printlogo


کد خبر: 189419تاریخ: 1396/12/9 00:00
نسخه بی‏آبی (2)
طوبی عظیمی‏نژاد

از آنجا که بارش‏های  امسال بسیار کم شده و ذخیره آب سدها دارد تمام می‏شود. چند راهکار برای بالا آمدن آب سدها پیشنهاد می‏دهیم، بلکه در تابستان از تشنگی زبانمان تا کف پایمان آویزان نباشد.
۱- آب لوله‏کشی منازل را قطع کنند تا مردم مانند قدیم و ندیم  با دبه و کوزه سر سَد روند و آب بیاورند. این راهکار مصرف آب را تا ۹۹ درصد کاهش خواهد داد(تبصره: آب خانه‌های مدیران قطع نشود تا فرقی بین مسوول و غیرمسوول باقی بماند.
۲- در زمان بارش برف و باران اعلام کنند هر کس آب بیشتری جمع‌آوری و به مسوولان سدها تحویل دهد، تابستان از جیره آبی بیشتری برخوردار می‏شود. با این کار هم مردم سرگرم جمع‏آوری آب باران شده و گرانی و مشکل اقتصادی یادشان می‌رود و هم روحیه تلاش و آمار اشتغالزایی سر به فلک خواهد زد.
۳- از آنجا که دولت فخیمه تدبیروامید، در واردات کالا ید طولایی دارد، می‏تواند به جای خُرده‌واردات کود انسانی، مستقیم از مبدأ تا مقصد لوله‏کشی کند. با این کار از محصولات تازه استفاده می‏کنیم.
۴- و در آخر چنانچه قادر به هیچیک از این کارها نبودیم، می‏توانیم استخر مدیران عزیز و دلسوز را به سدها متصل نموده و سال‌های سال با رنج بی‏آبی خداحافظی کنیم.


Page Generated in 0/0052 sec