printlogo


کد خبر: 189475تاریخ: 1396/12/9 00:00
رفتار وحشیانه گروه جیش‌الاسلام تحت امر سعودی
گلوله‌باران مردم در حال خروج از غوطه شرقی توسط تروریست‌ها

تروریست‌های تکفیری غوطه شرقی که آمریکا و متحدانش در شورای امنیت به حال آنها دل می‌سوزاندند و هفته گذشته با تصویب قطعنامه آتش‌بس 2401، برای تجهیز آنها در مقابل ارتش سوریه یک ماه مهلت خریده بودند، از همان بدو اجرای قطعنامه یادشده به طور مکرر مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند. پس از آنکه رئیس جمهور روسیه پیشنهاد 5 روز آتش‌بس موقت برای امدادرسانی به این منطقه تروریست‌نشین در حومه شرقی دمشق و همچنین خروج غیرنظامیان را با دولت سوریه مطرح کرد، آتش خمپاره تروریست‌ها جلوی خروج مردم از معبرهای از قبل پیش‌بینی شده را گرفت. طبق اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، آتش‌بس از صبح روز سه‌شنبه آغاز شده و قرار بود تا 5 روز هر روز از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر برقرار باشد تا ضمن امدادرسانی از خارج منطقه تحت محاصره غوطه شرقی به داخل آن، غیرنظامیانی هم که می‌خواهند از طریق معابر یادشده خارج شوند اما شواهد حاکی از آن است که از همان ساعات نخست توقف حملات ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه در این منطقه، «کریدور بشردوستانه» خروج مردم زیر آتش سنگین خمپاره‌ها و گلوله‌باران تروریست‌های عمدتا وابسته به سعودی و القاعده قرار گرفته و هیچ کس نتوانسته خارج شود.
به گزارش شبکه آرتی، از صبح سه‌شنبه نیروهای دولتی سوریه با حمایت ارتش روسیه، شرایط لازم را برای خروج غیرنظامیان فراهم کرده و اتوبوس‌هایی را برای انتقال غیرنظامیان غوطه شرقی برای اسکان موقت در دیگر مناطق به داخل حلقه محاصره فرستاده بودند اما به گفته مقامات وزارت دفاع روسیه، مسیر از پیش تعیین شده این اتوبوس‌ها آماج خمپاره‌های تکفیری‌ها قرار گرفته است. تنها واکنش متحدین به این حملات که نقض آتش‌بس محسوب می‌شوند، 2 حمله هوایی برای زدن محل‌های شلیک گلوله به مسیر غیرنظامیان بود.  اگر چه یاسر دیلوان، مسؤول اداره سیاسی گروه تروریستی جیش‌الاسلام وابسته به عربستان‌سعودی ادعا کرده این گروه مانع کسی نمی‌شود که بخواهد از منطقه خارج شود اما تصاویر موجود از اتفاقات دیروز و سوابق تیره این گروه در ارتکاب جنایت‌های داعشی نظیر اعدام فجیع غیرنظامیان در قفس، بریدن سر اسرا، حملات شیمیایی به مناطق مسکونی غوطه و گلوله‌باران مناطق مسکونی دمشق مانع از باور این ادعا می‌شود. رفتار این تروریست‌ها یادآور اعدام غیرنظامیان در حال خروج از موصل توسط داعش و گلوله‌باران مردم توسط النصره هنگام خروج از حلب جنگ زده است. تخمین زده می‌شود 4 گروه تروریستی فعال در غوطه شرقی که هلالی از مزارع و مناطق سبز در حومه شرقی پایتخت سوریه است،  جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر را از سال ۲۰۱۳ تاکنون در گروگان خود قرار گرفته‌اند که از کمبود مواد غذایی و دارو رنج می‌برند. حتی مقامات پنتاگون نیز پیش‌تر اعتراف کرده‌اند این تروریست‌ها در جنگی نامتقارن در برابر ارتش سوریه از غیرنظامیان به عنوان پوشش استفاده کرده‌اند.
حمله آمریکا به متحدان ارتش سوریه
از طرف دیگر دیروز آناتولی، خبرگزاری رسمی ترکیه گزارش کرد جنگنده‌های آمریکایی دیروز در 11 نقطه مختلف در استان دیرالزور به نیروهای وفادار به ارتش سوریه حمله کرده‌اند. این در حالی است که این نیروها 4 روز پیش 22 نقطه در حوزه میدان گازی «کونیکو» در مرز سوریه با عراق  را از سیطره گروه تروریستی پ‌ک‌ک خارج کرده بودند اما هواپیماهای نظامی آمریکا مستقیما به حمایت از تروریست‌ها وارد عمل شده‌اند.
جنگ تروریست‌های ادلب در زمان آتش بس
در همین حال خبر می‌رسد تروریست‌های تحت حمایت غرب و ترکیه در ادلب، در آستانه گرفتن مرکز و مناطق کلیدی این استان از جبهه النصره (شاخه نظامی القاعده در سوریه) هستند. این تروریست‌ها موسوم به جیش تحریر با کنترل مناطقی چون دارهعزه، کفرنتین، صلوه، کفرناصح، المشهد، بازیهر، جبل الشیخبرکات، دیر سمعان، أطمه، قاح، بسرطون، تقاد، عقیربات، ترمانین، معرشورین در ریف جنوبی حلب و همچنین ادلب، بخش وسیعی از مناطق مورد ادعای خلافت النصره را تصرف کرده‌اند. آنها در جدیدترین اقدام به النصره ۱۲ ساعت فرصت داده‌اند تا شهر ادلب را تخلیه کنند و در غیر این صورت به این شهر حمله خواهند کرد. این جنگ فرسایشی بین تروریست‌های ادلب در حالی صورت می‌گیرد که حامیان خارجی آنها برای حفاظت‌شان قطعنامه آتش‌بس یک ماهه تصویب کرده‌اند.


Page Generated in 0/0068 sec