printlogo


کد خبر: 189575تاریخ: 1396/12/12 00:00
اخبار

لغو گردهمایی اندیشمندان ضداستکبار جهانی «افق نو» را تعطیل کردند
 با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری ششمین دوره کنفرانس «افق نو» در اسفند ۹۶، نهادهایی که مسؤولیت پشتیبانی از برگزاری این کنفرانس را برعهده داشتند، از اجرای وظایف اندیشه‌ای و فرهنگی خود شانه خالی کردند و این کنفرانس تعطیل شد. به گزارش «وطن‌امروز»، افق نو امسال قرار بود همزمان با گردهمایی منتقدان آمریکا در نیویورک، جمعی از اندیشمندان بین‌المللی ضدصهیونیستی را در تهران گردهم بیاورد و رسما به محور جبهه مقاومت جهانی در برابر استعمار نئولیبرالیسم تبدیل شود اما انگار هزینه‌ 2 خودروی خارجی که این روزها در خیابان‌های تهران به وفور مشاهده می‌شود، برای برخی مسؤولان سیاسی کشور بیشتر از شکل‌گیری چنین مجامع بین‌المللی علیه سیطره رسانه‌ای ایالات متحده ارزشمند است. گفتنی است پیش از این بارها مدیران دولتی از برگزاری این کنفرانس ممانعت به‌عمل آورده‌اند.


با ابلاغ نظامنامه جدید اکران سینمای ایران
سرگروه‌های سینمایی در سال آینده افزایش می‌یابد
نظامنامه جدید اکران سال‌های 97 و 98 براساس نظرات کارشناسان و فعالان حوزه‌‌های پخش، تولید و توزیع آماده و توسط رئیس سازمان سینمایی ابلاغ شد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، نظامنامه جدید اکران سال‌‌های 97 و 98 که در 3 ماه گذشته در جلسات پیاپی با حضور کارشناسان و استفاده از نظرات فعالان حوزه‌‌های پخش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تولید و توزیع آماده شده بود، با اتمام بررسی تغییرات لازم، اجرای آن طی نامه‌ای توسط رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری ابلاغ شد. از جمله ویژگی‌‌های نظامنامه جدید اکران می‌توان به افزایش سرگروه‌ها از 5 به 7 سرگروه به منظور ایجاد امکان اکران تعداد بیشتری فیلم و پیشگیری از انباشتگی نمایش فیلم‌ها در مقاطعی از سال بویژه ماه‌‌های آخر سال، حفظ سقف اکران 2 فیلم همزمان از یک دفتر به‌رغم افزایش تعداد گروه‌های نمایش به منظور ایجاد امکان اکران فیلم از دفاتر مختلف، تشکیل شورای عالی اکران جهت رسیدگی به عملکرد کارگروه اکران و نظارت بر اکران عادلانه و ایجاد تنوع در نمایش فیلم‌ها، با حضور معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امورسینمایی و سمعی و بصری و تشکیل کمیته انضباطی نمایش به منظور نظارت دقیق بر عملکرد دفاتر پخش فیلم و سینماها جهت پیشگیری از تخلفات احتمالی اشاره کرد.


چه خبر از گیشه؟
در هفته‌ای که گذشت فیلم‌های کمدی همچنان نسبت به فیلم‌های اجتماعی با استقبال بالاتری از سوی مخاطبان روبه‌رو شد. به گزارش فارس، در هفته گذشته فروش فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» با کاهش مواجه شد اما از سوی دیگر فروش فیلم «اسرافیل» با روند رو به رشدی مواجه داشت. حبیب اسماعیلی، مدیرعامل دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود گفت: فیلم «مادری» کار خود را با 9 سالن آغاز کرد و امروز 30 سالن در تهران و شهرستان در اختیار دارد. این فیلم به فروش 125 میلیون تومان رسیده است.  علی سرتیپی درباره فروش فیلم‌‌های دفتر فیلمیران گفت: فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» به فروش 3 میلیارد و 100 میلیون تومان رسید. فیلم «آینه بغل» به فروش 19 میلیارد و 850 میلیون تومان رسید که در این هفته به نظر می‌رسد فروش 20 میلیارد تومان را رد کند و صدرنشین جدول فروش ‌شود. وی درباره فروش فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» گفت: اقبال مخاطب نسبت به روزهای اول کاهش داشته اما همچنان فیلم می‌فروشد و در مجموع فروش خوبی دارد. احمد مختاری، مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درباره فروش فیلم‌‌های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «کمدی انسانی» به فروش 806 میلیون تومان رسید. فیلم «اسرافیل» نیز روند رو به رشدی را در جذب مخاطب طی می‌کند و تاکنون به فروش 353 میلیون تومان رسیده است. بنا بر این گزارش، فیلم «اشک نرگس» به فروش 795 هزار تومان، فیلم «بلوک 9 خروجی 2» به فروش 13 میلیون تومان، فیلم «دعوتنامه» به فروش 16 میلیون تومان، فیلم «من یک ایرانی‌ام» به فروش 16 میلیون تومان، فیلم «هاری» به فروش 220 میلیون تومان و فیلم «شاخ کرگدن» به فروش 28 میلیون تومان دست پیدا کردند.


Page Generated in 0/0051 sec