printlogo


کد خبر: 189613تاریخ: 1396/12/13 00:00
سینمای جهان

تازه‌ترین خبرها از نودمین اسکار
«وارن بیتی» و «فی داناوی» که سال گذشته یکی از خجالت‌آورترین لحظه‌ها در تاریخ جوایز سینمایی اسکار را رقم زدند، امسال نیز جایزه بهترین فیلم را اعطا می‌کنند! به گزارش ایسنا، «وارن بیتی» و «فی داناوی» بازیگران فیلم معروف «بانی و کلاید» که سال گذشته به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت این فیلم به عنوان اعطا‌کنندگان جوایز اسکار انتخاب شدند و در نهایت با اعلام اشتباه فیلم «لالا لند» به جای «مهتاب» به عنوان برنده بهترین فیلم حواشی فراوانی ایجاد کردند به احتمال فراوان دوباره برای اعطای این جایزه در مراسم اسکار ۲۰۱۸ حضور می‌یابند. هالیوود ریپورتر تایید کرده که این دو چهره سینمایی در سالن دالبی تئاتر، محل برگزاری مراسم نودمین دوره جوایز اسکار مشغول تمرین بوده‌اند و پیش‌بینی می‌شود همچون سال گذشته اعطا‌کننده مهم‌ترین جایزه این رویداد سینمایی باشند. سال گذشته «وارن بیتی» و «فی داناوی» در ابتدا فیلم «لالا لند» به عنوان بهترین فیلم معرفی کردند اما پس از آمدن عوامل فیلم «لالا لند» روی صحنه، مشخص شد فیلم «مهتاب» ساخته «بری جنکینز» برنده اسکار بهترین فیلم بوده است و در نهایت یکی از خجالت‌آورترین لحظه‌ها در تاریخ جوایز سینمایی اسکار رقم خورد، بویژه اینکه عوامل فیلم  «لالا لند» بسیار از این موضوع آزرده شدند! مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس ۲۰۱۸ (۱۳ اسفندماه) برگزار می‌شود.

تام کروز بدترین بازیگر مرد شد!
برگزیدگان تمشک طلایی معرفی شدند و در میان آنها تام کروز و مل گیبسون نیز حضور دارند. به گزارش خبرآنلاین، برندگان سی‌وهشتمین دوره تمشک طلایی که هر سال پیش از اسکار به بدترین‌های سینما اهدا می‌شود، معرفی شدند. امسال بدترین اثر سینمایی یک انیمیشن بود که اکثر تمشک‌ها را از آن خود کرد. «فیلم ایموجی» که با دستمایه قرار دادن شکلک‌های مشهور در پیام‌رسان‌ها ساخته شده است در 4 بخش از جمله بدترین فیلم، بدترین فیلمنامه و بدترین زوج هنری و بدترین کارگردانی تمشک طلایی را از آن خود کرد. «پنجاه سایه آزاد» نیز 2 تمشک طلایی را در بخش‌های بدترین بازیگر زن نقش مکمل و بدترین دنباله‌ سینمایی به نام خود کرد. در این میان، مل گیبسون برای بازی در فیلم «پدر در خانه ۲» جایزه بدترین بازیگر مرد نقش مکمل را از آن خود کرد. تام کروز هم در میان بدترین‌های سینما جا گرفت و برای بازی در فیلم «مومیایی»‌ برنده تمشک طلایی بدترین بازیگر مرد شد. شگفت اینکه جایزه بدترین بازیگر زن نیز به یک مرد رسید! تایلر پری برای بازی در نقش یک زن در فیلم «هالووین مادیا» تمشک طلایی بدترین بازیگر زن را گرفت.

ناکامی «دانکرک»  در اسکار فرانسوی‌ها
فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» ساخته «روبن کامپیلو» موفق به کسب 6 جایزه از جمله بهترین فیلم از
چهل‌ و سومین دوره جوایز سینمایی سزار فرانسه شد. به گزارش فارس به نقل از هالیوودریپورتر، فیلم «120 تپش در دقیقه» ساخته «روبن کامپیلو» موفق به کسب 6 جایزه از جمله بهترین فیلم از چهل‌وسومین دوره جوایز سینمایی سزار فرانسه شد. این فیلم که در جشنواره فیلم کن 2017 موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران این رویداد سینمایی شده بود در جشنواره «سزار» علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم، جوایز بهترین فیلمنامه، بازیگر نقش مکمل، بازیگر نوظهور، موسیقی متن و تدوین را نیز به خود اختصاص داد تا برنده بزرگ جوایز «سزار» موسوم به اسکار سینمای فرانسه باشد. «120 تپش در دقیقه» نماینده سینمای فرانسه در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار 2018 نیز هست. فیلم «اون بالا می‌بینمت» به کارگردانی «آلبرت دوپونتِل» که در 13 بخش نامزد کسب جایزه بود در نهایت 5 جایزه شامل بهترین کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی، تصویربرداری، طراحی لباس و طراحی تولید را از آن خود کرد. در چهل‌‌وسومین دوره جوایز سینمایی سزار فرانسه که فیلم‌های «بی‌عشق» ساخته «آندری زویاگینتسف»، «دانکرک» از «کریستوفر نولان»، «لالا لند» ساخته «دمین شزل»، «عروسی» از «استفن استرکر» و فیلم برنده نخل طلای «میدان» به کارگردانی «روبن اوستلوند» رقابت می‌کردند در نهایت جایزه بهترین فیلم به «بی‌عشق» از سینمای روسیه رسید. این فیلم همچنین یکی از نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار است.


Page Generated in 0/0095 sec