printlogo


کد خبر: 189681تاریخ: 1396/12/14 00:00
اخبار

آشنایی با حریف تراکتور؛ فقط 2 ستاره!
تراکتورسازی تبریز در سومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میهمان الجزیره امارات خواهد بود. تیم اماراتی در 2 بازی اول خود، ابتدا 3 بر 2 الغرافه قطر را شکست داد و سپس در زمین الاهلی عربستان 2 بر یک مغلوب شد.
الجزیره در حال حاضر در لیگ حرفه‌ای امارات با 25 امتیاز از 18 بازی در رده پنجم قرار دارد. با توجه به اختلاف امتیاز این تیم با تیم‎های بالای جدول، بالاترین رتبه‌ای که الجزیره می‌تواند در این فصل از لیگ امارات کسب کند رتبه سوم خواهد بود. این در حالی است که الجزیره فصل قبل با اقتدار قهرمان لیگ امارات شده بود.
هدایت الجزیره برعهده «هنک تن‌کاته» هلندی است که سابقه هدایت آژاکس آمستردام را هم در کارنامه دارد. الجزیره با از دست دادن چند بازیکن مهم خود، نسبت به فصل قبل تضعیف شده و تنها ملی‌پوش فعلی این تیم علی مبخوت است که آقای گل جام ملت‌های آسیای سال 2015 استرالیا هم شده است. مبخوت در لیگ قهرمانان این فصل هم در هر 2 بازی الجزیره موفق به گلزنی شده است.
الجزیره چند بازیکن خارجی خوب دارد. بهترین آنها بی‌شک رومارینیوی برزیلی است. این مهاجم 27 ساله در این فصل به الجزیره پیوسته و در این مدت 5 گل و 5 پاس گل در لیگ امارات در کارنامه خود ثبت کرده است. او در لیگ قهرمانان آسیا و برابر الغرافه هم یک گل زد و یک پاس گل داد اما مهم‌ترین گل دوران فوتبالی او در دسامبر گذشته و در جام باشگاه‌های جهان به ثمر رسید. او در بازی نیمه‌نهایی این مسابقات دروازه رئال‌مادرید و کیلور ناواس را باز کرد اما در نهایت الجزیره که میزبان این دوره از مسابقات بود با شکست 2 بر یک مقابل رئال از رسیدن به فینال بازماند.
دیگر بازیکن خارجی بزرگ الجزیره مبارک بوسافای مراکشی است. او از سال 2006 به تیم‌ملی مراکش دعوت می‌شود و احتمالا در جام‌جهانی هم مقابل تیم‌ملی ایران بازی خواهد کرد. البته بیشتر درخشش او مربوط به سال‌های 2005 تا 2010 و زمان حضورش در خنت و اندرلخت بلژیک است. او در این مدت 2 بار کفش طلای فوتبال بلژیک را برده و 3 بار فوتبالیست سال بلژیک شده است. هارب ال‌سعدی ملی‌پوش عمان، دیگر بازیکن خارجی الجزیره است که بتازگی به این تیم پیوسته و در بازی‌های اخیر این تیم هم نیمکت‌نشین بوده است.
در مجموع تیم الجزیره در این فصل نسبت به فصول قبل تضعیف شده و شکست دادن این تیم حتی در زمین خودش کار چندان دشواری نیست. فصل گذشته استقلال خوزستان هم توانست در امارات الجزیره را یک بر صفر شکست دهد و تراکتورسازی هم می‎تواند امشب این کار را انجام دهد.


یزدانی و ابراهیمی قهرمان آسیا شدند حسین‌خانی و طاهری برنز گرفتند
دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک موفق شد با پیروزی مقتدرانه مقابل رقبای خود مدال طلای آسیا را از آن خود کند. در ادامه رقابت‌های 5 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا در «بیشکک» پایتخت قرقیزستان، حسن یزدانی نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران در دیدار نهایی برابر اورگو از مغولستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت. یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس برابر دولت بیکوف از قزاقستان 12 بر 2 پیروز شد و در مرحله نیمه‌نهایی جاورایل شاپیف از ازبکستان را پیش از پایان مبارزه 13 بر صفر شکست داد.
همچنین مصطفی حسین‌خانی در وزن 74 کیلوگرم در دیدار رده‌بندی در کمتر از 3 دقیقه موفق شد اورگراوف از ترکمنستان را 10 بر صفر شکست دهد و مدال برنز آسیا را از آن خود کند. دیگر نماینده ایران در 5 وزن دوم ایمان صادقی در وزن 61 کیلوگرم بود که در دیدار رده‌بندی 5 بر صفر برابر ژولچو بیکوف از کشور میزبان شکست خورد و پنجم شد.
همچنین محمدجواد ابراهیمی در فینال وزن 92 کیلوگرم روی تشک رفت که موفق به صید طلا شد. امین طاهری نیز در سنگین‌وزن برای کسب مدال برنز به مصاف حریف خود رفت که توانست به این مدال دست پیدا کند.
در جریان رقابت‌های 5 وزن نخست که روزشنبه  برگزار شد، عزت‌الله اکبری در وزن 79 کیلوگرم به مدال طلا رسید، مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرد، نادر حاج‌آقانیا در 57 کیلوگرم و یونس امامی در 65 کیلوگرم پنجم شدند و سیداحمد محمدی در وزن 70 کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 


Page Generated in 0/0158 sec