printlogo


کد خبر: 190071تاریخ: 1396/12/21 00:00
سهم ایران از درآمد 40 هزار میلیاردی پوشاک؛ تقریبا هیچ!

مدیرعامل یک شرکت تولیدی با بیان اینکه گردش مالی صنعت پوشاک در کشور40 هزار میلیارد تومان است، گفت: غفلت از این صنعت درآمدزا موجب شده است بازار ایران به‌دست خارجی‌‌ها بیفتد. این در حالی است که در صورت توجه به تولید داخل و برند‌‌سازی کالاها می‌توان مانع خروج ارز شد و این 40 هزار میلیارد تومان درآمد سالانه صنعت پوشاک را نصیب کشور کرد. شاهین فاطمی، فعال اقتصادی و مدیرعامل چرم درسا در مراسم رونمایی از نخستین کلکسیون‌‌های این شرکت با کریستال‌‌های سواروسکی با اشاره به اینکه در 3 سال گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید دارند باید به سمت اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی حرکت کنیم، این شرکت نیز سعی در خودکفایی در صنعت پوشاک و همچنین حضور میان برند‌‌های برتر دنیا در بازار بین‌الملل را دارد، افزود: در صنعت پوشاک، این شرکت نخستین برندی است که توانسته دانش فنی یک برند اروپایی را از آن خود کند. وی تصریح کرد: اکنون توانسته‌‌‌‌‌ایم دانش طراحی، دانش خط تولید و دانش ارتباطات جهانی را از برند سواروسکی اخذ کنیم تا تولیدمان به عنوان یک محصول تمام‌ایرانی بتواند به بازار‌‌های بین‌المللی ورود کند. فاطمی اضافه کرد: در کشور ما مصرف کفش به طور حدودی در سال 210 میلیون جفت است. ما بخش بزرگی از این صنعت را از طریق واردات کالای آماده از بین برده‌‌‌‌‌‌ایم. وی ادامه داد: باید برای ساخت اقتصاد پایدار در کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سهم ساخت داخل را زنده کنیم. اگر بتوانیم تولیدات داخل را به صورت صحیح به فروش داخلی برسانیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، یعنی توان ارزآوری را افزایش داده‌‌‌‌‌‌ایم. همچنین «اندرو موجیکا» مدیرعامل سواروسکی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ما با برنامه‌‌های بلندمدت و دقیق به همراه چرم درسا وارد ایران شدیم، افزود: اقتصاد ایران یک اقتصاد در حال پیشرفت است و خوشحالیم به بازار آینده‌داری چون ایران وارد شدیم. در بخش دیگری از این مراسم امیرکاظم نورمحمدی، بنیانگذار و رئیس هیأت‌مدیره درسا با بیان اینکه برای آینده‌پژوهی اقتصاد ایران، باید به فرهنگ اقتصادی کشور بپردازیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اظهار کرد: امیدوارم با فرصتی که امروز در صنعت پوشاک کشور ایجاد شده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بتوانیم اقتصاد کشور را شکوفا کنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.


Page Generated in 0/0060 sec