printlogo


کد خبر: 189658تاریخ: 1396/12/13 00:00
رئیس پلیس راهور تهران مطرح کرد
پیشنهاد اجرای آزمایشی طرح ترافیک جدید

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهور تهران با تشریح برخی موارد در اجرای طرح ترافیک جدید شهرداری در سال 97 پیشنهاد داد که این طرح در ماه‌های نخست به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا شود. سردار محمدرضا مهماندار درباره طرح ترافیک جدید شهرداری تهران که اصرار بر اجرای آن همزمان با آغاز سال 97 وجود دارد، به ایسنا گفت: طرح ترافیک 97 شهرداری نسبت به امسال تفاوت اساسی پیدا نکرده و تنها تغییر اساسی که نسبت به سال قبل دارد و مربوط به شورای شهر تهران هم هست، درباره نحوه پرداخت و هزینه ورود به طرح است. اگرنه طرح از لحاظ محدوده فرقی نکرده است و سقف همچنان محدود است و لزوما هرکسی که پول بدهد نمی‌تواند وارد شود.
طرح جدید بدون تغییر آنچنانی!
وی درباره نحوه توزیع سهمیه‌ها میان مشاغل و دستگاه‌ها نیز گفت: معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران مسؤول توزیع سهمیه‌هاست و پلیس اصلا ورودی به این سهمیه‌ها و نحوه توزیع آن ندارد. رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: بارها گفته‌ام  که به طور قطع اقشاری وجود دارند که نیازمند سهمیه هستند و برای ورود باید در اولویت قرار بگیرند، مانند خبرنگاران، جانبازان، بیماران خاص و مسؤولان وزارتخانه‌ها که این سهمیه‌ها باید باشد. مهماندار با بیان اینکه تغییر آنچنانی در سال 97 از لحاظ اجرایی در طرح ترافیک وجود ندارد، افزود: سهمیه‌ها و سقف رعایت شده و حتی سقف کاهش هم پیدا کرده است اما تفاوت در شیوه پرداخت و مبلغ است که این افزایش و کاهش قیمت جزو اختیارات شورای شهر است و دوستان باید درباره آن تصمیم بگیرند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره نحوه اجرای طرح نیز گفت: با توجه به اینکه تغییر اساسی در شیوه پرداخت و مبلغ به‌وجود آمده و این موضوع وابستگی به ساعت دارد باید توجه داشت که زمان ورود و خروج براساس این طرح مهم است، بنابراین اگر این شیوه پرداخت اجرایی شود باید تجهیزات مورد نیاز نیز نصب شود.
دوربین،‌ نیاز اصلی طرح ترافیک 97
مهماندار با بیان اینکه ما در حال حاضر تنها دوربین‌های ورودی را داریم، گفت: حتی در این‌باره هم باز معتقدیم در تعداد دوربین‌‌های ورودی هم کم و کسر وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه باید حتما دوربین‌های خروجی که الان تعدادش خیلی کم است در محدوده نصب شود، تصریح کرد: این دوربین‌ها باید بتوانند طبق مصوبه شورای شهر تشخیص دهند فرد در چه ساعتی آمده و چه ساعتی از محدوده بیرون رفته است. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه شهرداری باید بتواند ساعات ورود و خروج را ثبت کند تا بتواند براساس شیوه مصوب عوارض بگیرد و خود شهرداری هم برای گرفتن عوارض نیازمند این دوربین‌هاست، اظهارکرد: نکته دوم بحث جریمه است. تا این دوربین‌ها نصب نشود و براساس استانداردها پلیس آنها را تست نکند و یک دوره به عنوان دوره آزمایشی اجرا نشود، قابلیت اینکه بتوانیم جریمه کنیم را نداریم و جریمه کردن منوط به نصب دوربین‌ها و انجام آزمایشات از سوی پلیس است.
پیشنهاد اجرای آزمایشی
مهماندار با بیان اینکه مطمئن نیستم که برای فروردین‌ماه این طرح آماده شود، گفت: احتمالا طرح با تأخیر اجرا خواهد شد، چرا که تا زمانی که زیرساخت‌ها آماده نشود قابل اجرا نیست و تنها باید یک عدد ثابت را بر اساس ساعت ورود به عنوان عوارض لحاظ کرد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تاثیر اجرای این طرح روی کاهش آلودگی هوا و حجم ترافیک گفت: اگر سقف ورود رعایت شود که بر اساس مصوبه باید رعایت شود و عوارض هم به نحوی دریافت شود که خودروهای آلوده‌کننده هزینه بیشتری پرداخت کنند، می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوا هم بشود که این شروط در آیین‌نامه هم هست، البته باید ببینیم در اجرا چه اتفاقی می‌افتد. مهماندار پیشنهاد داد که طرح ابتدا به صورت پایلوت اجرا شود و گفت: البته دوستان هم در شهرداری قول دادند که این انعطاف در مجموعه شهرداری وجود دارد که در صورتی که با مشکلی در اجرای طرح مواجه شویم و میزان آلودگی و ترافیک بیشتر شود، بلافاصله براساس مصوبه جدید تغییرات لازم را انجام دهیم. وی درباره حذف طرح ترافیک و زوج و فرد در روز پنجشنبه نیز گفت: این اقدام را به نفع مردم می‌دانم، البته طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 است و  به نظر می‌رسد باتوجه به اینکه در روزهای پنجشنبه خیلی بار صبحگاهی در منطقه نداریم، این اقدام می‌تواند حتی بار ظهر پنجشنبه را توزیع و از فشار آن کم کند.


Page Generated in 0/0068 sec