printlogo


کد خبر: 189700تاریخ: 1396/12/14 00:00
اخبار

بلاتکلیفی وضعیت اکران اسفند سینماها
با توجه به ابلاغ نشدن آیین‌نامه اکران بلاتکلیفی در اکران اسفندماه امسال دیده می‌شود. به گزارش فارس، ظرف 2 سال گذشته با پیشنهاد پخش‌کننده و تهیه‌کننده به سینمادارها در شورای صنفی نمایش
به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که فیلم‌های «من سالوادور نیستم» از 5 اسفند 1394 اکران شود و «خوب، بد، جلف» از 27 بهمن 1395 روی پرده سینماها بیاید و تعداد هفته‌های اکران این فیلم‌ها در اسفندماه کمتر محاسبه شود. این کار به این دلیل بود که صاحبان آثار تشویق شوند فیلم‌های‌شان را در اسفندماه اکران کنند و رونقی به سینما‌ها در این ماه که مدت‌ها بود به ماه مرده در سینمای ایران بدل شده بود ببخشند. اما امسال با توجه به عدم ابلاغ آیین‌نامه اکران، همچنان سینماها در بلاتکلیفی به سر می‌برند و هیچ یک از فیلم‌های متقاضی نوروز نمی‌دانند در چه زمانی اکران خواهند شد و در واقع بهترین زمان اکران را برای فیلم‌های نوروزی از دست دادیم  و در حالی که سازمان سینمایی با ذوق‌زدگی از افزایش فروش فیلم‌ها در سال 96 خبر داد باید منتظر افت شدید فروش فیلم‌ها در اسفندماه باشد. این در شرایطی است که این هفته (14اسفندماه) جلسه شورای صنفی نمایش نخواهیم داشت، زیرا آیین‌نامه اکران هنوز ابلاغ نشده است. روز دوشنبه 7 اسفندماه آخرین جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شد و در این جلسه مدیرعامل خانه سینما و مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی از اعضای شورای صنفی نمایش تشکر و قدردانی کردند. اسفندماه فرصت خوبی برای نمایش جدید فیلم‌های نوروزی بود که متاسفانه با این نحوه مدیریت و ابلاغ نشدن آیین‌نامه اکران از سوی رئیس سازمان سینمایی کشور به صنوف تهیه‌کننده، پخش‌کننده، سینمادار و کارگردانان از دست رفت.


«حقیقت سمیر» چاپ دومی شد
کتاب «حقیقت سمیر» خاطرات سمیر قنطار که به کوشش یعقوب توکلی تالیف شده، از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ دوم رسید. به گزارش فارس، این کتاب دربردارنده خاطرات قنطار از دوران کودکی تا اسارت است که
در واقع مهم‌ترین بخش آن را سال‌های اسارت این مجاهد فی‌سبیل‌الله در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد. دوره 30 ساله اسارت، تجربیات بسیاری از مواجهه با وضعیت‌های مختلف در مسیر مقاومت را برای سمیر قنطار به همراه داشته و با وجود تبلیغات منفی علیه وی، به نماد مقاومت لبنان تبدیل شده است. در واقع قنطار موفق شده فشار سنگینی را بر جامعه اسرائیل وارد کند. چاپ دوم کتاب «حقیقت سمیر» اثر یعقوب توکلی از سوی نشر سوره مهر روانه کتابفروشی‌ها شده است.


«برو بیرون» جوایز اسپریت را درو کرد
فیلم ترسناک «برو بیرون» به کارگردانی «جردن پیل» جایزه بهترین فیلم جوایز فیلم مستقل اسپریت را از آن خود کرد. به گزارش خبرآنلاین، در 4 سال گذشته فیلم‌های برنده این جایزه در نهایت به اسکار بهترین فیلم دست پیدا کرده‌اند. سال پیش نیز «مهتاب» این جایزه را از آن خود کرد و در نهایت به اسکار بهترین فیلم نیز دست یافت. پیل نخستین فرد سیاه‌پوستی است که همزمان برای جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اسکار نامزد شده است. او در مراسم اهدای جوایز اسپریت به تماشاگران گفت: «باور دارم برای تمام حاضران و تمام تماشاگران این مراسم در سراسر جهان آشکار است که ما در آغاز یک رنسانس هستیم. داستان‌هایی که فیلمسازان مستقل در طول سالیان روایت می‌کردند، اکنون دیگر مورد توجه و تقدیر قرار می‌گیرد». در این مراسم همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری» به فرانسیس مک‌دورمند اهدا شد. او برای دریافت اسکار بهترین بازیگر زن نیز شانس بالایی دارد. در این میان جایزه بهترین بازیگر مرد به تیموتی شلمی بازیگر فیلم «با نام خودت صدایم کن» اهدا شد. این فیلم جایزه بهترین فیلمبرداری را نیز از آن خود کرد.
 


Page Generated in 0/0053 sec