printlogo


کد خبر: 189455تاریخ: 1396/12/9 00:00
اخبار

سخنگوی دولت:
روش فعلی یارانه‌ها ادامه می‌یابد
برای سال آینده همین روش فعلی یارانه‌ها ادامه می‌یابد، مگر در مواردی خاص که غیرنیازمند بودن شخص روشن شود. به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری اظهار داشت: سال آینده با اجرای ۱۲ برنامه چند لایه از جمله احیای بافت فرسوده، نوسازی ناوگان فرسوده و... با منابع ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به دنبال  اشتغالزایی برای یک‌میلیون و ۳۳ هزار نفر هستیم.
نوبخت تصریح کرد: ۱۲۶ هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام عمرانی داریم و بخشی از این طرح‌ها واگذار و بخشی دیگر با شراکت بخش  خصوصی و دولت در سال آینده اجرا می‌شود. نوبخت اظهار داشت: در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۹۷۱ هزار و ۶۸۰ نفر وارد بازار کار شدند که از این تعداد ۹۵۷ هزار و ۷۵۱ نفر شغل پیدا کردند اما ۱۳ هزار و ۹۲۸ نفر نتوانستند شغل پیدا کنند که این تعداد به جمعیت بیکار ما اضافه شد. وی ادامه داد: هم‌اکنون 3 میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد. ۹۷۱ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند و ۹۵۷ هزار نفر به اشتغال دست یافته‌اند. وی اظهار داشت: نرخ بیکاری افراد دارای مدارک آموزش عالی در پاییز ۹۵، 5/19 درصد و در پاییز سال ۹۶، 6/18 درصد بوده است. نرخ بیکاری جوانان ۱۹ تا ۲۴ سال در پاییز سال ۹۵، 4/30 درصد و در پاییز سال ۹۶، 4/28 درصد بوده است.  سخنگوی دولت درباره بیمه سلامت عنوان کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ برای بیمه سلامت در نظر گرفتیم و برای کمک به این بیمه اعلام کردیم به جای ۱۰۰ درصد ۱۰ درصد از هزینه‌های بیمه سلامت را پرداخت می‌کنیم تا به این بخش
کمک کنیم.


ارزانی ۴۰ میلیونی سانتافه در یک هفته
فعالان بازار دلیل روند کاهشی قیمت خودروهای وارداتی را بلاتکلیفی این بازار و البته نبود مشتری می‌دانند، زیرا کمتر فردی در این شرایط ریسک می‌کند و خودروی وارداتی می‌خرد. به گزارش تسنیم، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازار خرید و فروش خودرو تا حدودی رونق گرفته و هر روز قیمت‌ها روند افزایشی یا به عکس کاهشی را تجربه می‌کنند. دیروز قیمت انواع خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشت اما در کنار این موضوع قیمت خودروهای وارداتی هم به دلیل نبود مشتری بر مدار ارزانی افتاد‌، به نحوی که سانتافه با کاهش 8 میلیون تومانی نسبت به روزهای گذشته با قیمت 295 میلیون تومان به فروش رسید. البته این خودرو در ابتدای هفته هم شاهد کاهش 32 میلیون تومانی قیمت بود. بسیاری از فعالان بازار دلیل روند کاهشی قیمت خودروهای داخلی را بلاتکلیفی این بازار و البته نبود مشتری می‌دانند، زیرا کمتر فردی در این شرایط ریسک می‌کند و خودروی وارداتی می‌خرد. دیروز دناپلاس 56 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 56 میلیون و 300 هزار تومان، پژو 405 SLX  34 میلیون و 300 هزار تومان، سمند LX  34 میلیون و 500 هزار تومان و پژو207 دنده‌ای 46 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسید.


Page Generated in 0/0070 sec