printlogo


کد خبر: 189703تاریخ: 1396/12/14 00:00
اخبار

مخالفت دانشگاه آمریکایی بیروت با حضور استاد ایرانی در مناظره
دانشگاه آمریکایی بیروت در اقدامی عجیب یک تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه ایرانی را از شرکت در مناظره‌ای که قرار است شبکه خبری بی‌بی‌سی در این دانشگاه برگزار کند، منع کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، دکتر سید محمد مرندی با اشاره به مناظره‌ای که قرار است شبکه خبری بی‌بی‌سی هشتم مارس در دانشگاه آمریکایی بیروت برگزار کند، گفت: بسیار شگفت‌زده شدم که از شرکت در مناظره‌ای که قرار بود در دانشگاه آمریکایی بیروت برگزار شود، منع شده‌ام. وی ادامه داد: در حالی که تمام کارشناسان سعودی و لبنانی در این مناظره امکان شرکت خواهند داشت،‌ دانشگاه آمریکایی بیروت اعلام کرد من نمی‌توانم در این مناظره حضور داشته باشم.  این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: قابل قبول نیست دانشگاه آمریکایی بیروت شرایط خود را بر مناظره‌ها تحمیل کند. بی‌بی‌سی یا هر رسانه دیگری باید این مساله را کاملا غیرقابل تحمل و غیر قابل قبول تلقی کند. او اضافه کرد: آنچه بیش از این بر حیرت من می‌افزاید، این است که من در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در این دانشگاه فرصت مطالعاتی داشتم و متولد آمریکا هستم لذا اگر دانشگاه آمریکایی بیروت نمی‌تواند یک فرد متولد ایالات متحده و یک فرد دانشگاهی و فردی که قبلا در این دانشگاه بوده را تحمل کند، چه از این مناظره باقی می‌ماند؟

کشف و ضبط بزرگ‌ترین محموله قاچاق بذر خشخاش توسط سپاه
رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق به کشف ۱۳ تن بذر خشخاش در زاهدان شدند. به گزارش تسنیم، رزمندگان قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی تماس‌های تلفنی شهروندان با ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان‌وبلوچستان و اشراف اطلاعاتی مناسب سربازان گمنام این سازمان مبنی بر تردد خودرو و برخی افراد مشکوک در مناطق مرکزی شهر زاهدان، رصد و پیگیری این موضوع را در دستور کار جدی قرار دادند. رزمندگان قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پس از تحقیق و بررسی و تأیید اخبار مردمی، در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی موفق شدند بیش از 13 تن بذرِ خشخاش را که در یکی از انبارهای شهرستان زاهدان دپو شده بود کشف و ضبط کنند.  محموله کشف‌شده از لحاظ میزان و حجم در سطح کشور بی‌سابقه بوده و جزو بزرگ‌ترین محموله‌های کشف‌شده در کشور است که  در پی این عملیات موفقیت‌آمیز، تعدادی از قاچاقچیان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

توضیح وزارت امور خارجه درباره استقبال  از ظریف در کرواسی
شامگاه روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها فیلمی از سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به کرواسی منتشر شد که نشان می‌داد هیچ یکی از مقامات کرواسی به استقبال وزیر امور خارجه نیامده‌اند. در این فیلم، محمدرضا صادق علت عدم حضور مقامات کرواسی در فرودگاه برای استقبال از وزیر امور خارجه ایران را «سردی هوا» عنوان می‌کند. وی در این‌باره به ظریف گفت: «هوا سرد است، اگرنه به استقبال شما می‌آمدند». دیروز اما وزارت امور خارجه در توضیحی نحوه استقبال از وزیر امور خارجه را تشریح کرد. وزارت امور خارجه درباره برخی مطالب منتشرشده مبنی بر اینکه در سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به کرواسی هیچ یک از مقامات این کشور به استقبال وی نیامده‌اند، اعلام کرد: «به رغم برخی جوسازی‌ها به آگاهی می‌رساند در بدو ورود دکتر ظریف به زاگرب آقای اسکراچیچ، معاون سیاسی منطقه‌ای وزارت خارجه، سفیر کرواسی در تهران و نماینده تشریفات وزارت خارجه کرواسی از ایشان استقبال کردند».

تذکر ۵۲ نفر از نمایندگان به روحانی درباره کاهش سن مدیران
۵۲ نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار اجرای مصوبه شورای عالی اداری درباره کاهش ۸ ساله سن مدیران کشور شدند. به گزارش فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور در جلسه علنی دیروز مجلس (یکشنبه 13 اسفند 96) از سوی هیأت‌رئیسه قرائت شد. فریده اولادقباد و سیده‌فاطمه ذوالقدر، نمایندگان مردم تهران به اتفاق 50 نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع اجرای مصوبه جلسه شورای عالی اداری درباره کاهش 8 ساله سن مدیران کشور و همچنین انتخاب 30 درصد از مدیران کشور در دستگاه‌های اجرایی از میان بانوان شدند.
 


Page Generated in 0/0069 sec