printlogo


کد خبر: 189510تاریخ: 1396/12/10 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال خبر داد
تمدید مهلت ثبت‌نام کارت ملی هوشمند
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: به دستور وزیر کشور قرار شده ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در ۳ ماه ابتدایی سال ۹۷ نیز انجام شود. سیف‌الله ابوترابی در رابطه با مشکل قطعی سامانه ثبت‌نام کارت ملی هوشمند و نگرانی مردم بابت دریافت کارت‌های جدید خود، به فارس گفت: در حال حاضر ثبت‌نام مشکلی ندارد و مردم می‌توانند وارد سایت شوند و مراحل پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند. وی ادامه داد: ظرفیت جدید ایجاد کرده‌ایم که حتی مردم بتوانند با گوشی‌های همراه خود به آدرس ثبت‌نام (ncr.ir) که در سایت سازمان وجود دارد مراجعه کرده و ثبت‌نام را انجام دهند. ابوترابی گفت: همچنین به دستور وزیر کشور، طی درخواست‌های مکرر مردم مبنی بر اینکه مهلت ثبت‌نام تا پایان سال کافی نیست و ممکن است نتوانند بموقع پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند، قرار شده ثبت‌نام در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال 97 هم ادامه پیدا کند. وی گفت: ما پیش‌بینی‌های لازم را می‌کنیم به طوری که از تیرماه که مراحل ثبت‌نام این کارت‌های ملی هوشمند آغاز شد سیستم‌ ظرفیت ثبت 5/2 میلیون کارت را داشته و برای 20 میلیون نفر براحتی می‌تواند کارت ملی هوشمند صادر کند.

مدیر کل اسناد هویتی ثبت‌احوال اعلام کرد
کاهش میزان موالید در سال 96
مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: در 10 ماه سال ٩٦ به ازای هر 5/2 ازدواج یک طلاق ثبت شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالله مقصودی‌فر، مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور در نخستین نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع در سال ٩٦ گفت: تعداد ثبت ولادت در 10 ماه سال ٩٦ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، 77/0 درصد کاهش داشته است. مقصودی‌فر افزود: به ازای ١٠٦ پسر، ١٠٠ دختر متولد شده‌اند. وی تصریح کرد: تعداد ثبت وفات در 10 ماه سال ٩٦ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، 8/3 درصد افزایش داشته است. مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور اظهار داشت: در 10 ماهه ٩٥ به ازای هر 7/2 ازدواج یک واقعه طلاق داشته‌ایم و در 10 ماه سال ٩٦ به ازای هر 5/2 ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

مدیرکل پشتیبانی آموزش‌وپرورش:
اسکان نوروزی مدارس حذف نمی‌شود
در حالی که محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری کشور از حذف اسکان نوروزی مدارس طی هماهنگی با وزارت آموزش‌وپرورش خبر داده است، مدیرکل تعاون و پشتیبانی این وزارتخانه گفته است: «در صورت تقاضای سایر اقشار آماده پذیرش آنها در مدارس و مراکز اسکان آموزش‌وپرورش هستیم». گودرز کریمی‌فر در واکنش به خبر حذف اسکان نوروزی مدارس که از سوی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام شده است، به تسنیم اظهار داشت: وزارت آموزش‌وپرورش برای اینکه جامعه هدف بزرگی دارد اسکان موقت نوروزی را در دستور کار قرار داده است و برای نوروز 97 با 345 خانه معلم، 300 اردوگاه، 50 پردیس دانشگاه فرهنگیان و 12 هزار مدرسه با تعداد 100 هزار کلاس درس در سراسر کشور برای اسکان فرهنگیان آماده‌ایم و تا زمانی که فرهنگیان متقاضی استفاده از این امکانات هستند برای اعتلای منزلت فرهنگی و اجتماعی آنها در خدمت‌شان هستیم. وی افزود: اگر مراکز اسکان نوروزی آموزش‌وپرورش خالی باشد و دیگر اقشار جامعه متقاضی استفاده از این مراکز باشند، از اختصاص این مراکز به آنها دریغ نمی‌کنیم اما اولویت‌بندی داریم به‌گونه‌ای که اولویت نخست فرهنگیان و خانواده‌های آنها، اولویت دوم سایر مشاغل دولتی و اولویت سوم مشاغل آزاد هستند.


Page Generated in 0/0109 sec