printlogo


کد خبر: 190069تاریخ: 1396/12/21 00:00
درباره یک مورد عجیب در جامعه رسانه‌ای ایران
تخیل می‌زند در حد گینس!

ماجرای دروغ‌پردازی‌‌های محیرالعقول و تخیل باورنکردنی یک خبرنگار اصلاح‌طلب در توئیتر به یکی از سوژه‌‌های داغ فضای مجازی تبدیل شده است.
به گزارش «وطن‌امروز»، ماجرا از این قرار است که فردی به نام «مسعود کاظمی» که در حساب توئیتر شخصی‌‌‌‌‌اش، خود را خبرنگار روزنامه‌‌های قانون، صدا، مردم امروز، شرق و اکنون سردبیر ماهنامه‌ای به نام صدای پارسی معرفی کرده است؛ در چند نوبت اخباری را منتشر کرده که بلافاصله پس از مشخص شدن کذب بودن این اخبار، مخاطبان از عمق و وسعت قوه تخیل این فرد در ساختن اخبار دروغ متحیر شده‌‌‌اند. به عنوان نمونه این فرد روز شنبه با انتشار سلسله توئیت‌‌‌هایی مدعی شد نیروهای امنیتی دخترکان رقصنده‌ای که اخیرا برای محمدعلی نجفی، شهردار تهران و دیگر حضار در سالن برج میلاد رقصیده بودند را احضار کرده و از آنها بازجویی به عمل آورده اند.
این خبر از آن جهت حیرت‌آور بود که رقصنده‌ها عمدتا دختربچه و بر اساس برخی روایت‌ها، زیر
9 سال سن داشتند. او ابتدا در این‌باره نوشت: «دختربچه‌‌‌هایی که در برج میلاد رقصیده بودند را احضار کرده بودند. شناسنامه‌شان را بررسی کردند تا ببینند 9 سال‌شان شده است یا خیر. یکی از دختربچه‌ها را روز پنجشنبه از یک ظهر تا 10 شب در وزرا نگه داشته و بازجویی کرده بودند». این فرد بلافاصله در توئیت دیگری نوشت: «دختربچه می‌گفت طوری برخورد کردند انگار ما در برج میلاد آدم کشتیم. احضار و بازجویی این کودکان از شرم‌آورترین اتفاقات رخ داده در چند سال اخیر است».
این توئیت‌ها و ادعای عجیبی که در آن مطرح شد بلافاصله با موج گسترده ضدانقلاب و همکاران این فرد در روزنامه‌‌های اصلاح‌طلب همراه شد. با این وجود اما عمق و گستره توهم و تخیل این ادعا به اندازه‌ای بود که پس از مطرح شدن مطالبه از دادستانی برای راستی‌‌‌‌‌‌‌آزمایی این ادعا، این فرد ناگزیر شد دروغ بودن این ادعا را توجیه کند. او برای فرار از تبعات ادعای دروغش، ابتدا تلاش کرد بدون اقرار به دروغ بودن ادعایش، بگوید ماجرای دخترکان رقصنده فیصله یافته است. در همین راستا او نوشت: «مادر یکی از بچه‌‌های برج میلاد با من تماس گرفت و توضیحاتی ارائه داد که عین اون رو منتشر می‌کنم: بچه‌ها به دادستانی نرفتند و ما صرفا شناسنامه‌‌های آنان را به دادستانی ارائه دادیم و موضوع دختران برج میلاد تقریبا حل شده است». سناریو‌‌‌‌‌‌‌‌نویس ما البته پس از مدتی همین توجیه را نیز انکار کرد و ناگزیر شد اصل ماجرا را بگوید. او از زبان مادر یکی از رقصنده‌ها نوشت: «دلیل حضور ما در وزرا به‌خاطر اتفاقات برج میلاد نبود بلکه من در روز 8 مارس در میدان انقلاب توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شدم و از آنجا که بچه با من بود، او را هم به وزرا آوردند. سوال‌‌‌هایی هم که از ما شد ارتباطی با موضوع برج میلاد نداشت».
نکته جالب اینکه این به اصطلاح روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در ابتدا از بازجویی دختران رقصنده برج میلاد گفت، در ادامه به نقل از مادران این دخترکان مدعی شد مشکل آنها در بازجویی حل شده و در نهایت نیز باز هم به نقل از مادران این کودکان ادعا کرد اساسا ماجرا ربطی به برج میلاد نداشت و بلکه مادر یکی از این دخترها به دلیل حضور در تجمع غیرقانونی 8 مارس بازداشت شده بود. البته درباره ادعای این فرد مبنی بر مادر بازداشت شده در روز 8 مارس هم هنوز مشخص نیست این ادعا واقعیت دارد یا باز هم ناشی از تخیل این فرد است.
روز گذشته برخی کاربران شبکه‌‌های اجتماعی با انتشار گزارسی نوشتند خیال‌پردازی این فرد مسبوق به سابقه هم بوده و ظاهرا این فرد همان کسی است که گزارش بیلبوردهای خیالی فرش قرمز در شهر را هنگام سفر فابیوس به تهران مطرح کرد؛ در حالی که اصلا بیلبوردی در کار نبود و روزنامه شرق در پی انتشار آن گزارش در تیتر یک خود مجبور به عذرخواهی شد.
تکذیب دادستان
روز گذشته دادستان تهران نیز ماجرای احضار افراد کم‌سن‌وسال را تکذیب کرد. جعفری‌دولت‌آبادی ضمن تکذیب تحقیق از افراد کم‌سن‌وسال در پرونده جشن مبتذل شهرداری تهران افزود: از برخی اعضای شورای شهر تهران انتظار می‌رود به جای حمایت از اقدامات ساختارشکنانه در این مراسم، بر عملکرد شهردار تهران بیشتر نظارت کنند.
 


Page Generated in 0/0159 sec