printlogo


کد خبر: 189803تاریخ: 1396/12/16 00:00
اخبار

لودریان می‌داند چیزی خلاف مصالح ایرانیان عایدش نمی‌شود
مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب در رابطه با سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: وزیر خارجه فرانسه می‌داند که از این سفر چیزی خلاف مصالح ایرانیان عایدش نمی‌شود، حتی اگر آمریکایی‌ها به دنبال تحمیل محدودیت دفاعی برای ایران باشند، ما زیر بار نمی‌رویم. به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی در واحد علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران درباره سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت: وزیر خارجه فرانسه با دعوت رسمی همتای ایرانی به کشورمان سفر کرده و حتماً مسؤولان ما دقیقاً دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را برای وی تشریح کرده‌اند و او مطمئن شده از این سفر چیزی خلاف مصالح ایرانیان عایدش نمی‌شود. وی افزود: حتی اگر آمریکایی‌ها به دنبال تحمیل محدودیت دفاعی برای ایران باشند، ملت و دولت ایران زیر بار تحمیل نمی‌روند. ولایتی درباره سفرش به کشور عراق نیز گفت: در این سفر با تمام مسؤولان ملاقات داشتم که از کمک‌های جمهوری اسلامی سپاسگزاری کردند و خواستار ادامه کمک‌ها بودند؛ من قول دادم دولت و ملت ایران برای ادامه کمک‌ها تلاش کنند.

25 اسفند؛ نشست وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه
وزارت خارجه قزاقستان از برگزاری نشست وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در 25 اسفندماه در آستانه خبر داد. به گزارش فارس، روابط عمومی وزارت خارجه قزاقستان روز سه‌شنبه اعلام کرد نشست آتی وزرای خارجه کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه قرار است 16 مارس/ 25 اسفندماه در آستانه برگزار شود. بنا بر گزارش وزارت خارجه قزاقستان، در این بیانیه‌ آمده است: طبق اطلاعات به‌دست آمده از کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه در نظر دارند 16 مارس در آستانه گردهم آیند». بر اساس این بیانیه، شرکت‌کنندگان در این نشست در نظر دارند نتایج نخستین سال همکاری درباره حل‌وفصل مساله سوریه را بررسی کرده و طرحی برای اقدامات مشترک بیشتر تدوین کنند. بر اساس این گزارش، پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه قرار است نشستی با حضور مقامات ارشد این کشور و همچنین کارگروه مشترک و کارگروه آزادی اسرا و گروگان‌ها درباره موضوع انتقال اجساد و نیز تفحص برای پیدا کردن مفقودان در سوریه برگزار شود. نشست وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه بدون حضور ناظران و طرف‌های سوری برگزار خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرده از استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای حضور در این نشست
دعوت به عمل آمده است.

روحانی با حاشیه‌سازی‌ها نمی‌تواند از وظایفش جدا شود
نماینده اصفهان در مجلس گفت: رئیس‌جمهور با حاشیه‌سازی‌های هرهفته‌ای نمی‌تواند از وظایف و مأموریت‌های خود در رفع تبعیض، بیکاری و فساد در کشور جدا شود. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام احمد سالک طی تذکری شفاهی در نشست علنی روز سه‌شنبه پارلمان، خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: با حاشیه‌سازی‌های هر هفته‌ای نمی‌توانید از وظایف و مأموریت‌های خود جدا شوید و اگر این کار را کنید، پاسخ تبعیض‌ها، بیکاری، فساد و... را چه می‌دهید؟ وی خطاب به روحانی افزود: شما در طول مسؤولیت‌تان بالغ بر 50 توهین به مردم ایران کرده‌اید اما در راهپیمایی 22 بهمن بحث رفراندوم را مطرح می‌کنید. سالک با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور منتقدان را کم‌عقل، ترسو، بزدل و جاهل به دین و... خوانده است، گفت: اگر این روند را دنبال کنید، ما را به این نتیجه می‌رسانید که استیضاح یا عدم کفایت شما را رقم بزنیم. وی ادامه داد: شما رئیس‌جمهور 80 میلیون نفر هستید نه 20 و خرده‌ای میلیون؛ ما از شما حمایت می‌کنیم اما شما باید پاسخگوی اعتراضات مردم باشید.
 


Page Generated in 0/0058 sec