printlogo


کد خبر: 189461تاریخ: 1396/12/9 00:00
چهارگوشه

ملک عبدالله: به دلیل مشکلات اقتصادی خوابم نمی‌برد!
پادشاه اردن با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در کشورش نگران‌کننده است، در دیدار با جمعی از بازنشستگان و شیوخ قبیله بنی صخر گفت: به دلیل چالش‌های اقتصادی که کشور با آنها مواجه است، شب را نخوابیدم. در هفته‌های گذشته اردن شاهد تظاهرات سراسری مردم در اعتراض به برنامه‌های اقتصادی دولت و برداشته شدن یارانه کالاهای اساسی بوده که گرانی برخی کالاها از جمله نان را به دنبال داشته است. عبدالله دوم گفت: با هر مسؤولی که در مسیر سرمایه‌گذاری مانع‌تراشی کند بشدت برخورد می‌شود و از او خواسته خواهد شد به خانه‌اش برود.

تغییرات در فرماندهی نیروهای مسلح سودان
در حالی که سودان از چند ماه پیش شاهد اعتراضات مردمی به گرانی برخی کالاهای اساسی و نابسامانی اوضاع اقتصادی است، منابع سودانی از تغییرات گسترده در فرماندهی نیروهای مسلح این کشور خبر می‌دهند. خبرگزاری رسمی سودان افزود که این تغییرات شامل تعیین کمال عبدالمعروف به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش است. عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان اخیرا محمد عطا المولی عباس، مدیر کل دستگاه امنیت و اطلاعات ملی را برکنار کرده و صلاح عبدالله را به عنوان جانشین وی تعیین کرد.

صالح مسلم آزاد شد
رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه که در جمهوری چک بازداشت شده بود، پس از حضور در دادگاه آزاد شد. صالح مسلم، رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه که سه‌شنبه در دادگاهی در جمهوری چک حاضر شده بود، از سوی قاضی این دادگاه آزاد شد. این در حالی است ‌که ترکیه خواستار استرداد صالح مسلم از جمهوری چک بود و قصد داشت وی را به اتهامات تروریستی محاکمه کند. وزارت کشور ترکیه نام صالح مسلم را  را به اتهام دست داشتن در انفجار آنکارا در «فهرست قرمز» قرار داده است.

تمدید ممنوعیت پروازهای اقلیم کردستان
دولت عراق ممنوعیت پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های کردستان عراق را برای 3 ماه دیگر تمدید کرده است. پس از بی‌توجهی مسؤولان کردستان عراق به هشدارهای دولت مرکزی و برگزاری همه‌پرسی استقلال، نخست‌وزیر عراق ضرب‌الاجلی 3 روزه را برای واگذاری گذرگاه‌های مرزی، فرودگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و مراکز نفتی به دولت مرکزی تعیین کرد و به دنبال سرباز زدن منطقه کردستان عراق از این دستور، دولت مرکزی اوایل مهرماه ممنوعیت پروازهای بین‌المللی به فرودگاه‌های اقلیم کردستان عراق را به اجرا گذاشت.

30 سال حبس در انتظار خانم پارک
دادستان‌های کره‌جنوبی در دادخواستی به دادگاه علیه پارک گئون هه، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، خواهان صدور حکم ۳۰ سال حبس برای وی به اتهام دریافت رشوه و سوءاستفاده از قدرت شده‌اند. پارک ۶۶ ساله، سال گذشته به دنبال رسوایی فساد برکنار شد. نمایندگان پارلمان کره‌جنوبی با اکثریت آرا به طرح عدم کفایت او رای دادند. انتظار می‌رود دادگاه ناحیه مرکزی سئول، پنجشنبه هفته جاری حکم نهایی خود علیه پارک گئون هه را اعلام کند. در صورتی‌که پارک در دادگاه مجرم شناخته شود، وی سومین رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی خواهد بود که به ارتکاب جرائمی محکوم می‌شود.

حمایت حزب کمونیست از نامزدی مادورو
حزب کمونیست ونزوئلا اعلام کرد از نامزدی نیکولاس مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری 22 آوریل حمایت می‌کند و با حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا توافقی برای تقویت تحولات انقلاب بولیواری و سوسیالیسم در کشور امضا کرد. حمایت حزب کمونیست از رئیس‌جمهوری ونزوئلا در حالی است که این کشور آمریکای لاتین با بحران شدید اقتصادی و سیاسی، تورم و کمبود موادغذایی و دارویی روبه‌رو است و مدت‌هاست اپوزیسیون این کشور علیه مادورو دست به تظاهرات گسترده می‌زنند.
 


Page Generated in 0/0055 sec