printlogo


کد خبر: 189802تاریخ: 1396/12/16 00:00
اخبار

تقدیم سؤال نمایندگان از روحانی به هیات‌رئیسه مجلس
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: سوال اول از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری با همان محتوا و مضمون بار دیگر امضا گرفت و به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم شد. محمدعلی وکیلی  با بیان اینکه سوال اول برخی نمایندگان از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری با ۵۸ امضا از حد نصاب افتاد، گفت: از نظر ما این سوال بایگانی شده و گزارش آن به رئیس مجلس ارسال شده است. آنطور که خانه ملت گزارش داده است، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همان سوال با همان محتوا و مضمون موسسات مالی و اعتباری بار دیگر امضای مجدد گرفت، افزود: این سوال حدود ۸۸ امضا دارد و امضا‌کنندگان اصرار دارند این سوال از رئیس‌جمهور مطرح شود، لذا بنده براساس آیین‌نامه طرح دوباره سوال را به رئیس مجلس پی نوشت کردم که دکتر لاریجانی باید آن را تعیین تکلیف کند. وی ادامه داد: در صورت تعیین تکلیف دوباره باید این سوال برای بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع و گزارش آن به هیات‌رئیسه تقدیم شود. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال دیگری از رئیس‌جمهور با ۵ محور و ۱۰۲ امضا از قبل آماده شده بود، تصریح کرد: سوال دوم نیز به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده و روز گذشته در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت که گزارش آن جلسه باید توسط کمیسیون به هیات‌رئیسه ارسال شود.

مهار تورم تنها یک ادعاست
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت در حوزه اقتصاد و مبارزه با فساد را ناموفق ارزیابی کرد و مهار تورم از سوی دولت را تنها یک ادعا دانست. محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با رسا، با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت بیان داشت: متاسفانه اهداف اقتصادی دولت در حد شعار باقی ماند و در عرصه عمل اتفاقی برای اقتصاد کشور رخ نداد. حتی شاهد بودیم جذب سرمایه خارجی نیز بسیار اندک و کند انجام شد. نماینده مردم تبریز در خانه ملت درباره برداشتن موانع کسب و کار و همچنین مبارزه با موضوع فساد از سوی دولت نیز گفت: متاسفانه دولت در بخش‌هایی که می‌توانست در حدود اختیارات خود به امر مبارزه با فساد بپردازد نیز ناکارآمد عمل کرد. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی مهار تورم از سوی دولت را تنها یک ادعا دانست و تصریح کرد: دولت اعلام می‌کند تورم را مهار کرده است اما این ادعا با واقعیات بازار کاملا متفاوت است. فرهنگی در پاسخ به این سوال که چرا دولت در شرایط کنونی حداقل از قشر ضعیف و محروم جامعه حمایت لازم را به عمل نمی‌آورد، بیان داشت: بیشتر مشکلات کشور معطوف به مشکلات مدیریتی است، دولت از مجموعه‌ای فرسوده تشکیل شده که کارآیی لازم را ندارند و همین امر باعث به وجود آمدن روابط ناسالم در بدنه دولت شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا وزارت جنگ اقتصادی علیه ایران است
رئیس سازمـان پدافند غیرعامل گفت:‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا رسما به وزارت جنگ اقتصادی تبدیل شده که برای این کار ساختارها و استراتژی‌هایی تعریف کرده و کتاب‌هایی را هم در همین راستا تدوین کرده است. به گزارش تسنیم، سردار غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیرعامل در نظام بانکی طی سخنانی اظهار داشت: ما در گذشته و در دولت دهم به این جمع‌بندی رسیدیم که به احتمال قوی درگیر یک جنگ اقتصادی خواهیم شد. وی افزود: وقتی این موضوع مطرح شد 2 نگاه در قبال آن به‌وجود آمد. یک نگاه وقوع این جنگ اقتصادی را محتمل دانسته و نگاه دیگر، نگاه خوشبینانه‌ای بود که می‌گفت چنین امری اتفاق نخواهد افتاد. جلالی ادامه داد: در آن مقطع حرف ما این بود که باید روابط اقتصادی خودمان با سایر کشورها را بررسی کنیم اما امروز دیگر ما درگیر یک جنگ اقتصادی هستیم و در نظام بانکی هم مبهوت فناوری شده‌ایم و نمی‌توانیم تشخیص دهیم چه چیز برای ما خوب و چه چیز بد است. جلالی با اشاره به موضوع FATF گفت: در این سیستم قرار است تحت پوشش کنترل مالی تروریسم نظام تراکنش پولی و نفرات استفاده‌کننده از منابع مالی در کشور هدف شناخته شده و آنها کنترل شوند اما وقتی اسرائیل و عربستان که خود پدیدآورنده اصلی تروریسم هستند در این نهاد به عنوان بازرس حضور دارند معلوم است FATF چه اهدافی خواهد داشت.


Page Generated in 0/0054 sec