printlogo


کد خبر: 189840تاریخ: 1396/12/16 00:00
یک نماینده زن پاکستانی خودکشی کرد
2 حزب اصلی پاکستان، متهم تقلب در انتخابات سنا

در حالی که تا برگزاری انتخابات سراسری در پاکستان که تکلیف مجلس نمایندگان و دولت را مشخص می‌کند تنها 3 ماه زمان باقی مانده، فضای سیاسی این کشور در حال دوقطبی شدن بین 2 حزب حاکم مسلم لیگ شاخه نواز (متعلق به خاندان نواز شریف، نخست‌وزیر برکنار شده) و حزب مردم(متعلق به خاندان بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر ترور شده) است. در انتخابات روز شنبه مجلس سنا، 52 سناتور منتخب عمدتا به این دو حزب تعلق داشتند. حال حزب نواز که اکثریت سنا را به دست آورده قصد دارد «پرویز رشید» وزیر اطلاع‌رسانی پیشین را که به خاطر اهانت به ارتش به شکلی مصلحتی توسط نواز شریف برکنار شده بود به عنوان رئیس مجلس بالادستی قوه مقننه معرفی کند.  درمقابل فرزند جوان بی‌نظیر بوتو و رهبر حزب مردم، ضمن متهم کردن حزب نواز به تقلب گسترده در انتخابات با خرید و فروش آرا گفت: «متاسفانه شاهد این هستیم که تقلب در انتخابات چه پارلمان و چه سنا به صورت هدفمند از سوی حزب نواز صورت می‌گیرد.» «بلاول بوتو زرداری» در عین حال با اعلام اینکه  حزب قدیمی متحده به‌خاطر بی‌اعتمادی اعضای آن به رهبرانش نابود شده، از طرفداران و اعضای این حزب خواست از این پس در تقابل با نوازی‌ها از او و حزب مردم حمایت کنند. در همین حال، یک نماینده زن پارلمان ایالتی سند که عضو حزب متحده پاکستان بود بر اثر افشاگری رسانه‌ها درباره رشوه گرفتن از همین حزب مردم دست به خودکشی زد، اگرچه با تلاش تیم پزشکی نجات پیدا کرد. به‌گزارش تسنیم به نقل از داون نیوز، «شازیه فاروق» به‌خاطر اخذ رشوه از حزب مردم و رای دادن به نماینده آن در انتخابات سنا زیر فشار اغلب رسانه‌های شهر کراچی قرار گرفته است. این موضوع زمانی فاش شد که در انتخابات اخیر مجلس سنای پاکستان تنها یک نماینده حزب بحران‌زده متحده که زمانی بزرگ‌ترین مجموعه سیاسی کراچی بود و سناتورهای بسیاری داشت، موفق به اخذ رای کافی برای ورود به سنا شد که این با تعداد نمایندگان این حزب در پارلمان ایالتی سند که واجد شرایط رای دادن بودند سنخیتی نداشت. گفته می‌شود خانم فاروق به دنبال فشارهای مردمی و رسانه‌ای مقدار زیادی قرص خواب‌آور خورده ولی با هوشیاری خانواده‌اش از مرگ حتمی نجات پیدا کرده است.
آزمایش موفق موشک دوربرد پاکستانی
پس از آنکه هند از آزمایش موفق یک موشک دوربرد قاره‌پیما خبرداد، پاکستان نیز یک موشک دوربرد با قابلیت هدف قرار دادن اهداف هوایی و زمینی را با موفقیت آزمایش کرد.
به گزارش شبکه جیو تی وی، ژنرال آصف غفور، سخنگوی ارتش این کشور گفت: «این موشک کروز همزمان با برگزاری رزمایش نظامی رباط رونمایی شد. شلیک موفقیت‌آمیز این موشک از هواپیمای «جی‌اف 17» - جنگنده‌های سازمانی  با فناوری چینی که توسط خود پاکستان تولید می‌شوند - صورت گرفت و هدف سیاری را که از یک کشتی شلیک شده بود در هوا منهدم کرد.»
فرماندهان نیروی هوایی و دریایی ارتش پاکستان بر آزمایش این موشک که به رقابت تسلیحات موشکی و هسته‌ای با هندوستان دامن می‌زند نظارت داشته و عملکرد آن را بسیار عالی توصیف کردند.
شهادت 6 نفر در ناآرامی‌های کشمیر
نظامیان هندی در جدیدترین حملات خود به مردم منطقه اشغالی کشمیر 6 تن از اهالی شهر شوپیان را به شهادت رساندند که این حادثه منجر به دور جدیدی از تظاهرات کشمیری‌ها علیه تجاوزگری هندوها با شعار خروج نظامیان وابسته به دهلی از این منطقه مسلمان‌نشین شد. مقامات هندی نیز با قطع سرویس اینترنت و تعطیل کردن مدارس سعی در کنترل بحران دارند. به گزارش داون‌نیوز، در ابتدا گفته می‌شد نیروهای هندی 4 جوان کشمیری را هدف گلوله قرار داده و به قتل رساندند اما همچنان کشف جسد کشمیری‌ها‌ در مناطق مختلف ادامه دارد که احتمالا پیش‌تر توسط عوامل دولتی ربوده شده بودند. بر اساس گزارش منابع حقوق بشری، دولت دهلی‌نو طی 28 سال اخیر 94 هزار نفر را در کشمیر به قتل رسانده و باعث مفقودالاثر شدن 10هزار نفر دیگر شده است. همچنین شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای توسط نظامیان هندی باعث نابینا شدن ده‌ها هزار نفر از مردم کشمیر اشغالی شده است ولی سازمان ملل در قبال این جنایت‌های دولت دهلی همچنان سکوت می‌کند.
 


Page Generated in 0/0051 sec