printlogo


کد خبر: 189438تاریخ: 1396/12/9 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد اعلام کرد
مجوز رهبر انقلاب برای اختصاص بخشی از صدقه به اشتغالزایی
 با مجوز رهبر انقلاب بخشی از صدقه جمع‌آوری شده در قالب منابع قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اختصاص یافت. به گزارش «وطن‌امروز»، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با تاکید بر جاری بودن منابع حاصل از جمع‌آوری صدقه اعلام کرد: با مجوز رهبر انقلاب بخشی از صدقه در قالب منابع قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت اختصاص یافته است. وی با اشاره به اینکه محل مصرف زکات جمع‌آوری شده مشخص شده است، گفت:  ۶۰ درصد از منابع مالی حاصل از زکات برای تامین مسکن، جهیزیه، ازدواج و درمان نیازمندان و ۴۰ درصد آن برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود. رئیس کمیته امداد ادامه داد: طبق قانون دولت باید معادل زکات جمع‌آوری شده برای کمک به نیازمندان مناطق زکات‌دهنده را پرداخت کند تا موجب تشویق مؤدیان زکات شود اما متاسفانه رقم پرداخت شده بسیار ناچیز بوده است. وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری زکات گفت: این پیام نشان‌دهنده این است که مسؤولان نسبت به زکات غافل بوده‌اند و باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.

معاون استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد خبر داد
جست‌وجوی پیکر‌های جان‌باختگان سقوط هواپیما از روز پنجشنبه
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: عملیات جست‌وجوی دوباره در منطقه سقوط هواپیما از روز پنجشنبه آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، عزیز فیلی افزود: دیروز و امروز(سه‌شنبه) هوا برای ادامه جست‌وجو مساعد نبود و ان‌شاءالله فردا (چهارشنبه) این جبهه هوای سرد از جو استان عبور خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  چند کمپ مجهز و آماده به صورت زنجیره‌ای در ارتفاعات دنا ایجاد شده است، اظهار کرد: از صبح زود روز پنجشنبه ۱۰ اسفند با استفاده از توان ملی و استانی و آماده کردن ده‌ها تیم‌ عملیاتی و تخصصی ارتش، سپاه، هلال‌احمر، نیروهای محلی و کوهنوردان، این نیروها برای جست‌وجوی دوباره و جمع‌آوری پیکرهای جان‌باختگان و لاشه هواپیما و جعبه سیاه پرواز «تهران- یاسوج» به منطقه اعزام می‌شوند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: با استفاده از سبدهای خاص به‌وسیله بالگردها و تیم‌‌های زمینی انتقال پیکر جان‌باختگان و لاشه هواپیما انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس:
استیضاح وزیر تعاون رأی می‌آورد
 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با تأکید بر اینکه ماندن وزیر تعاون به صلاح نیست، گفت: از ربیعی تقاضا داریم پیش از استیضاح استعفا کند. حسین مقصودی درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خانه ملت گفت: این موضوع را در چندین مرحله پیگیری کردیم و طی روزهای گذشته  نیز با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور تقاضا کردیم نسبت به برکناری یا استعفای ربیعی اقدام کنند. نماینده مردم سبزوار افزود: طرح استیضاح وزیر تعاون را با 34 امضا به هیات‌رئیسه مجلس ارسال کردیم. وی با بیان اینکه امضاکنندگان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه جناح‌های سیاسی هستند، افزود: برای تعامل بهتر میان دولت و مجلس و همچنین برای آنکه وقت مجلس گرفته نشود و از هزینه‌های غیرضروری پیشگیری شود، بهتر است آقای ربیعی هر چه سریع‌تر استعفا کند. نماینده مردم سبزوار ادامه داد: استیضاح وزیر تعاون جدی است و به‌ طور قطع رأی می‌آورد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با تأکید بر اینکه ماندن وزیر تعاون به صلاح دولت و مجلس نیست، گفت: از آقای رئیس‌جمهور تقاضا داریم با برکناری وزیران خسته، میدان را به وزیران جوان و فعالی مانند آذری‌جهرمی دهند تا گام‌های بهتری برای رفع مشکلات جامعه برداشته شود. رئیس‌جمهور باید از تقسیم‌بندی کابینه میان جناح‌ها و جریان‌های سیاسی دست برداشته و به سمت‌وسوی جوانگرایی در عمل حرکت کنند.


Page Generated in 0/0053 sec