printlogo


کد خبر: 190081تاریخ: 1396/12/22 00:00
آوای شهر

عضو هیأت تطبیق فرمانداری تشریح کرد
ایراد به افزایش نرخ بلیت مترو
عضو هیات تطبیق فرمانداری تهران گفت: شهرداری می‌گوید دولت درباره مترو کمک نمی‌کند و بار مترو بر دوش شهرداری است اما نباید فشار مضاعفی روی مردم هم ایجاد شود و باید درباره بلیت مترو و درصدهای افزایشی آن بررسی ‌دقیق‌تری کنیم. به گزارش فارس، محمد قانبیلی از تصویب کلیات بودجه
17 هزار و 430 میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال 1397 در هیات تطبیق فرمانداری خبر داد. این مقام مسؤول درباره بررسی قیمت مصوب بلیت مترو در شورای اسلامی شهر تهران و بررسی آن در فرمانداری، گفت: بر اساس قانون، افزایش قیمت هر خدمت و کالایی باید با نرخ تورم هماهنگی داشته باشد اما درصد افزایش بلیت مترو بیشتر از 10 درصد است که باید آن نیز بررسی شود. عضو هیات تطبیق فرمانداری تهران تاکید کرد: مسؤولان شهرداری معتقدند دولت درباره مترو کمک نمی‌کند و وعده‌هایش محقق نشده است و بار مترو بر دوش شهرداری است اما نباید  فشار مضاعفی روی مردم هم ایجاد شود و باید درباره بلیت مترو و درصدهای افزایشی آن بررسی ‌دقیق‌تری کنیم.
آخرین وضعیت طرح ترافیک خبرنگاران
همچنین رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهادات شهرداری برای طرح ترافیک خبرنگاران در کمیسیون عمران بررسی می‌شود. محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه تعیین شاخص خبرنگاری توسط شهرداری در حال تدوین است، آیا شورا نظارتی بر این موضوع خواهد داشت، گفت: شهرداری پیشنهادات خود را در این رابطه مطرح خواهد کرد و کمیسیون درباره این پیشنهاد تصمیم‌‌‌گیری می‌کند. وی ادامه داد: تا پایان اسفندماه ثبت‌نام برای دریافت آرم طرح ترافیک انجام خواهد شد و طرح ترافیک خبرنگاران تا زمان نهایی شدن آیین‌نامه اعتبار دارد.

آماده‌باش بیش از 2 هزار آتش‌نشان درچهارشنبه سوری
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تمهیدات آتش‌نشانی را برای چهارشنبه سوری اعلام کرد. جلال ملکی به ایسنا گفت: در این روز علاوه بر آماده‌باش کامل ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی مستقر در سطح شهر تهران، آتش‌نشانان در ۱۰۲۸ نقطه شهر که با توجه به تجربیات سال‌های گذشته شناسایی شده‌اند، مانند میادین، چهارراه‌ها، معابر و حتی حاشیه بزرگراه‌ها مستقر خواهند شد. حضور این آتش‌نشانان همراه با ۲۳۴ دستگاه خودروی سنگین، ۲۳۲ دستگاه خودروی سبک و ۱۰۹ دستگاه موتوسیکلت خواهد بود. وی افزود: در نقاطی که امکان حضور خودرو وجود ندارد آتش‌نشانان با ۴۵۳ تیم به صورت نیروهای پیاده در قالب تیم‌های 2 یا 3 نفره و با استفاده از تجهیزات و خاموش‌کننده در محل‌های مشخص شده مستقر می‌شوند و وضعیت ایمنی محدوده مورد نظر را رصد می‌کنند. این  استقرار از ساعت 3 تا 4 بعد از ظهر روز سه‌شنبه آغار می‌شود و تا زمانی که آن منطقه به آرامش برسد ادامه خواهد داشت. به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، 2 هزار و 731  آتش‌نشان به همراه خودروهای یادشده در  نقاط گوناگون شهر تهران مستقر می‌شوند که  ۹۹۸ نفر از این تعداد در قالب تیم‌های پیاده و جزو نیروهای غیرشیفت  هستند.

ممنوعیت 20 روزه ساخت‌وساز
 سرپرست معاونت نظارت اداره کل حریم شهرداری تهران از ممنوعیت ساخت‌وساز در حریم و توجه به «حریم گردی» در ایام نوروز خبر داد. حمید اسدبیگی با اشاره به سوءاستفاده‌ برخی افراد از تعطیلات نوروز برای ساخت‌وساز در زمین‌های‌شان به ایسنا گفت: در 2 سال گذشته طرح ویژه‌ای از سوی معاونت شهرسازی اجرایی شده است که در پی آن ساخت‌وساز از 25 اسفند ماه تا پانزدهم فروردین در کل عرصه حریم ممنوع می‌شود. وی با بیان اینکه امسال نیز ساخت‌و‌ساز در حریم از 25 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین 97 ممنوع است، گفت: ماموران شرکت حریم‌بان در صورت مواجهه با ساخت‌وسازهای غیرقانونی و انتقال مصالح ساختمانی، نسبت به برخورد و تخریب سازه اقدام خواهند کرد. وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار سامانه ارتباطی 137 و 1888 آماده دریافت پیام‌های مردمی درباره گزارش ساخت‌وساز غیرقانونی در عرصه حریم است، گفت: همچنین سامانه ارتباطی 131 جهاد کشاورزی آماده است پیام‌های مردمی را دریافت کند.


Page Generated in 0/0059 sec