printlogo


کد خبر: 190040تاریخ: 1396/12/21 00:00
اخبار

ایجاد اشتغال، اورژانسی نمی‌شود
رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد ۷۰ درصد اقتصاد در اختیار کسانی است که جز ضرر چیزی برای اقتصاد نداشته‌اند و لطمه آن را بخش خصوصی متحمل شده است. به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی در آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران در سال 96 اظهار داشت: در این شرایط سخت همه ارکان اتاق تلاش می‌کنند اما شاید در مواقعی نتیجه لازم به‌دست نیاید. وی تصریح کرد: با اقدامات اورژانسی نمی‌توان اشتغال مولد ایجاد کرد و از شرایط فعلی خارج شد. وی افزود: پشتیبانی از اشتغال بخش کشاورزی و بازسازی آن از طریق بهره‌وری بیشتر از اهمیت فراوانی برخوردار است. با توجه به وضعیت کم‌بارشی کشور، باید برای اشتغال بخش کشاورزی از اکنون به فکر چاره باشیم. وی با بیان اینکه سطح زمین‌های تجهیز شده برای زراعت آبی در ایران ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار است اما میزان صادرات‌ آن 6 میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است، ادامه داد: پشتیبانی از اشتغال بخش کشاورزی برای جلوگیری از افزایش حاشیه‌نشینی موضوعی فراتر از اقتصاد است و باید به آن به عنوان یک اولویت نگاه کنیم.


عضویت احتمالی ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیایی
اتحادیه اقتصادی اوراسیایی ممکن است در ماه مه ‌از ایران به عنوان یک عضو جدید استقبال کند. به گزارش راشاتودی، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه که ریاست مشترک کمیسیون مشترک ایران و روسیه را برعهده دارد در این‌باره گفت: «امضای یک موافقتنامه موقت برای ایجاد یک منطقه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی که هم‌اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد، به وضوح موجب توسعه بیشتر مبادلات تجاری دوجانبه ما و توسعه همکاری‌‌های سرمایه‌‌گذاری خواهد شد». اتحادیه اقتصادی اوراسیایی مبتنی بر اتحاد گمرکی کشورهای روسیه، قزاقستان و بلاروس است و کشورهای ارمنستان، قرقیزستان و ویتنام نیز عضو آن هستند.


پول کارگر پول نفت نیست
عضو کارگری شورای‌عالی کار با انتقاد از واریز منابع درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه گفت: منابع سازمان از حق بیمه کارگران و کارفرمایان تامین می‌شود و حق‌الناس است. به گزارش شبکه خبر، علی خدایی در نشست بررسی بند «ز» تبصره ۷ بودجه ۹۷ درباره واریز منابع درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه، گفت: وزارت بهداشت مدت‌هاست به منابع سازمان تامین اجتماعی چشم دوخته است تا بتواند وظایف حاکمیتی‌‌‌‌اش را اجرا کند. خدایی افزود: منابع سازمان از حق بیمه کارگران و کارفرمایان تامین می‌شود و این حق‌الناس است؛ این پول، پول نفت نیست که بخواهند روی آن دست بیندازند. وی با بیان اینکه ما به خزانه اعتماد نداریم، تصریح کرد: به خزانه و دولتی که ۱۴۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد چطور اعتماد کنیم؛ این پول، پول من کارگر است و چرا باید دولت برای آن تصمیم بگیرد. وی با بیان اینکه هیچ کارگری نتوانسته از طرح تحول سلامت برخوردار شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاه وزارت بهداشت به ما نگاه از بالا به پایین است؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت این مصوبه را دولت پیشنهاد داد و مجلس تصویب کرده است، مگر مجلس می‌تواند اصل ۵۳ قانون اساسی را تغییر دهد.


آغاز پرترافیک‌ترین روز واگذاری‌های دولتی
امروز سهام ۱۲ شرکت دولتی به همراه ۵ جایگاه سوخت بنزین و یک جایگاه سوخت CNG متعلق به ۵ استان تهران و ۱۲ ملک، انبار و سیلو متعلق به ۷ استان کشور روی میز مزایده می‌رود. در همین حال مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های بانک‌ها واگذار شد، گفت: هیچ واگذاری به صورت رد دیون در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام نشده است.


Page Generated in 0/0057 sec