printlogo


کد خبر: 189612تاریخ: 1396/12/13 00:00
اخبار

روایتی از مصائب عشایر پیش از انقلاب
سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی در 4 فصل ۱۳ قسمتی تولید خواهد شد. به گزارش فارس، سریال «جشن سربرون» به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور و کارگردانی مجتبی راعی در انتظار بودجه مورد نظر برای شروع به تولید است. این سریال در 4 فصل 13 قسمتی در فضای تاریخی حدود 100 سال پیش ساخته خواهد شد. تلویزیون تا الان مقدمات تولید این سریال را آماده کرده و قرار است تا پایان امسال کلید بخورد. این سریال درباره عشایر قبل از انقلاب است و ماجرای چند خان و رعیت را به تصویر می‌کشد. یکی از لوکیشن‌های «جشن سربرون» در شهرک سینمایی غزالی است و گروه تولید علاوه بر تصویربرداری در تهران، به فارس و کهگیلویه و بویراحمد خواهند رفت و در این منطقه‌ها به دکورسازی مشغول خواهند شد.

«شبی با عبدی‌» به کارگردان پرکار تلویزیون رسید
ضبط برنامه «شبی با عبدی» با اجراى اکبر عبدى و کارگردانى محمدحسین لطیفى در لوکیشنى واقع در بلوار ارتش ادامه دارد. شبکه نسیم که با ساخت 2 برنامه «دورهمى» و «خندوانه» با اجراى مهران مدیرى و رامبد جوان موفق به جلب رضایت مخاطبان تلویزیون شده است، دست به ابتکار جدیدى زده و این بار سفارش ساخت برنامه «شبی با عبدی» را به اکبر عبدى و سیدکمال طباطبایى داده است. اکبر عبدى در برنامه «شبی با عبدی» قرار است نبض برنامه را در دست بگیرد و برنامه را به عنوان مجرى اداره کند، همچنین در بخش‌هاى مختلف به اجراى استندآپ کمدى و گفت‌وگو با هنرمندان و میهمانان بپردازد. شاکله کلی برنامه «شبی با عبدی» به‌نوعی بازآفرینی و خاطره‌بازی با کاراکترهایی است که اکبر عبدی در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف بازی کرده ‌است. محمدحسین لطیفى که ظرف روزهاى گذشته فیلمبردارى فیلم سینمایى «به وقت خمارى» را به پایان رسانده، اکنون «شبی با عبدی» را کارگردانی می‌کند.


نسخه الکترونیک «خاطرات سفیر» هم منتشر شد
انتشارات سوره مهر نسخه الکترونیک کتاب «خاطرات سفیر» را منتشر کرد. به گزارش مهر، «خاطرات سفیر» نوشته نیلوفر شادمهری، دربردارنده خاطرات دانشجوی مسلمانی است که در فرانسه با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود که رعایت حجاب یکی از آنهاست. تصور ذهنی نادرست مردم فرانسه از اسلام و مسلمان و وجود صدها پرسش‌ و باور در این زمینه، کار را برای او که رعایت ارزش‌های دینی را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد، دشوار می‌کند. شادمهری در این اثر که حاصل یادداشت‌های او در دوران دانشجویی‌اش در فرانسه است، تصویری کوتاه اما گیرا از فضای جامعه فرانسه و باورهای آنها در قبال مسلمانان نشان می‌دهد. شادمهری در دوران دانشجویی یادداشت‌های کوتاهی را در وبلاگی به نام «سفیر» از تجربیاتش منتشر می‌کرد که بازخورد خوبی داشت. برداشت‌های نادرست فرانسوی‌ها و حتی مسلمانان این کشور از ایران و اسلام انگیزه مطالعه و بحث در این زمینه را در شادمهری ایجاد کرد، چرا که او به این نتیجه رسیده بود که بیش از آنکه او را به عنوان یک دانشجو ببینند، به عنوان «ایران» می‌بینند که باید پاسخگو باشد. او حالا دیگر سفیر ایران شده بود. انتشارات سوره مهر نسخه الکترونیک «خاطرات سفیر» را به منظور تسهیل در دسترسی مخاطبان منتشر کرده است.


پاسداشت جهادگر پیشکسوت حسینعلی عظیمی
آیین پاسداشت «اندیشه جهادی» با تجلیل از جهادگر پیشکسوت «حسینعلی عظیمی»، با سخنرانی آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، در این مراسم کتاب «رسم جهاد» که حاوی تجربه‌های کار جمعی در جهاد سازندگی به روایت آقای حسینعلی عظیمی است، رونمایی خواهد شد. گفتنی است،‌ آیین پاسداشت «اندیشه جهادی»، روز سه‌شنبه، 15 اسفند ساعت 16 تا 18 در محل خیابان طالقانی، مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی)، سالن بصیرت برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec