printlogo


کد خبر: 190085تاریخ: 1396/12/22 00:00
اخبار

نگاهی به گیشه سینما در سالی که گذشت
بداقبالی سینما در 96
براساس سیستم مکانیزه در سال جاری ۱۸ فیلم زیر ۱۰۰ میلیون تومان فروش در گیشه داشتند و نتوانستند بیش از ۱۰ هزار نفر مخاطب را به سالن سینما بکشانند. به گزارش فارس، برخی کارشناسان معتقدند عدم اکران متوازن باعث شده است تعداد فیلم‌هایی که زیر 100 میلیون تومان فروش داشتند بیشتر شود اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند در سال جاری فیلم‌هایی که نتوانستند با مخاطب ارتباط برقرار کنند نسبت به سال گذشته به مراتب بیشتر بوده است. البته به این نکته هم باید توجه داشته باشیم که سال گذشته 65 فیلم تا پایان سال اکران شد اما در سال جاری تعداد فیلم‌های اکران شده بیش از سال گذشته بود و تعداد اکران فیلم‌ها به 79 فیلم رسید که نسبت به سال گذشته 14 فیلم بیشتر اکران شد.  امسال فیلم‌های «ماجان»، «افسانه گل‌آباد»، «آپاندیس»، «دو عروس»، «پینوکیو عاموسردار رئیسعلی»، «مالیخولیا»، «شاخ کرگدن»، «دعوتنامه»، «مسلخ»،  «بلوک 9 خروجی 2»، «دریاچه ماهی»، «من یک ایرانی‌ام»، «کبریت سوخته»، «آرمانشهر»، «رقص پا»، «ماه در جنگل»، «اشک نرگس» و «قلب سفید قاصدک» فروش زیر 100 میلیون را تجربه کردند و در میان آنها فروش
84 هزارتومانی نیز به چشم می‌خورد.


در «به اضافه مستند» مطرح می‌شود
آیا خودروهای خارجی  تصادفات را کم می‌کنند؟
پنجاه‌وهفتمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «فرهنگ عبارت‌ است از» ساخته مختار نامداری روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.  به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، در این قسمت و پس از پخش مستند، سرهنگ سیدهادی هاشمی، فرمانده سابق راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و سردار سیدتیمور حسینی، رئیس دانشکده علوم و فنون راهور میهمان برنامه خواهند بود و به بررسی علل تصادفات جاده‌ای، خطاهای انسانی در بروز این رخداد و نقایص فنی اتومبیل‌های داخلی خواهند پرداخت. همچنین درباره موضوع این مستند یعنی ورود اتومبیل‌های خارجی به کشور، حرف‌های ناگفته‌ای بیان خواهد شد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. مستند «فرهنگ عبارت است از» نگاهی متفاوت به حوادث و تصادفات جاده‌ای در کشور دارد. این مستند با نگاه به 9 هنرمند سرشناسی که در این تصادفات جان خود را از دست دادند، سیر تحولی ورود اتومبیل به ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد. برنامه به اضافه مستند با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 22 اسفندماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 23 اسفند‌ماه ساعت 9 و جمعه 25 اسفند‌ماه ساعت 13:30 است.

کارگردان «قائم‌مقام»  «تهران-دمشق» را می‌سازد
علی صدری‌نیا، کارگردان جوان سینمای مستند در جدیدترین اثرش سراغ یک روایت اجتماعی از بحران سوریه رفته و دوربینش را این بار به پشت جبهه مقاومت برده است. به گزارش تسنیم، علی صدری‌نیا، کارگردان مستندهای «قائم‌مقام» و «زخم تازه» در جدید‌‌‌‌‌ترین اثرش سراغ بحران در منطقه رفته است.
«تهران- دمشق» نام جدیدترین فیلم مستند صدری‌نیا است. «تهران- دمشق» با محوریت موضوعات اجتماعی بحران و جنگ در منطقه تولید شده است. تاکنون مستندهای بسیاری درباره حضور داعش و جنگ‌افروزی آن ساخته شده است اما این‌بار دوربین مستندساز به پشت جبهه‌های مقاومت رفته و وضعیت مردم در شهرهای مختلف سوریه را از زبان خودشان روایت کرده است. این مستند ریشه‌های اجتماعی اعتراضات گروهی از مردم تا شکل‌گیری بحران در سوریه را جست‌وجو می‌کند و تلاش دارد تصویری از وضعیت مردم شهرهای مختلف سوریه را پس از گذشت 7 سال از جنگ ارائه کند. روایت این مستند در فضای اجتماعی ایران و سوریه در رفت و آمد است و به برخی اتفاقات داخلی کشورمان نیز می‌پردازد. تصویربرداری «تهران- دمشق» در شهرهای مختلف سوریه تمام شده اما همچنان بخشی از تصویربرداری‌های ایران و تهران باقی‌مانده است.
 


Page Generated in 0/0145 sec