printlogo


کد خبر: 190080تاریخ: 1396/12/22 00:00
نبض جامعه

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
افزایش نیافتن میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: جلسه‌ای را با وزارت علوم درباره کنکور داریم اما به شرطی امتحانات نهایی را گسترش می‌دهیم که در کنکور تاثیر داشته باشد، جز این هزینه‌ای را به آموزش‌وپرورش تحمیل خواهد کرد. به گزارش تسنیم، سیدمحمد بطحایی اظهار کرد: زمانی که بچه‌ها در یک فضای آرام نباشند یادگیری انجام نخواهد شد و از تمام خانواده‌ها می‌خواهم در خانه محیط شادی را ایجاد کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم در مدارس محیط شاد ایجاد کنیم. وی افزود: مدارس تا آخرین روز فعالیت رسمی دایر هستند و به دلیل تعطیلات زیاد مدارس ناشی از آلودگی هوا و جبران عقب‌ماندن از دروس باید مدارس تا آخرین روز دایر باشند و از خانواده‌ها تقاضا داریم برنامه سفرشان را طوری تنظیم کنند که کلاس‌ها از حدنصاب نیفتد. وزیر آموزش‌وپرورش درباره افزایش امتحانات نهایی گفت: جلسه‌ای را با وزارت علوم درباره کنکور داریم اما به شرطی امتحانات نهایی را گسترش می‌دهیم که در کنکور تاثیر داشته باشد، جز این هزینه‌ای را به آموزش‌وپرورش تحمیل خواهد کرد. همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور حداقل تا 2 سال آینده مانند گذشته است.

کشف پیکر‌های جان‌باختگان سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ارتفاعات شهرکرد
 مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از پایان عملیات جست‌وجوی پیکر‌های جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ارتفاعات هلن شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری خبرداد. حسین درخشان به میزان گفت: از صبح دیروز نیرو‌های هلال‌احمر با بالگرد به محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری اعزام شدند و جست‌وجو‌های خود را آغاز کردند. وی افزود: پیکر 11 جان‌باخته این حادثه کشف و به پایین ارتفاعات منتقل شد. مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از قابل شناسایی بودن ۸ پیکر خبرداد و تصریح کرد: از میان ۱۱ پیکر کشف شده، ۸ جسد از جمله پیکر «مینا باشاران» دختر میلیاردر اهل کشور ترکیه قابل شناسایی است. درخشان از تحویل پیکر‌ها به پزشکی قانونی خبرداد و اظهارکرد: پیکر‌های کشف‌شده برای انجام مراحل قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد. وی با اشاره به کشف جعبه سیاه هواپیمای سقوط‌کرده، خاطرنشان کرد: جعبه سیاه هواپیما به عوامل انتظامی حاضر در محل حادثه تحویل داده شد. گفتنی است، عصر روز یکشنبه یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای آسمان ایران پس از درخواست خلبان مبنی بر کاهش ارتفاع، از رادار خارج شد که البته این درخواست کاهش ارتفاع طبق قانون مشکلی نداشت اما هواپیما از رادار خارج شد و در ارتفاعات هلن شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری سقوط کرد.

تغییر مدل قیمت‌گذاری کرایه تاکسی در سال 97
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی در سال 97 بر اساس مدل‌ و خطوط تاکسی تعیین خواهد شد. علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بتازگی لایحه پیشنهادی افزایش کرایه تاکسی را به شورا ارسال کردیم، اظهار کرد: اگر این لایحه تصویب شود به جزئیات آن می‌پردازیم، در حال حاضر هم این لایحه از طریق شهرداری به شورای شهر ارسال شده است. وی با بیان اینکه مدل قیمت‌‌گذاری برای نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۷ عوض شده است، گفت: برای همه کرایه‌ها یک درصد مشخصی را اعمال نمی‌کنیم، چرا که نرخ‌‌گذاری بر اساس مدل‌ها و خطوط تاکسی قیمت‌‌گذاری می‌شود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیان کرد: مدلی طراحی کرده‌ایم که هزینه تاکسیران در هر خط بر اساس مسافر و قیمت تمام شده و حداقل دستمزد و هزینه‌های نگهداری خودرو باشد.


Page Generated in 0/0057 sec