printlogo


کد خبر: 189679تاریخ: 1396/12/14 00:00
از پلاتینی تا برانکو
قصه تیم‌های بزرگ

تورج عاطف: میشل پلاتینی می‌گوید: «تیم‌های بزرگ با کسب جام خوشحالی می‌کنند و تیم‌های کوچک با شکست دادن تیم‌های بزرگ».
به واقع برای بزرگی، باید در امتداد زمان جنگید و پیروزی ساخت. کسب موفقیت در روزهایی که همه اسباب موفقیت وجود دارد کار ساده‌ای است اما سرداران بزرگ همواره در سخت‌ترین شرایط ارتش‌‌های خود را به سرمنزل مقصود می‌رسانند.
برانکو ایوانکوویچ 2 شکست سخت را در هفته‌های اخیر تجربه کرد. باخت به السد و تیم استقلال می‌تواند او را به 2 واکنش وادارد؛ نخستین عکس‌العمل نشستن و زانوی غم بغل کردن است و دیگری بار دیگر به پا خواستن و مبارزه کردن؛ همان‌طوری که پس از مرگ ناگهانی کاپیتان هادی نوروزی تیمی دیگر از پرسپولیس آفریده شد. برانکو همواره جمله‌هایی زیبا هنگام موفقیت‌ها و ناکامی‌ها دارد. او هنگام موفقیت‌ها می‌گوید «زمان برای شادی بسیار است» و زمان ناکامی‌ها می‌گوید «وقتی برای غمگین شدن نداریم». برانکو تیمی از جنس تیم‌های بزرگ دارد. پرسپولیس سابقه قهرمانی‌های فراوانی را در گذر تاریخ دارد و از جنس تیم‌هایی بوده است که از بردن جام خوشحالی کرده‌اند؛ اتفاقی که در 2 سال اخیر هم شاهد هستیم. برانکو ایوانکوویچ باید تیمش را به جلو ببرد و از اشتباهات پند بگیرد. پرسپولیس 2 مسیر سخت را خواهد داشت؛ آنها در ۵ بازی آخر لیگ خود باید با 2 هدف وارد میدان شوند که نخستین آن قهرمانی با کسب نخستین امتیاز در 5 بازی آخر و سپس ساختن تیمی برای سال دیگر است. قراردادها باید تمدید شود و از مردانی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند در این ۵ بازی استفاده بهینه شود. مردانی چون نعمتی و مصلح و رادوشوویچ و حتی جوانانی چون طاهرخانی و آدام همتی و... که می‌توانند با به بازی گرفته شدن، اعتماد به نفس خود را به دست آورند. پرسپولیس با برانکو می‌تواند از فرصت محرومیت استفاده کند و دوباره از مردانی گمنام، ستاره‌هایی بسازد، آنگونه که با کامیابی‌نیا و رضاییان و مسلمان و علیپور و محرمی و انصاری و... این کار را کرد.
بازی در آسیا هم باید هدف دیگر برانکو باشد. دوشنبه باید آغاز سرفصل جدیدی برای برانکو و پرسپولیس برای اثبات دوباره تیم بزرگ بودن باشد. پرسپولیس باید با پیروزی برابر الوصل بار دیگر به قطار موفقیت بازگردد. برانکو می‌داند تیم بازنده نیاز به تغییر و خون تازه‌ای دارد و طرفداران هم باید پند سر الکس فرگوسن را از یاد نبرند که در روزهای تلخ تیم نیاز به حمایت بیشتری دارد.
 


Page Generated in 0/0055 sec