printlogo


کد خبر: 189501تاریخ: 1396/12/10 00:00
اخبار

بالاخره حضور در جشنواره  خوب است یا نه؟!
اظهارات ضدونقیض ابوالحسن داوودی، کارگردان سینمای ایران در ارتباط با عدم حضور اثرش در جشنواره ملی فجر و حضور آن در جشنواره جهانی فجر خبرساز شد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، ابوالحسن داوودی، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کمدی «هزارپا» در حالی حاضر به ارائه اثرش برای حضور در جشنواره فیلم فجر سال جاری نشد که از همان ابتدا اعلام کرد براساس تجربه و تشخیص خودش ترجیح می‌دهد «هزارپا» بدون نمایش در جشنواره فجر به اکران عمومی برسد و براساس خبرها با توجه به فضای کمدی آثار، سازندگان آن از همان ابتدا قصد داشتند آن را در اکران نوروزی به نمایش درآورند اما حالا داوودی در فرصتی کوتاه تا تعیین اسامی فیلم‌های اکران نوروزی امسال در چرخشی 180 درجه‌ای با بیان اینکه احتمال دارد فیلم خود را اردیبهشت‌ماه سال آینده در جشنواره جهانی فجر شرکت دهد، درباره متقاضی نشدن در اکران نوروزی گفت: «واقعیت این است که هیچوقت اهل تعریف کردن از خودم و کارم نبوده‌ام اما این بار مجبورم بگویم براساس تجربه، فکر می‌کنم «هزارپا» نیازی به اکران نوروزی یا هر اکران ویژه دیگری ندارد چون ویژگی‌هایی دارد که به نظر می‌رسد در هر زمانی می‌تواند به جذب گسترده مخاطب و حتی رکوردشکن دست یابد.» با این تفاسیر مشخص نیست بالاخره حضور آثار سینمایی در جشنواره فجر به عنوان اصلی‌ترین رویداد سینمایی کشور اتفاقی ارزشمند هست یا نه؟!


برگزاری نکوداشت «حمید حسام» در حوزه هنری
نخستین برنامه «شب وصل» ویژه نکوداشت «حمید حسام» نویسنده معاصر برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین برنامه  «شب وصل» ویژه نکوداشت «حمید حسام» نویسنده معاصر برگزار می‌شود. حمید حسام معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در زمینه نویسندگی فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است. وی با کتاب «غواص‌ها بوى نعنا مى‌دهند» که نوعى خاطره‌نگارى در حوزه ادبیات دفاع‌مقدس است، به جامعه ادبى معرفى شد و اخیراً کتاب «مسیح رزم» را در ژانر خاطره‌نگارى منتشر کرد. او این روزها مشغول بازنویسى خاطرات على چیت‌سازیان فرمانده شهید دوران دفاع‌مقدس و فرمانده اطلاعات - عملیات لشکر ۳۲ انصارالحسین است. بر اساس این گزارش،  «شب وصل» قرار است روز یکشنبه 13 اسفندماه از ساعت 18:30 در تهران، خیابان سمیه، حوزه هنری، تماشاخانه مهر برگزار شود.


بنیاد کوین اسپیسی  در بریتانیا تعطیل شد
بنیاد کوین اسپیسی که برای تشویق جوانان به هنرهای نمایشی فعالیت می‌کرد از دیروز چهارشنبه کارش را در بریتانیا متوقف کرد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، به دنبال مسائلی که درباره رفتار کوین اسپیسی در بحث سوء‌استفاده جنسی مطرح شد، فعالیت رسانه‌های اجتماعی این بنیاد بشدت کاهش یافت و این سایت اکنون تایید کرده که این بنیاد از چهارشنبه به کارش خاتمه می‌دهد. در بیانیه‌ای که در این سایت منتشر شده، آمده است: بنیاد دیگر در بریتانیا فعال نخواهد بود و از ۲۸ فوریه به کار خود خاتمه می‌دهد. این بنیاد در ضمن از همه همکاران و سازمان‌های همراه تشکر و ابراز امیدواری کرده که موضوع‌های مربوط به فعالیت‌های خیریه این بنیاد بتواند در سازمان‌های دیگر پی‌گرفته شود. بنیاد کوین اسپیسی از سال ۲۰۰۸ در بریتانیا شروع به کار کرد، این در حالی است که اسپیسی 2 جایزه اسکار در کارنامه دارد. این بنیاد در عین حال به امور خیریه هم در بریتانیا و هم آمریکا می‌پرداخت. این سازمان برای جوانان و هدایت آنها در زمینه فیلم و تئاتر فعالیت می‌کرد و با برنامه‌های آموزشی به استعدادهای جوان کمک می‌کرد. پس از طرح اعتراض‌هایی علیه رفتار این بازیگر مبنی بر آزار یک پسر نوجوان در زمانی که این بازیگر ۲۶ ساله بود، اسپیسی نوامبر گذشته از هیات مدیره این بنیاد اخراج شد و از سریال «خانه پوشالی» نتفلیکس کنار گذاشته شد و ریدلی اسکات نیز جای وی را در فیلم «همه پول‌های دنیا» که فیلمبرداری آن تمام شده بود به کریستوفر پلامر داد.


Page Generated in 0/0051 sec