printlogo


کد خبر: 189433تاریخ: 1396/12/9 00:00
اخبار

بازگشت دار و دسته قدیمی‌ها
سم لی: بازیکنان قدیمی منچسترسیتی نخستین‌ جام پپ گوآردیولا با این تیم را کسب کردند؛ آن هم در دیداری که منچسترسیتی شاید کمتر از همیشه به سبک گوآردیولا بازی می‌کرد. سرخیو آگوئرو، ونسان کمپانی و داوید سیلوا که نام‌شان مدت‌هاست در تاریخ باشگاه ثبت شده است، در لحظات حساس گل‌ زدند و باعث شدند سیتی بتواند آرسنال را در هم بکوبد. آرسنال هم بسادگی فرو ریخت. این عنوان، سکوی موفقیت‌های بیشتر منچسترسیتی با گوآردیولا خواهد شد اما در هر حال این قهرمانی را نمی‌توان محصول کار گوآردیولا در 18 ماه گذشته دانست! حتی در دشوارترین روزهای فصل پیش هم می‌شد رد پای ایده‌های گوآردیولا را دید؛ حالا با استعدادهای جوانی مانند رحیم استرلینگ، لروی سانه، گابریل ژسوس، جان استونز، ادرسون و بنجامین‌مندی، سیتی کمتر از همیشه به قهرمان‌های قدیمی‌اش متکی است و آنها تیمی جوان و جذاب دارند که می‌تواند سال‌ها برای کسب جام رقابت کند.
سیتی در بازی با آرسنال چندان درخشان نبود. آنها به لطف درخشش فوق‌العاده‌ای که در لیگ داشته‌اند و با بازی‌های پرفشار، با پرس بالا و پاس‌های سریع، احتمالا قهرمان این دوره لیگ می‌شوند. همچنین آنها به احتمال فراوان به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم می‌رسند. حتی در شکست در جام حذفی هم ایده‌های گوآردیولا آشکار بود. با این حال در بازی ویمبلی، سیتی به سبک بازی قدیمش برگشته بود. کوین دبروینه در غیاب رحیم استرلینگ در سمت راست خط میانی بازی می‌کرد و با وجود بازی ایلکای گوندوغان، داوید سیلوا و فرناندینیو در مرکز میدان، سیتی نمی‌توانست به روال همیشه کنترل بازی را در دست بگیرد. گوآردیولا از یک عنصر فوتبال انگلیسی در بازی تیمش بهره گرفت: جنگیدن بر سر توپ‌های دوم. با این حال آرسنال در این نبردها برنده بود و مالکیت توپ را در اختیار داشت. سیتی بد نبود اما متفاوت بازی می‌کرد. با این حال، آنها با گل زیبای آگوئرو نیمه اول را به سود خود به پایان بردند.
کلودیو براوو که با انتقادات سختی روبه‌رو شده بود، پاس گل را از آن سر زمین به آگوئرو داد. این مهاجم پس از زدن صدونودونهمین گل خود برای سیتی، چنان خوشحالی کرد که انگار مهم‌ترین گل دوران ورزشی‌اش را زده است. کمپانی هم روی گل دوم همین کار را کرد. او که 7 سال پیش در قهرمانی جام حذفی نقشی کلیدی داشت، در این سال‌ها بارها با مصدومیت روبه‌رو شد و البته تغییرات مربیان هم برای او مشکل‌ساز شد.
او با این حال همچنان عالی کار می‌کند. مانوئل پیگرینی و گوآردیولا در اینکه او می‌تواند با توپ کار کند تردید داشتند. همچنین حضور مدافعانی مانند نیکولاس اوتامندی، جان استونز و امریک لاپورت که می‌توانند از عقب بازی‌سازی کنند، باعث شده بود به کمپانی کمتر بازی برسد. با این حال، او در بازی ویمبلی در ترکیب ثابت قرار گرفت. کمپانی نشان داد می‌تواند در یک بازی مهم حذفی نقشی کلیدی ایفا کند. او جز گلی که زد، بارها با سرعت و قدرت بدنی بیشتر، مانع حرکت پیر امریک اوبامیانگ شد. این بازیکن بلژیکی که 15 بار تنها از ناحیه ساق مصدوم شده است، پس از گلزنی احساسات خود را بشدت ابراز کرد. او در نهایت جام را بالای سر برد و به احتمال فراوان در پایان فصل هم جام لیگ برتر را بالای سر می‌برد. سپس نوبت به سیلوا رسید. این بازیکن اسپانیایی همچنان روند بازی را دیکته می‌کند. هرچند سیتی در بهترین شرایط خود نبود اما سیلوا باز هم نقشی مهم بازی کرد و گل خوبی هم زد. پس از این گل و با مصدومیت فرناندینیو بود که سیتی دوباره شروع کرد به پاس‌های متوالی و به سبک بازی دوران گوآردیولا رو آورد.


کشتی قهرمانی آسیا
2 طلا و یک نقره برای ایران
نماینده وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی در فینال مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شد. در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از صبح دیروز در 5 وزن اول در بیشکک قرقیزستان آغاز شده است، نمایندگان کشورمان در اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم به مصاف حریفان‌شان رفتند که حسین نوری در وزن 87 کیلوگرم با غلبه بر تمام رقبا و پیروزی در فینال موفق به کسب مدال طلا شد. نوری پس از یک دور استراحت، «علی‌الطالبی» از عراق را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 4 بر صفر از سد «فی‌پنگ» دارنده مدال برنز بازی‌‌های آسیایی از چین گذشت و فینالیست شد. نوری برای کسب مدال طلا با نتیجه 3 بر صفر از سد «ماساتو سومی» از ژاپن گذشت و مدال طلا را بر گردن آویخت. پیش از این محمدعلی گرایی با شکست در فینال وزن 77 کیلوگرم به مدال نقره دست یافته بود.
همچنین بهنام مهدی زاده در فینال وزن 130 کیلوگرم برای کسب مدال طلا به میدان رفت که با شکست حریف به مدال طلا دست یافت.


Page Generated in 0/0050 sec