printlogo


کد خبر: 189562تاریخ: 1396/12/12 00:00
نبض جامعه

صبح جمعه دوباره از سر گرفته شد
ادامه عملیات انتقال پیکرهای جان‌باختگان هواپیمای آسمان
عملیات انتقال پیکرهای سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج در کوه دنا دوباره از سرگرفته شد. به گزارش ایسنا، نیروهای امدادی هلال‌احمر صبح جمعه عملیات انتقال پیکرهای سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج در کوه دنا را دوباره از سر گرفتند. همچنین کادر پروازی هلال‌احمر به سرپرستی کاپیتان عباس گودرزی توانست 2 تیم از کوهنوردان جمعیت هلال‌احمر و تکاوران ارتش را در شرایطی سخت در ارتفاع ۴ هزار متری در نزدیکی محل سقوط هواپیما پیاده کند. در ادامه عملیات امدادگران، هلیکوپتر هلال‌احمر برای اضافه شدن نفرات جدید جهت ادامه عملیات به منطقه دنا اعزام شد. بر اساس اعلام هلال‌احمر، بقایایی از پیکرهای جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج توسط بالگردهای هلال‌احمر انتقال داده شد.
تحویل چهارمین محموله بقایای اجساد
همچنین مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که تیم تخصصی پزشکی قانونی اقدامات خود چهارمین محموله از بقایای جان‌باختگان سانحه هوایی پرواز تهران-یاسوج آغاز کردند. مهرداد علی‌بخشی در این‌باره گفت:  چهارمین محموله از بقایای جان‌باختگان  سانحه هواپیمایی پرواز تهران- یاسوج دیروز جمعه 11 اسفند به پزشکی قانونی یاسوج تحویل داده شد تا بررسی‌ها و اقدامات مربوط به تشخیص هویت روی آنان انجام شود. وی با بیان اینکه تیم تخصصی پزشکی قانونی استان کهگیلویه‌وبویراحمد متشکل از پزشکان قانونی، کارشناسان آزمایشگاه و پروسکتورهاست، گفت: این تیم از زمان سقوط هواپیما تاکنون در آماده‌باش است و به محض رسیدن چهارمین محموله از بقایای اجساد جان‌باختگان نیز کار خود را برای کد‌‌گذاری و نمونه‌برداری آغاز کردند.

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد
کمبود 100 هزار پرستار  در مراکز درمانی
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم‌اکنون مراکز درمانی و بیمارستانی کشور با کمبود حداقل 100 هزار پرستار مواجه هستند. به گزارش ایرنا، مریم حضرتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 140هزار پرستار در مراکز درمانی و تخصصی دانشگاه‌های دولتی و آموزشی علوم پزشکی سراسر کشور مشغول به کار هستند، افزود: این آمار جدای از پرستارانی است که در بیمارستان‌های خصوصی و نظامی کشور خدمت‌رسانی می‌کنند. وی با بیان اینکه کمبود پرستار در مراکز درمانی دولتی جدی است، افزود: کار پرستاری، حرفه‌ای سخت و حساس است ولی در عین ‌حال مزایای پرستاری متناسب با حرفه آنان نیست. معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای هر تخت بیمارستانی به 8/1پرستار نیاز داریم و برای رسیدن به این استاندارد مورد قبول و ایده‌آل کشور به 100هزار پرستار جدید و تازه‌نفس نیاز داریم. وی تصریح کرد: کمبود پرستار باعث شده به نیروهای موجود پرستاری در مراکز درمانی دولتی فشار زیادی وارد شود و «پرستاران طرحی» نیز از این قاعده مستثنا نیستند. حضرتی افزود: چنانچه بتوانیم کمبود پرستار را با انگیزه‌های تشویقی و اخلاقی جذب کنیم ضریب سلامتی و امید به زندگی شهروندان افزایش خواهد یافت.

کاهش ۱۲ درصدی اهدای خون در پایتخت
 مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی اهدای خون در ۶ ماه گذشته، گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان سال و احتمال وقوع تصادفات در نوروز، مراجعه بیشتر برای اهدای خون ضرورت دارد. مرتضی طباطبایی درباره اهدای خون در پایتخت به فارس گفت: طی 6 ماه گذشته آمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون 10 تا 12 درصد کاهش داشته است که این مساله ضرورت افزایش مراجعه مردم برای اهدای خون را با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال و نوروز نشان می‌دهد. وی افزود: در نوروز آمار تصادفات نسبت به روزهای عادی بیشتر می‌شود، بنابراین باید تمهیدات لازم جهت تأمین ذخایر خونی اندیشیده شود. طباطبایی بیان داشت: در ماه گذشته  25 هزار نفر در پایتخت نسبت به اهدای خون خود اقدام کرده و اگر روزانه 1500 نفر جهت اهدای خون مراجعه کنند، مشکلی نخواهیم داشت.
 


Page Generated in 0/0052 sec