printlogo


کد خبر: 189439تاریخ: 1396/12/9 00:00
آوای شهر

رئیس شورای شهر عنوان کرد
الزام قانونی برخورد با بی‌حجابی
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برخورد با بی‌حجابی پیش از آنکه موضوع شرعی باشد یک الزام قانونی است، گفت: اگر آثار عدم الزامی بودن حجاب روشن شود شاید مخالفان حجاب اجباری هم در برخی مواضع خود تجدیدنظر کنند. به گزارش تسنیم، محسن هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای چهل‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: امروز (سه‌شنبه) در تقویم روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده است و بی‌مناسبت نیست اگر درباره موضوع روز اجتماعی ایران یعنی الزامی بودن حجاب و موافقان و مخالفان آن صحبت شود. وی تصریح کرد: مساله الزامی بودن حجاب، موضوعی است که از ابتدای انقلاب مطرح بود. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: البته برخورد با بی‌حجابی پیش از آنکه مساله شرعی باشد یک الزام قانونی است، بنا بر نظر اکثریت قریب به اتفاق علما و مراجع تقلید، حجاب یک واجب شرعی برای مؤمنان است اما همان‌گونه که درباره نماز که مهم‌ترین واجب دینی است با افراد بی‌نماز برخورد نمی‌شود از منظر دینی، گناه مربوط به رعایت نکردن حجاب به‌عهده شخص است.  هاشمی تصریح کرد: اما از ابتدای انقلاب اسلامی مساله الزامی شدن حجاب به‌عنوان یک خواست عمومی مطرح شد و از سال 1362 قانون آن مورد تصویب قرار گرفت و مورد حمایت اکثریت جامعه واقع شد. رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: موافقت یا مخالفت با حجاب اجباری پیامدهای خاصی در حوزه‌های فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارد.

رئیس سازمان بازرسی کشور خبر داد
ورود سازمان بازرسی به موضوع طرح ترافیک خبرنگاران
رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه بنده با ۱۰۰ درصد طرح ترافیک خبرنگاران به این صورت مخالفم، گفت: باید تصمیم عاقلانه گرفته شود و در صورت تصویب قیمت طرح ترافیک خبرنگاران، سازمان بازرسی ورود خواهد کرد.
به گزارش فارس، قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کشور در جمع خبرنگاران درباره «ورود سازمان بازرسی به موضوع طرح ترافیک خبرنگاران»، گفت: سازمان بازرسی در این قضیه وارد شده است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «چرا هنوز اقدامی صورت نگرفته است»، تصریح کرد: هنوز قیمت نهایی تصویب نشده است که ما بخواهیم ورود کنیم و فکر هم نمی‌کنم این قیمتی که عنوان کرده‌اند به تصویب برسد. سراج ادامه داد: یا آلودگی هوا داریم یا نداریم؛ اگر آلودگی داریم، خودرو با طرح یا بی‌طرح تفاوتی ندارد و با گرفتن پول آلودگی تمام نمی‌شود. رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه من با ۱۰۰ درصد طرح ترافیک خبرنگاران به این صورت مخالفم، گفت: باید تصمیم عاقلانه گرفته شود، در صورت تصویب قیمت طرح ترافیک خبرنگاران، سازمان بازرسی ورود
خواهد کرد.

سخنگوی اورژانس کشور خبر داد
انفجار مواد محترقه در کلاس درس
سخنگوی اورژانس کشور گفت: به دلیل پرتاب مواد محترقه در کلاس درس یک دبیرستان دخترانه‌، ۳ دانش‌آموز مصدوم شدند که دست یکی از دانش‌آموزان قطع شد. مجتبی خالدی  در ارتباط با جزئیات انفجار در مدرسه‌ای در لرستان به فارس اظهار داشت: پرتاب مواد محترقه در کلاس درسی در دبیرستان دخترانه‌ای در کوهدشت منجر به قطع دست یکی از دانش‌آموزان شد. وی افزود: این حادثه ساعت 8:10 (روز گذشته) به وقوع پیوست و بلافاصله 3 دستگاه آمبولانس به محل این حادثه اعزام شد. سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در اثر این حادثه 3 دانش‌آموز دچار جراحت شدید شدند که به قطع شدن دست یکی از این دانش‌آموزان ختم شد. خالدی گفت: مصدومان پس از دریافت کمک‌های درمانی اولیه به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند.
 


Page Generated in 0/0047 sec