printlogo


کد خبر: 189511تاریخ: 1396/12/10 00:00
آوای شهر

انتقاد عضو شورای شهر تهران از قیمت پیشنهادی بلیت مترو
افزایش 150 درصدی غیرمتعارف است
کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران پیشنهاد کرد بلیت مترو تک سفره تهران-کرج، از هزار تومان به 2 هزار تومان افزایش یابد. به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه لایحه قیمت بلیت مترو و اتوبوس بررسی شد و کمیسیون عمران قیمت‌هایی بیش از قیمت‌های پیشنهادی شهرداری مطرح کرد. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: بلیت تک‌سفره هزار تومان، تک‌سفره حومه 2 هزار تومان و تک‌سفره برای فرودگاه امام 10 هزار تومان پیشنهاد می‌شود. وی افزود: هر بلیت مترو 2 هزار و ۳۰۰ تومان هزینه تمام‌شده‌اش است که تنها ۵۰۰ تومان آن از سوی مسافر داده می‌شود و درآمد حاصل از فروش آن ۲۰ میلیارد تومان است، در حالی که هزینه خالص آن  ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان است.  علیخانی تأکید کرد: در حال حاضر مترو ۶۰،۷۰ میلیارد تومان زیان می‌دهد. وی با بیان اینکه این میزان افزایش تنها ۱۲ میلیارد تومان از این زیان‌ها را جبران می‌کند، اظهار داشت: در ساعات غیر پیک، شهرداری می‌تواند ۱۵ درصد و در روزهای تعطیل ۳۰ درصد تخفیف دهد. در ادامه احمد مسجدجامعی در مخالفت با این طرح گفت: این افزایش قیمت‌ها غیرمتعارف و اتفاقی غیرعادی است. باید در تعیین نرخ‌ها مساله اجتماعی را در نظر بگیریم. وی افزود:  افرادی که در حومه تهران زندگی می‌کنند به خاطر هزینه‌های بالا به حومه رفته‌اند و نباید فشار زیادی به آنها وارد کنیم و یکباره ۱۵۰ درصد افزایش قیمت بدهیم. مسجدجامعی تصریح کرد: اگر افزایش سال‌های گذشته را هم بررسی کنیم براساس تورم و شرایط اجتماعی نرخ‌ها تعیین می‌شد و این افزایش غیرعادی است.

افزایش ساعت کار مراکز شماره‌گذاری
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از تمهیدات‌ ویژه پلیس راهور برای شماره‌گذاری خودروها در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: ساعات کار مراکز دهگانه شماره‌گذاری افزایش می‌یابد. به گزارش «وطن‌امروز»، سرهنگ علیمحمدی افزود: بر این اساس ساعت پذیرش در مراکز دهگانه شماره‌گذاری پایتخت تا 10 اسفند از ساعت 7 تا 15، از 11 تا 20 اسفند از ساعت 7 تا 17 و از 21 تا 28 اسفند از ساعت 7 تا 19 افزایش می‌یابد. وی با اشاره به اینکه ساعات اعلامی ساعت پذیرش و ورود به مراکز شماره‌گذاری است، گفت: بدیهی است خودروها و موتوسیکلت‌هایی که تا این ساعات پذیرش و وارد مراکز شماره‌گذاری شده‌اند تا هر ساعتی که کارشان طول بکشد خدمات دریافت خواهند کرد. وی با اشاره به اینکه یکی از مراکز شماره‌گذاری پرمراجعه پایتخت مرکز اتحاد در شرق تهران است، گفت: با توجه به حجم مراجعات و برابر تدبیر رئیس پلیس راهور ناجا ساعت کار این مرکز تا 28 اسفند از ساعت 7 تا 20 خواهد بود.

احتمال پلمب پاساژ علاءالدین
معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش‌نشانی گفت: اگر موارد ناایمن در پاساژ علاءالدین اصلاح‌ نشود، در صورت وقوع حریق حداقل 350 نفر جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش فارس، محمود قدیری با اشاره به اینکه مالک پاساژ علاءالدین هنوز اقدامات ایمنی این پاساژ را تکمیل نکرده است، گفت: تنها 60 درصد از موارد ایمنی این پاساژ انجام‌شده و باقی کار رهاشده است. قدیری با تأکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی 2 اخطار به پاساژ علاءالدین صادر کرده است، گفت: تاکنون 2 اخطار به مالک این پاساژ داده‌ شده اما متأسفانه تاکنون توجهی به اخطارها نکرده است، در صورت ابلاغ اخطار سوم و عدم توجه به آن، این پاساژ پلمب می‌شود. قدیری افزود: به‌طور متوسط بین 3 تا 3 هزار و 500 نفر در آن واحد در این پاساژ حضور دارند که با شرایط فعلی ایمنی در صورت بروز حریق، حداقل 350 نفر جان خود را از دست خواهند داد. اما با اجرای صحیح دستورالعمل سازمان آتش‌نشانی و نگهداری آن به‌جرأت می‌گوییم که اگر حریقی در این پاساژ اتفاق بیفتد، 99 درصد تلفاتی نخواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0058 sec