printlogo


کد خبر: 189500تاریخ: 1396/12/10 00:00
اخبار

توصیه رهبر انقلاب به ساخت  چند فیلم مانند «به وقت شام»
سعید حدادیان با اشاره به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر ساخت فیلم درباره حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان فرمودند «باید از زندگی سردار سلیمانی فیلم ساخته شود مثل فیلم «به وقت شام»‌ که آن را دیده‌‌ام و خوب است و البته همین یکی هم کم است، برای قاسم سلیمانی هم باید چند فیلم ساخته شود». به گزارش فارس، آیین اختتامیه شانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «سلام سردار» پاسداشت حاج قاسم سلیمانی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. سعید حدادیان، مسؤول دفتر هنر و ادبیات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در بخشی از این مراسم گفت: سوختگان وصل حاصل فعالیت این دفتر است که با محوریت ادبیات مقاومت  16 سال است برگزار می‌شود. شهدای تفحص، مفقودان، مناطق جنگی، جانبازان و... موضوعاتی بود که طی این سال‌ها به آنها پرداخته شد. در این دوره به واقع من خطر کردم و سراغ چنین موضوعی رفتم زیرا سردار در چنین مراسم‌هایی شرکت نمی‌کند و در جست‌وجوی خلوت آخرین لحظات شهدا است اما با این حال حدود هزار اثر به دفتر هنر و ادبیات رسید که حدود 20 درصد آثار داستان و 80 درصد آن را شعر تشکیل می‌دهد. حدادیان با اشاره به اینکه در فرصت‌هایی که گاهی به دست می‌آورد گزارش‌هایی از همایش سوختگان وصل را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه می‌کند، بیان داشت: در رابطه با این برنامه چندی پیش خدمت ایشان گزارشی ارائه کردم که علاوه بر استقبال از برگزاری آن فرمودند؛ «برگزاری چنین برنامه‌هایی خوب است اما یکی کم است و حتی باید از زندگی سردار سلیمانی فیلم ساخته شود مثل فیلم «به وقت شام»‌ که آن را دیده‌‌ام و خوب است و البته همین یکی هم کم است. برای قاسم سلیمانی هم باید چند فیلم ساخته شود».


آرزوی معتمدآریا برای بازی  در نقش فرنگیس حیدرپور
فاطمه معتمدآریا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعلام کرد دوست دارد نقش فرنگیس حیدرپور، یکی از زنان مؤثر در جبهه‌های غرب کشور طی 8 سال دفاع‌مقدس را بازی کند. به گزارش تسنیم، در زمان حضور هنرمندان و جانبازان کشورمان برای شاد کردن دل کودکان و دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در قالب دوازدهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس، فاطمه معتمدآریا، بازیگر معروف سینمای ایران با در دست گرفتن کتاب خاطرات خانم فرنگیس حیدرپور و معرفی آن به معلمان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده اعلام کرد: «یکی از آرزوهای بزرگ زندگیم ایفای نقش فرنگیس است». راوی کتاب «فرنگیس»، فرنگیس حیدرپور از اهالی روستای گورسفید گیلانغرب، در زمانه شروع جنگ تحمیلی و تصرف این منطقه توسط ارتش بعث به عنوان یک دختر بومی کرد کلهر پس از شهادت پدر و برادرش با تبر به مقابله با متجاوزان برخاست که... هم‌اکنون این خاطرات شگفت‌انگیز از حضور زنان کشورمان در عرصه دفاع‌مقدس در کتابی با نام «فرنگیس» و به کوشش مهناز فتاحی به چاپ رسیده است.


بررسی اغتشاش گلستان هفتم  در «360 درجه»
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی 360 درجه با موضوع روایت اتفاقات و بررسی علت‌های وقوع حادثه خیابان گلستان هفتم در منطقه پاسداران تهران تولید شده است. به گزارش فارس، هفتمین قسمت از برنامه تلویزیونی
360 درجه به اندیشه‌های دراویش و ماجرای اغتشاش برخی حامیان این فرقه در تهران پرداخته است. چند هفته‌ای بود که حضور دراویش فرقه نعمت‌اللهی در منطقه پاسداران تهران خبرساز بود اما غیررسمی و نه چندان پرسروصدا. چند روز قبل این حضور به اوج خودش رسید و تبدیل به آشوب و اغتشاش شد. «360 درجه»
مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. 
«360 درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت 21:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0047 sec