printlogo


کد خبر: 189576تاریخ: 1396/12/12 00:00
اخبار

ساخت سریال مفاخر ادبی ایران  در رسانه ملی
سریال مفاخر ایرانی در سطح جهانی ساخته خواهد شد و هنرمندان شیرازی از نقش‌آفرین‌های این آثار هستند. به گزارش فارس، علی دارابی در مراسم آغاز ساخت سریال مفاخر ایران در شیراز گفت: آثار حافظ و سعدی زمینه‌ساز گفت‌وگو با جهان شده و نشان از صلح  و دوستی ایرانیان است. استادان و هنرمندان فارس نقش اول را در خلق، تولید و ساخت اثر خواهند داشت و تمام تلاش ما و همکاران در صداوسیمای مرکز فارس بر این است از بهترین، نام‌آور‌ترین و مجرب‌ترین عوامل و عناصر در حوزه کارگردانی، تولید و بازی برای این کار استفاده شود و در تراز جهانی تولید خواهد شد. امیدوارم با عوامل در نظر گرفته شده، کاری فاخر و ارزشمند که تصویری از توانمندی، قابلیت، ارزش‌های ایرانی و فرهنگ و تمدن ایران است را در قالب تصویر، نمایش، فیلم سینمایی و مجموعه سریال این سه بزرگ به جهانیان ارائه دهیم تا همه جهان به احترام ایران بایستند و کلاه از سر بردارند. این سریال 90 قسمتی با هدف معرفی سابقه تمدنی و چهره‌های شاخص سعدی، حافظ و خواجوی‌کرمانی در مدت 5 تا 7 سال ساخته می‌شود.


انتشار مجموعه داستان‌های دراماتیک برای تئاتر دفاع‌مقدس
مدیرعامل گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح از انتشار مجموعه داستان‌های دراماتیک برای تئاتر دفاع‌مقدس با عنوان «در پی عشق دویدن» خبر داد. به گزارش تسنیم، امیر نصیربیگی، مدیرعامل گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح انتشار «در پی عشق دویدن» را رسالت گروه هنرهای نمایشی روایت فتح در تأمین و تدارک منابع و محتوای حوزه تئاتر دانست و بر ارائه اسلوبی مدون و علمی جهت استفاده مؤثر نمایشنامه‌نویسان خلاق و متعهد از منابع داستان‌های دراماتیک تاکید کرد. وی افزود: مجموعه داستان‌های دراماتیک تئاتر دفاع‌مقدس با عنوان «در پی عشق دویدن» به همت اساتید و نویسندگان جوان، تهیه و تدوین شده است. این کتاب در 6 فصل شامل بیش از 40 داستان دراماتیک و 6 نمایشنامه براساس داستان‌‌های مذکور به رشته تحریر درآمده است. این کتاب به قلم سعید تشکری، عبدالرضا فریدزاده، محمدرضا آریان‌فر، سیروس همتی، ندا ثابتی و با هدایت و سرپرستی نصرالله قادری پدید آمده است. دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت گفت: پس از مراسم رونمایی از این کتاب در اوایل سال آینده توسط انتشارات ساقی منتشر شده و در نمایشگاه کتاب سال 1397 در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.


برد پیت به فیلم جدید تارانتینو پیوست
کوئنتین تارانتینو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بسیار خوشحال است تیمی پویا متشکل از دی‌کاپریو و پیت را با هم در قالب یک فیلم در برابر دوربین خود خواهد داشت. به گزارش مهر به نقل از ددلاین، تارانتینو، کارگردان آمریکایی اعلام کرد سال‌هاست دارد روی فیلمنامه فیلم جدیدش کار می‌کند. این فیلم وقایع سال ۱۹۶۸ و پس از آن را به تصویر می‌کشید؛ زمانی که شارون تیت، بازیگر هالیوود و همسر رومن پولانسکی کارگردان که باردار نیز بود، بر اثر حمله گروهی از اعضای خانواده منسون به خانه‌اش کشته شد. پیش رفتن این پروژه برای تارانتینو بسیار مهم است زیرا اوما تورمن، بازیگر فیلم «بیل را بکش» بتازگی از رفتار خطرناک تارانتینو با او در طول فیلمبرداری آن فیلم شکایت کرده بود و کارگردان مجبور شد چندین بار از وی عذرخواهی کند و در عین حال برای دوستی‌اش با هاروی واینستین نیز طلب بخشش کند. برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو هر یک به تنهایی پیش از این با تارانتینو همکاری کرده بودند اما تاکنون در قالب یک فیلم با هم ظاهر نشده بودند. پیت بازیگر فیلم ۲۰۰۹ تارانتینو یعنی «لعنتی‌های بی‌آبرو» درباره نازی‌ها بود و دی کاپریو نیز در فیلم «جانگوی از بند رها شده» در سال ۲۰۱۲ که فیلمی درباره برده‌داری بود در برابر دوربین این کارگردان قرار گرفته بود. هر ۲ فیلم مورد تحسین قرار گرفت و راهی اسکار شده بود. فیلم جدید تارانتینو با عنوان «روزی روزگاری در هالیوود» قرار است ۹ آگوست ۲۰۱۹ اکران شود.


Page Generated in 0/0152 sec