printlogo


کد خبر: 189817تاریخ: 1396/12/16 00:00
نبض جامعه

رئیس کمیسیون آموزش:
کنکور سال آینده حذف نمی‌شود
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: کنکور سال ۹۷ حذف نمی‌شود و با توجه به آماده نبودن زمینه‌های لازم، حتی احتمال برگزاری آن در سال ۹۸ هم وجود دارد.  محمدمهدی زاهدی درباره آخرین وضعیت حذف کنکور به مهر گفت: کنکور در سال ۹۷ حذف نمی‌شود، در حال حاضر این موضوع را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا تا 2 سال دیگر امکان حذف کنکور وجود دارد یا خیر. وی ادامه داد: قانون می‌گوید سال ۹۷ آخرین سالی است که کنکور باید برگزار شود و از 2 سال دیگر، نباید کنکور برگزار شود. رئیس کمیسیون آموزش افزود: برای اینکه حذف کنکور اجرایی شود، باید زمینه‌های لازم آماده شده باشد که هنوز این بستر توسط وزارت آموزش‌وپرورش آماده نشده و حتی احتمال برگزاری کنکور در سال ۹۸ هم هست.

ممنوع شدن پرداخت پاداش به مدیران دانشگاه آزاد
رئیس‌ دانشگاه آزاد در جلسه هیات‌رئیسه این دانشگاه بخشنامه پرداخت سکه به مدیران، معاونان و هیات‌رئیسه این دانشگاه در آخر سال را منتفی و تاکید کرد که پرداخت سکه به مدیران این دانشگاه ممنوع است. به گزارش فارس، فرهاد رهبر رئیس‌ دانشگاه آزاد در جلسه هیات‌رئیسه این دانشگاه بخشنامه پرداخت سکه به مدیران، معاونان و هیات‌رئیسه این دانشگاه در آخر سال را منتفی و تاکید کرد که پرداخت سکه به مدیران این دانشگاه ممنوع است. براساس این گزارش، وی همچنین به تمام روسای واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ کرد که حق ارسال هدیه آخر سال به مدیران سازمان مرکزی این دانشگاه را ندارند و در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌شود.

مسمومیت ۱۰ دانش‌آموز دختر
10 دانش‌آموز دختر دبیرستانی در آزمایشگاه مدرسه مسموم شدند. به گزارش میزان، ساعت 10:58 صبح روز گذشته وقوع حادثه مسمومیت دانش‌آموزان دختر در دبیرستانی به اورژانس اعلام شد. بلافاصله اکیپ‌های امدادی اورژانس به محل حادثه در حوالی میدان فاطمی اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد  دانش‌آموزان بر اثر استنشاق گازهای موجود در آزمایشگاه مدرسه دچار مسمومیت شده‌اند. 6 دانش‌آموز در محل درمان و 4 نفر دیگر برای تکمیل مراحل درمان به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند.

گلایه رئیس تیم جراحی دانش‌آموزان شین‌آبادی:
بودجه درمان دانش‌آموزان را ندادند!
 رئیس تیم جراحی دانش‌آموزان شین‌آبادی در واکنش به گلایه دانش‌آموزان شین‌آبادی نسبت به روند نامطلوب درمان‌شان، گفت: بودجه‌هایی که قرار بود برای درمان آنها اختصاص داده شود، متاسفانه ندادند. محمدجواد فاطمی، رئیس تیم جراحی دانش‌آموزان شین‌آبادی با تاکید بر اینکه درمان این دانش‌آموزان در بیمارستان حضرت فاطمه(س) ادامه دارد، به ایلنا گفت: این بچه‌ها و والدین‌شان گله‌مندی‌هایی از درمان دارند که دلیل آن هم این است که بودجه‌هایی که قرار بود برای درمان آنها اختصاص داده شود، داده نشده‌ است. پروتزهای این بچه‌ها که قیمت قابل توجهی هم دارد باید سفارش داده شود اما متاسفانه بودجه نداشتیم. وی با اشاره به دیدار دختران شین‌آبادی با وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: آقای قاضی‌زاده‌هاشمی با بچه‌ها صحبت و تضمین کردند که طبق نظر تیم جراحی تمام هزینه‌ها را تامین می‌کند. فاطمی خاطرنشان کرد:  به هر حال سوختگی آن هم به وسعتی مثل سوختگی بچه‌های شین‌آباد هم مدت درمان و هم تعداد عمل‌ها زیاد است. مدت درمان بچه‌های شین‌آباد را حدود 15 سال تعیین کرده‌ایم، حتی با بهترین عمل جراحی پلاستیک باز هم آثاری از سوختگی باقی می‌ماند. گاهی اوقات هم عمل‌ها ناموفق است و حتی ممکن است عارضه ایجاد کند و بچه‌های شین‌آباد هم باید این را بپذیرند.


Page Generated in 0/0048 sec