printlogo


کد خبر: 190104تاریخ: 1396/12/22 00:00
فتنه تکفیری

سفیر پیشین آمریکا در ناتو:  سعودی دایه داعش است!
سفیر پیشین ایالات متحده در ناتو، رژیم سعودی را به دست داشتن در شکل‌‌‌گیری و رشد داعش متهم کرد. «رابرت هانتر» در رابطه با اینکه چرا با وجود پشتیبانی ایدئولوژیک، مالی و تسلیحاتی حکومت عربستان از افراط‌گرایی ‏و داعشی‌ها، واشنگتن از سیاست‌‌های ریاض پشتیبانی می‌کند به ایرنا گفت: «من همواره به روشنی انتقادهای خود را درباره نقش عربستان در ‏یمن و جریان‌‌‌هایی از آن کشور که از افراط‌گرایی حمایت می‌کنند، بیان کرده‌‌ام. این حمایت‌ها در سال‌‌های گذشته به شکل‏گیری و رشد داعش کمک کرد. من این موضوع را به روشنی بیان کرده‌ام». او افزود: تصمیم برای مبارزه با تروریسم بر اساس منافع ملی ایران انجام می‌‏گیرد. به نظر من، مصلحت ایران در مبارزه با القاعده و داعش است. روشن است که این کار ایران می‌تواند به همه کشورهایی که ‏مورد تهدید تروریستی این گروه‌ها هستند، کمک کند. ‏ این عضو ارشد روابط فراآتلانتیک ایالات متحده ضمن تاکید بر نقش ایران در شکست داعش در عراق و سوریه و جلوگیری از افراط‌گرایی، عملکرد ایران در منطقه را ستود و خواهان استقبال از آن شد.

دیدار مفتی سعودی  با تروریست سپاه‌صحابه
برخی منابع خبری پاکستانی فاش کردند یک مفتی سرشناس وهابی که در حمایت از حزب حاکم نوازی، راهی این کشور شده بود با  تروریست سلفی «احمد لدهیانوی» که به شیعه‌کشی شهرت دارد، دیدار کرده است. لدهیانوی در فهرست سیاه دولت پاکستان قرار دارد، چرا که جان صدها انسان بی‌گناه را گرفته است. به گزارش شیعت نیوز، هدف اصلی سفر جنجال‌برانگیز «صالح بن محمد»، نایب امام جماعت مسجدالحرام از عربستان به پاکستان که پیش‌تر هم با اعتراض پاکی‌ها مواجه شده بود، دیدار با سرکرده سابق گروه تروریستی سپاه صحابه، برای گفت‌وگو درباره فعالیت‌های آینده او و شیوه بهره‌مندی از حمایت‌های آل‌سعود بوده است. این مفتی وهابی دربار سعودی که رژیم متبوعش مشهور به حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه است، چندی پیش علنا گفته بود: «گروه‌های حامی عربستان در کشور پاکستان باید درباره جنگ سوریه فعال بوده و از مواضع آل‌سعود در این جنگ حمایت کنند.» در حالی که او پیش از رفتن به پاکستان به رهبر حزب جمعیت علمای اسلامی جبهه مقاومت حمله کرده و تهدید به راه‌اندازی اعتراضات خیابانی در پاکستان کرده بود، شنیده می‌شود گروه تروریستی سپاه صحابه قرار است با حمایت برخی گروه‌های تکفیری سوری همزمان با سفر وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد، به آتش تفرقه میان مذاهب مختلف در پاکستان دامن بزند. سفر شوم صالح ابن محمد با هزینه‌های تبلیغاتی سعودی‌ها همراه بوده است به‌طوری که رسانه‌های پاکستانی همسو با حزب نوازی و جریان‌های سلفی، با تقدس‌سازی از او به نام «امام کعبه» یاد کرده‌اند. نایب امام جماعت مسجدالحرام دیدارهایی جداگانه با طاهر اشرفی و دیگر سران تندروی پاکستان نیز داشته است. در سال‌های اخیر سفرهای این وهابی حامی تروریسم تکفیری به پاکستان روندی تکراری گرفته و پس از هر سفر، گروه‌های افراط‌گرا از کمک‌های مالی آل‌سعود بهره‌مند می‌شوند.

کشف نخستین هسته داعشی  در پاکستان
سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان از کشف نخستین گروه تروریستی که به صورت مستقیم زیر نظر داعش فعالیت می‌کرد، در شهر کراچی خبر داده‌اند. این سازمان‌ها پس از دریافت گزارش یک زورگیری کلان در این بندر جنوبی پاکستان موفق به یافتن سرنخ‌هایی از وابستگی زورگیران به داعش شدند. گزارش‌ها حاکی است تاجری به نام رسول کریم با دریافت یک تماس مشکوک از سوی زورگیران تهدید شد که اگر مبلغ اعلام شده توسط آنان را فراهم نکند، کشته خواهد شد. در پی آغاز تحقیقات، فردی به نام «عمران » دستگیر شده و اعتراف کرد با گروه تروریستی داعش همکاری دارد. این در حالی است که طی هفته پیش یکی دیگر از وابستگان به داعش در ایالت خیبرپختونخوا دستگیر شده بود. داعش در افغانستان فعال است و بسیاری از کارشناسان معتقدند پس از افغانستان نوبت به فعالیت داعش در پاکستان خواهد رسید. چندی پیش پرچم داعش در یکی از میادین اسلام‌آباد نصب شده بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.


 


Page Generated in 0/0171 sec