printlogo


کد خبر: 189786تاریخ: 1396/12/16 00:00
چرا به هواپیمای وزیر سوخت ندادند؟
بعد از این چند دبه سوخت با خودتان ببرید...
محمدرضا رضایی

متاسفانه در روزهای اخیر شاهد جوسازی‌های بیخودی دلواپسان در مورد عدم سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل وزیر امور خارجه کشورمان بودیم. این جریان تندرو قصد داشت این اقدام طبیعی را که ممکن است برای هواپیمای حامل هر وزیر امور خارجه‌ای پیش بیاید، به ناکارآمدی برجام و مذاکرات و عدم رفع تحریم‌ها ربط دهد. این قضیه می‌تواند هر دلیلی داشته باشد جز دلایل سیاسی.
ما در این مطلب برخی از این دلایل غیر‌سیاسی را بر‌می‌شمریم تا دیگر جرأت نکنند دلایل سیاسی برشمرند:
1- تمام جایگاه‌های سوخت در کشور آلمان شلوغ بوده. چون علاوه بر آقای ظریف افراد دیگری هم به نشست مونیخ دعوت بوده‌اند. شما فرض کنید در هر جایگاه سوخت پنج تا هواپیما هم باشد، آن وقت دیگر جا برای یک هواپیمای دیگر می‌ماند؟
2- آلمانی‌ها با آداب و رسوم ایرانی‌ها آشنا نیستند. فقط در کشور ما است که اگر کسی در جاده بایستد و یک دبه در دستش بگیرد تقاضای بنزین دارد. در کشورهای دیگر با این حرکات آشنایی ندارند و ممکن است فکر کرده باشند خلبان هواپیما قصد داشته آن دبه‌ها را بهشان بفروشد. برای همین هیچ هواپیمایی نایستاده که یک دبه سوخت به هواپیمای ایرانی بدهد.
خوشبختانه وزیر دفاع آلمان دو دبه سوخت هواپیما در خانه‌اش برای روز مبادا داشته و همین‌ها را به هواپیمای حامل آقای ظریف داده که این خود نشان دهنده تسلیم قدرت‌های بزرگ در مقابل مذاکره و برجام است!


Page Generated in 0/0060 sec