printlogo


کد خبر: 189530تاریخ: 1396/12/10 00:00
واکنش رئیس دانشگاه آزاد به ادعای زیباکلام:
از دو جا غیرقانونی حقوق می گرفت

فرهاد رهبر با اشاره به جنجال‌آفرینی صادق زیباکلام گفت: ما کسی را اخراج نکرده‌ایم، گفتیم شما غیرقانونی از 2 جا حقوق می‌گیرید؛ نمی‌توانید هم در دانشگاه تهران و هم در دانشگاه آزاد باشید. به گزارش تسنیم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه نشست معاونان فرهنگی این دانشگاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد به صورت نیمه‌وقت در یک واحد و به صورت تمام وقت در یک واحد دیگر فعالیت می‌کنند، گفت: بنده هرچه بررسی کردم متوجه نشدم که یک نفر چگونه می‌تواند یک نفر و نیم باشد. حتی در این شرایط برخی اعضای هیات علمی در برخی جاها نیز حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌التدریس هستند. رهبر ضمن خطاب قرار دادن اعضای هیأت علمی این دانشگاه، اعلام کرد: من از همینجا اعلام می‌کنم تمام افرادی که بدون مجوز دانشگاه مبدأ خود در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کردند، همه حقوقی را که طی آن مدت دریافت کرده‌اند، طبق قانون باید برگردانند، زیرا خلاف قانون عمل کرده‌اند؛ مگر اینکه به صورت حق‌التدریسی حساب شده باشد.
در این صورت به اندازه حق‌التدریسی به آن فرد پرداخت شود و در صورتی که موظفی‌اش در دانشگاه مبدأ پر نشده باشد وجه را باید به خزانه دولت برگرداند. رهبر با اشاره به اظهارات یکی از اساتید دانشگاه تهران (زیباکلام) که مدعی است از دانشگاه آزاد اخراج شده است، گفت: ما کسی را اخراج نکرده‌ایم، گفتیم شما غیرقانونی از
دو جا حقوق می‌گیرید؛ نمی‌توانید هم در دانشگاه تهران و هم در دانشگاه آزاد باشید. البته به ایشان گفته‌ایم می‌تواند در دانشگاه تهران حضور داشته باشد و در دانشگاه آزاد حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌التدریس باشد.


Page Generated in 0/0060 sec