printlogo


کد خبر: 190086تاریخ: 1396/12/22 00:00
اخبار

لیست اکران نوروزی قطعی شد
اسامی فیلم‌‌های اکران نوروز ۹۷، سرگروه نمایش و زمان آغاز اکران‌ها مشخص شد. به گزارش «وطن‌امروز»، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، آخرین مصوبات جلسه شورا که دیروز برگزار شد را اعلام کرد. در این جلسه لیست نهایی فیلم‌‌های نوروز ۹۷ مشخص و همچنین اعلام شد اکران نوروزی از چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در سراسر کشور آغاز می‌شود. فیلم انیمیشن «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان در گروه سینمایی آزادی، فیلم «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان در گروه سینمایی استقلال، فیلم «فراری» ساخته علیرضا داوودنژاد در گروه سینمایی ماندانا، «خرگیوش» ساخته مانی باغبانی در گروه سینمایی زندگی، «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سرگروه کورش، «لونه زنبور» ساخته برزو نیک‌نژاد در سرگروه ایران و «مصادره» ساخته مهران احمدی در سرگروه جوان به نمایش در می‌آیند.


چاپ هفتم «از آخر مجلس» با طرح جلد جدید
مجموعه «از آخر مجلس» سروده میلاد عرفان‌پور برای هفتمین مرتبه تجدید چاپ شد. به گزارش فارس، مجموعه شعر «از آخر مجلس» سروده میلاد عرفان‌پور از سوی نشر شهرستان ادب با طرح جلد متفاوت به چاپ هفتم رسید. «از آخر مجلس» نام خود را از شعری به همین نام وام گرفته است؛ در واقع یکی از چند رباعی‎ عرفان‌پور برای شهدای ماجرای هیأت رهپویان وصال شیراز و بمب‎گذاری در آن است که در سال 88 سروده شده‎ است. این شعر که پیش از انتشار این کتاب تنها در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها منتشر شده بود، در ماجرای دیدار مقام معظم رهبری از خانواده یکی از شهدای دفاع‌مقدس نظر رهبر انقلاب را جلب می‌کند. رهبری در این دیدار از حاضران عکس شهید را طلب می‎کنند. با آوردن عکس نزد ایشان، چشمان‌شان به رباعی «از آخر مجلس» میلاد عرفان‌پور که در زیر عکس بوده، می‎افتد و در همان خوانش نخست شعر را برای جمع قرائت می‎کنند. رهبر معظم انقلاب با خواندن سطر آخر رباعی ناگهان منقلب می‎شوند و از ته دل به گریه می‎افتند. پس از این واقعه، آیت‎الله‌العظمی خامنه‎ای نام شاعر را از حاضران می‎پرسند اما کسی از این نام اطلاعی نداشته است. پخش این خاطره و کلیپ تصویری آن در فضای مجازی و مشخص شدن شاعر آن باعث شد عرفان‌پور تصمیم به انتشار کتابی به همین نام بگیرد که البته با استقبال گرم مخاطبان همراه شد. این مجموعه شعر شامل 4 دفتر است که در آن به موضوعاتی همچون نیایش، عشق، دادخواهی و حماسه پرداخته شده است و انتشار آن برعهده انتشارات شهرستان ادب بوده است. تاکنون
7 هزار نسخه از مجموعه «از آخر مجلس» سروده میلاد عرفان‌پور منتشر شده است.


عواقب رسوایی جنسی برای وودی آلن
مایکل کین، بازیگر سرشناس سینما که برای بازی در فیلم وودی آلن جایزه اسکار گرفت نیز به جمع تحریم‌کنندگان این کارگردان پیوست. به گزارش خبرآنلاین، پس از مطرح شدن دوباره اتهامات دیلن فارو علیه وودی آلن، بسیاری از چهره‌های سرشناس اعلام کردند دیگر حاضر به همکاری با این کارگردان نیستند. از جمله آنها می‌توان به تیموتی شلمی بازیگر جوان هالیوود و گرتا گرویگ اشاره کرد. در تازه‌ترین نمونه اما بازیگری دست به این کار زده است که نخستین اسکار کارنامه کاری خود را با بازی در فیلمی از وودی آلن به دست آورد. مایکل کین که نخستین‌بار برای بازی در فیلم «هانا و خواهرانش» به کارگردانی وودی آلن اسکار گرفت، اعلام کرد از شنیدن اتهام آزار جنسی علیه وودی آلن شگفت‌زده شده است و پس از این حاضر نیست در فیلم دیگری از این فیلمساز کهنه‌کار جلوی دوربین برود. کین در این باره گفت:‌ «من از حامیان «جامعه جلوگیری از خشونت علیه کودکان» هستم و نسبت به آزار جنسی کودکان دیدگاه سختگیری دارم. من وودی آلن را دوست دارم و اوقات بسیار خوشی با او داشتم و از این روی پذیرفتن این اتهامات برایم ممکن نیست. من از کار کردن با او پشیمان نیستم اما دیگر با او کار نخواهم کرد». در ماجرای رسوایی آلن برخی بازیگران از جمله الک بالدوین و دیان کیتون برخلاف دیگران از کارگردان «نیمه شب در پاریس» حمایت کردند.


Page Generated in 0/0055 sec