printlogo


کد خبر: 189560تاریخ: 1396/12/12 00:00
رئیس سابق شورای شهر تهران انتقاد کرد
غیرقانونی بودن زوج و فرد پولی

گروه اجتماعی: با وجود آنکه هنوز سازوکارهای اجرای طرح جدید ترافیک مشخص نیست، زمزمه‌هایی از سوی مدیران شهرداری برای پولی کردن ورود به محدوده زوج و فرد، پس از 3 ماه اجرای طرح جدید ترافیک، شنیده می‌شود. به گزارش تسنیم، کش و قوس‌های پیرامون طرح جدید ترافیک و رفت و برگشت‌های میان فرمانداری، پلیس و شورای شهر و شهرداری در حالی ادامه دارد که سال در حال پایان یافتن است و هنوز شهروندان تهرانی درباره سیاست اصلی شهرداری در محدوده طرح ترافیک و حتی زوج و فرد تکلیف خود را نمی‌دانند.
در همین باره، مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران نیز با غیرقانونی خواندن طرح‌های شورای شهر درباره پولی کردن ورود به محدوده زوج و فرد گفت: ورود به محدوده زوج و فرد و پولی کردن آن بسادگی میسر نمی‌شود، چرا که باید به تصویب شورای‌عالی ترافیک نیز برسد. شهرداری نمی‌تواند به هر بهانه‌ای اعم از زوج و فرد نرخی را به مردم تحمیل کند، چرا که چنین موضوعی خارج از قانون و مغایر با آن است، مگر اینکه قانون را تغییر دهند. وی طرح‌های شورای شهر را مصداق هر چقدر پول داری آش می‌خوری عنوان کرد و افزود: حال این پرسش مطرح می‌شود اگر یک روز نصف مردم تمایل داشتند وارد محدوده طرح ترافیک شوند یا در روزهای زوج و فرد خودروی‌شان را بیرون آورند و پولش را هم بپردازند، آیا کسی می‌تواند مانع ورود آنها به این محدوده شود؟ پول‌شان را پرداخته‌اند و صاحب اختیارند و آیا غیر از این است؟
مهدی  چمران همچنین با اشاره به اینکه در 6 ماه گذشته طرح و لایحه قابل‌توجهی از سوی شورا و شهرداری ارائه نشده، خاطرنشان کرد: در 6 ماهی که از مدیریت شهرداری و شورای پنجم می‌گذرد غیر از لایحه بودجه و طرح ترافیک، لایحه و طرح قابل‌توجهی از سوی شهرداری و شورا ارائه نشده که به‌صورت کلی بتوان درباره آن اظهار نظر کرد. یکی از مهم‌ترین دلایل عدم ارائه طرح از سوی شورای شهر تجربه  نداشتن در حوزه موضوعات شهری اعضای شورای پنجم است. وی افزود: با توجه به بی‌تجربگی و عدم سابقه اعضای شورای شهر در مناسبات شهری بهتر است بدنه شهرداری لوایح کارشناسی‌شده‌ای را تهیه کند و در اختیار شورا قرار دهد.
 


Page Generated in 0/0059 sec