printlogo


کد خبر: 189426تاریخ: 1396/12/9 00:00
اخبار

پوستر «قلب سیمرغ» رونمایی شد
پوستر فیلم انیمیشن «قلب سیمرغ» اثر زنده‌یاد وحید نصیریان با طرحی از علیرضا پوستین‌دوز رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی فیلم «قلب سیمرغ»، پوستر انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» اثر زنده‌یاد وحید نصیریان با طرحی از علیرضا پوستین‌دوز روز گذشته، همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت‌های این فیلم رونمایی شد و اکران این اثر سینمایی از تاریخ 13 اسفندماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» آغاز خواهد شد. در این فیلم انیمیشن که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است، بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد در نقش «رخش»، رضا کیانیان در نقش «شیردال»، الهام پاوه‌نژاد در دو نقش «آفرین» و «هما»، پرویز پورحسینی در نقش «سپنتا»، امین قاضی در نقش «رها»، علیرضا طاهری در نقش «رستم»، آرزو آذری در نقش «مینو» و وحید نصیریان در نقش «دم شیرال» از صداپیشه نقش‌هایی هستند که نصیریان در قلب سیمرغ خلق کرده است. در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» چنین آمده است: در آینده‌ای دور، میان انسان‌های کره زمین جنگی همه‌گیر در حال انجام است. در این میان «سپنتا» سعی دارد «مینو»، زن پا به ماهش را از این مهلکه بیرون برده و به غاری برساند که توسط نیروی «سیمرغ» از آن محافظت می‌شود. آنها نام فرزند خود را «رها» می‌گذارند. درگیر و دار این جنگ، «اژدهاک» که در کوه دماوند به بند کشیده شده بود، آزاد می‌شود. رها پس از سال‌ها به جنگ اژدهاک می‌رود و با وجود جثه کوچکی‌ که دارد بر اژدها پیروز شده و منجی سرزمینش می‌شود.


«شبی با نویسنده» در حوزه هنری
سلسله برنامه‌ «شبی با نویسنده» با بررسی آثار مرحوم داوود بختیاری‌دانشور از نویسندگان حوزه مقاومت آغاز به کار می‌کند. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، به همت دفتر ادبیات و مقاومت انقلاب اسلامی نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «شبی با نویسنده» به بررسی آثار مرحوم داوود بختیاری دانشور می‌پردازد. این برنامه شنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۱۵ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.  «شبی با نویسنده» برنامه جدیدی است که هر ماه با دعوت از نویسندگان، منتقدان و کارشناسان حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در آن به بررسی آثار و تولیدات این عرصه پرداخته می‌شود. از مهم‌ترین آثار داوود بختیاری‌دانشور می‌توان به «پرواز سفید»
بر اساس زندگی شهید عباس بابایی، «پاوه سرخ»‏ بر اساس زندگی شهید دکتر مصطفی چمران، «من و عکس او» درباره سوسنگرد، «مسافر» بر اساس زندگی شهید غلامحسین افشردی، «سبزهای خاکی» زندگینامه داستانی شهید سیداکبر شیخ‌‏الاسلام‏ و ده‌ها اثر دیگر اشاره کرد.


اسپیلبرگ فیلم ترسناک می‌سازد
استیون اسپیلبرگ در حالی ایرلند را برای ساخت یک فیلم جدید ترسناک انتخاب کرده که ستاره‌ فیلمش یک نوجوان ۱۵ ساله است. به گزارش مهر به نقل از  ایندیپندنت، استیون اسپیلبرگ، کارگردان برنده جایزه اسکار فیلم جدیدش را در ژانر ترسناک و در «ویکلو» در ایرلند می‌سازد. این کارگردان نامدار بتازگی به ایرلند رفته تا جدیدترین پروژه‌اش را با عنوان «چرخش» کلید بزند. این در حالی است که هیچ جزئیاتی از پروژه اعلام نشده و وی قصد دارد همه تصاویر این فیلم را سرپوشیده نگه دارد. البته اسپیلبرگ در مقام تهیه‌کننده اجرایی در پروژه حضور دارد و فلوریا زیگزموندی که کارگردانی سریال «داستان خدمتکار» را در کارنامه دارد، به‌ عنوان کارگردان فیلم انتخاب شده است. گفته شده تهیه‌کننده در مکان فیلمبرداری از ابعاد وسیع پنهان‌کاری استفاده کرده است. بخشی از این فیلم در ایالت کیل‌رودری ساخته می‌شود. در این فیلم که پیش‌تر از آن با عنوان «تسخیرشده» نام برده شده بود، فین وولف‌هارد از استعدادهای بازیگری حضور دارد. پروژه جدید اسپیلبرگ داستان زن جوانی را روایت می‌کند که مکنزی دیویس نقش او را بازی خواهد کرد. این زن به عنوان پرستار مراقبت از ۲ بچه یتیم را در یک کاخ بزرگ ییلاقی و ترسناک برعهده گرفته است.


Page Generated in 0/0054 sec