران نسبت به سال‌های گذشته 5/1 برابر شده است و سال گذشته 20 درصد مراکز اسکان نوروزی تهران خالی مانده بود. تا 3 سال گذشته تنها 7 منطقه درگیر اسکان فرهنگیان بود اما اکنون مناطق نوزدهگانه تهران در این مساله فعال هستند. وی افزود: نظر آموزش‌وپرورش تنها ارائه خدمات به فرهنگیان است اما گاهی به دلیل کمبود مراکز گردشگری و اقامتی ناچاریم مراکز اسکان فرهنگیان را در اختیار غیرفرهنگیان نیز قرار دهیم. مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران افزود: برخی نقاط در کشور وجود دارد که در صورت عدم حمایت آموزش‌وپرورش قادر به پذیرایی از میهمانان و مسافران شهر خود نیستند، زیرا مراکز رفاهی برای مسافران ندارند. باقری درباره پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریس غیررسمی شهر تهران عنوان کرد: این افراد به طور کامل حقوق خود را دریافت کرده‌اند و برای پرداخت حق‌التدریس رسمی منتظر تخصیص بودجه هستیم که به آنها 2 ماه از سال قبل و 6 ماه از سال جاری بدهکار هستیم.

استخدام ۲۰ هزار پیک موتوری
 یک کارآفرین استارتاپی با بیان اینکه طی یک ماه آینده قرار است ۲۰ هزار نفر در راستای مبارزه با بیکاری در این شرکت مشغول به کار شوند، گفت: تمام درخواست‌ها برای حمل بار در این شرکت ثبت می‌شود و امکان بروز هیچ‌گونه تخلفی وجود ندارد و ما هم‌اکنون در تهران روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار سفر را انجام می‌دهیم. به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی نایبی با بیان این مطلب، گفت: قصد داریم در یک ماه آینده در مدت 2 روز ۲۰ هزار نفر را دعوت به کار کنیم، این شرکت دانش‌بنیان هم‌اکنون در تهران، کرج و مشهد نمایندگی دارد و طی ماه‌های آینده 2 دفتر در شیراز و یزد افتتاح خواهد شد. وی به میزان سرمایه اولیه برای راه‌اندازی الوپیک اشاره و خاطرنشان کرد: ما این شرکت را با کمتر از یک میلیارد تومان راه انداختیم، سرمایه اولیه این شرکت با حجمی که در حال حاضر دارد حتی در مقایسه با یک ماشین گرانقیمت هم نیست. نایبی در پاسخ به اینکه در استفاده از موتورهای مورد استفاده الوپیک تا چه میزان حفظ محیط‌زیست مورد توجه قرار گرفته است؟ گفت: استفاده از موتورها پروسه‌ای است که مجبور هستیم در حال حاضر با آن بسازیم اما موضوع مهم این است که مسیرها بسیار کوتاه‌‌‌‌‌‌تر شده‌اند البته این مساله راه‌حل نهایی نیست. در صورتی که میزان مراجعه به ما افزایش پیدا کند می‌توانیم با کارخانه‌‌های داخلی یا خارجی صحبت کنیم و به نتیجه برسیم که چطور می‌توانیم موتوری با قیمت مناسب طراحی کنیم که در نهایت به حفظ محیط‌زیست کمک کند.


Page Generated in 0/0051 sec