printlogo


کد خبر: 189695تاریخ: 1396/12/14 00:00
اخبار

آزمون استخدامی وزارت نفت لغو شد
روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آزمون استخدامی وزارت نفت تا انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری آزمون جدید لغو شد و عودت هزینه پرداخت داوطلبان از ۲۲ اسفند آغاز می‌شود. به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: پیرو فراخوان آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت با توجه به دستور موقت صادره از سوی دیوان عدالت اداری، ادامه فرآیند برگزاری آزمون متوقف شد. دیوان در 2 اسفند 96 با لغو دستور موقت صادره، موافقت و بر برگزاری آزمون جدید استخدامی حکم کرده است، بنابراین با پوزش از همه ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون، باتوجه به ابلاغ قضایی، لغو آزمون اعلام و مبالغ پرداختی متقاضیان به آنها بازپرداخت خواهد شد.

سازندگان صنعت نفت  هزار میلیارد تومان‌طلب دارند
میزان مطالبات سازندگان تجهیزات نفتی از وزارت نفت یکهزار میلیارد تومان و مربوط به ۶۰ شرکت است. رضا خیامیان، نماینده سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در گفت‌وگو با مهر، افزود: بخشی از این مطالبات مربوط به سال گذشته و بخشی نیز مربوط به ۶ ماه نخست امسال است. خیامیان ادامه داد: بخشی از این مطالبات مربوط به شرکت ملی نفتخیز جنوب، شرکت ملی نفت و گاز مرکزی، شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت و بخشی دیگر نیز با یک یا دو واسطه مربوط به پروژه‌های فازهای مختلف پارس جنوبی در عسلویه است. وی درباره دستور کار ساخت ۱۰ قلم گروه کالایی دوم صنعت نفت که پیش از این یک گروه ۱۰ قلمی دیگر بومی‌سازی شده بودند، توضیح داد: حدود ۲۴ قلم کالای اساسی صنعت نفت کاندیدای ساخت شده‌اند.


فروش فوق‌العاده تا 20 فروردین ادامه دارد
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره تا 18 اسفند آماده ارائه خدمات به مردم هستند،‌ گفت: اما فروش فوق‌العاده اصناف تا 20 فروردین 97 ادامه دارد. به گزارش فارس، علی فاضلی اظهار داشت: استقبال مردم از نمایشگاه‌های بهاره فوق‌العاده است اما فضای لازم برای برپایی این نمایشگاه‌ها وجود ندارد؛ بیش از 70هزار نفر از نمایشگاه بهاره بازدید کرده‌اند. وی ادامه داد: کالاها در این نمایشگاه با تخفیف 15 الی 20 درصدی به مردم عرضه می‌شود. به‌گفته وی، 5 نمایشگاه بهاره در تهران برپا شده اما نزدیک به 70 نمایشگاه بهاره در کشور آماده ارائه خدمات به مردم هستند.


فروش میوه‌ 250 هزار تومانی  در مناطق آزاد!
در حالی‌که انواع میوه‌های خارجی بویژه در مناطق آزاد از نظر تعداد و حجم افزایش پیدا کرده و تبلیغات آنها نیز برای عرضه و حراج آن بیشتر شده است، حمیدرضا شاه‌محمدی، دبیر ستاد پایش محصولات کشاورزی وزارت کشاورزی اعلام کرد عرضه میوه خارجی در مناطق آزاد مشکلی ندارد اما به هیچ روی نباید حتی یک کیلوگرم از آن به بازاری غیر از مناطق آزاد وارد شود، چرا که قاچاق به شمار می‌رود و مشمول برخورد قانونی است. به گزارش ایسنا، از نظر تنوع بازار، میوه‌های خارجی غیرمجاز وضعیت بهتری پیدا کرده‌ و در کنار آووکادو، پاپایا، دراگون‌فروت (پیتایا)، منگوستین، گریپ فروت و گواوا (زیتون استوایی)، میوه‌های دیگری نیز به بازار وارد شده‌ است که می‌توان به گارسینیا کامبوجیا، لیچی، کیوانو، دوریان فروت، کنار هندی، نارگیل سبز، استار فروت و رامبوتان اشاره کرد که  قیمت‌های بسیار بالایی دارد و به صورت کیلویی فروخته نمی‌شود. به عنوان نمونه هر کیلوگرم آووکادو ۲۵ هزار تومان و هر عدد از این محصول 5 هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین میوه‌هایی مانند دراگون، پاپایا، استار فروت، کیوانو، نارگیل سبز، دوریان فروت و گریپ فروت به صورت کیلویی عرضه نمی‌شود و هر عدد از آنها از ۱۰ تا حدود ۲۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود که البته هر عدد دوریان فروت ۲۵۰ هزار تومانی حدود 6 کیلوگرم وزن دارد. البته برخی دیگر از این محصولات خارجی به صورت بسته‌ای عرضه می‌شود که به عنوان نمونه گارسینیا کامبوجیا ظرفی ۷۰ هزار تومان، رامبوتان بسته‌ ۱۷ عددی ۳۰ هزار تومان، لیچی 6 عددی ۱۰ هزار تومان و منگوستین بسته‌ای ۳۰ هزار تومان در این بازار عرضه می‌شود.
 


Page Generated in 0/0050 sec