printlogo


کد خبر: 189826تاریخ: 1396/12/16 00:00
در نشست خبری مستند مسابقه «ضد گلوله» مطرح شد
تلویزیون باید تولید مستندمسابقه را جدی بگیرد

نشست خبری مستند مسابقه «ضدگلوله» با حضور حسین افشار تهیه‌کننده، مهدی ماهان کارگردان، مسعود آب‌پرور منتقد و کارگردان‌های سینما و تلویزیون و گروه‌های شرکت‌کننده و همچنین اهالی رسانه برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، حسین افشار، تهیه‌کننده «ضدگلوله» در ابتدای برنامه درباره ایده ژانر مستند مسابقه با بیان اینکه این ژانر از سال 87 ایجاد شد، گفت: تولید این برنامه از سال 90 آغاز شد و با همکاری یک تیم جوان و باانگیزه توانستیم این مستند مسابقه را به تولید برسانیم. در تولید برنامه «ضدگلوله» پروسه تولید، حضور شرکت‌کنندگان بیشتر و توجه به کیفیت و کمیت کار مورد توجه قرار گرفته بود که با برنامه‌ریزی انجام شده در حدود 6  ماه تولید این کار به نتیجه رسید. حدود 10 ماه پروسه تولید «ضدگلوله» به طول انجامید و ضعف‌های برنامه با توجه به نظر مخاطبان از بین ‌رفت. افشار با اشاره به اینکه تلویزیون نسبت به قالب کار احساس مسؤولیت ندارد، یادآور شد: در این راستا در رسانه ملی حتی برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی مناسبی نیز برای این ژانر نشده است ولی امیدوارم در سال آینده به این ژانر توجه شود و برنامه‌ریزی بیشتری کنند. وی افزود: حوزه محتوا بسیار مهم است که در این کار سعی کردیم به این مهم توجه داشته باشیم. در این برنامه سعی کردیم وفادار به مخاطب و موضوع باشیم. ژانر «مستند مسابقه» سابقه دیرینی در تلویزیون ندارد و به نظرم می‌توان نسبت به سال‌های گذشته شاهد افزایش مخاطب در این حوزه بود و راهکار آن هم توسعه این کار و ایجاد شرایط تولید بیشتر است. حسین افشار در پایان با اشاره به نقش مستند مسابقه‌های جذاب برای برقراری قوی ارتباط رسانه با مردم، گفت: سردار ناظری بین نیروهای نظامی و رزمنده‌های دفاع‌مقدس شناخته شده بود ولی حضور ایشان در مستند مسابقه فرمانده باعث شد تا مخاطبان جوان و عموم مردم نیز با این اسطوره کشور آشنا شوند و خلقیات و توانایی‌های وی را در قالب یک برنامه تلویزیونی جذاب از نزدیک ببینند. در ادامه مراسم مسعود آب‌پرور به عنوان منتقد برنامه سخنرانی کرد و گفت: تلویزیون تمرکزگریز است و در هر دهه نسبت به دهه قبل یک تکامل نسبی را پشت سر گذاشته است و به هیچ عنوان نمی‌توان فیلمی را بدون تمرکزگریزی تا انتها ببینید چون ذات تلویزیون تبلیغات و بازرگانی است. مسعود آب‌پرور با اشاره به تغییر پارادایم رسانه‌ای امروز، گفت: امروز گیم یا بازی، ژانر تأثیرگذار در تولیدات رسانه‌ای است. هر قدر در تولیدات به این سمت نزدیک شویم توانسته‌ایم با مخاطبان ارتباط بهتری برقرار کنیم.  در حال حاضر فرهنگ معادل سرگرمی معنی شده است به این معنا که سرگرمی به نوعی فرهنگ شده است و به نظرم در این سال‌ها فرهنگ را از دست داده‌ایم و سرگرم‌سازی را عبث می‌دانستیم.


Page Generated in 0/0053 sec