printlogo


کد خبر: 190112تاریخ: 1396/12/22 00:00
اخبار

آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی  دعوت حق را لبیک گفت
آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن یک دوره نقاهت، دعوت حق را لبیک گفت. به گزارش حوزه، پیکر مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه جاری ساعت 8:30 از مسجد آیت‌الله شاه‌آبادی واقع در پامنار تهران و همان روز ساعت ۱۵:۳۰ در قم از مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام تشییع خواهد شد. آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، ۱۰ اسفند سال جاری به علت ایست تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه ICU در بیمارستان حضرت بقیه‌الله(عج) بستری شده بود.  آیت‌‌الله نصرالله شاه‌آبادی، فرزند آیت‌‌الله العظمی میرزا محمدعلی شاه‌آبادی سال 1310 در قم متولد شد و در سال‌های کودکی به تهران مهاجرت کرد. تحصیلات خود را در تهران آغاز کرد و سال 1329 برای ادامه تحصیلات عازم نجف شد. در نجف از درس بزرگان حوزه از جمله آیت‌الله خوئی و آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی بهره برد. سال 1349، به دعوت مرحوم حجت‌‌الاسلام والمسلمین آقای حاج میرزا مهدی پویا- روحانی برجسته و مشهور کراچی- رهسپار پاکستان شد و مورد استقبال فراوان روحانیان و تجار و شیعیان پاکستان قرار گرفت. سال 1394 به درخواست مکرر مردم تهران، نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد و با انتخاب مردم، به عضویت آن درآمد.

انهدام خودروی انتحاری و هلاکت تروریست‌ها در منطقه مرزی سراوان
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از انهدام خودروی انتحاری و هلاکت تروریست‌ها در منطقه مرزی سراوان خبر داد. به گزارش سپاه‌نیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام  خودروی انتحاری و هلاکت 2 تروریست در اقدام بموقع رزمندگان اسلام در پاسگاه مرزی در منطقه سراوان خبر داد. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه یکشنبه 20 اسفند عوامل گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و مواد انفجاری قصد انجام عملیات انتحاری و هدف قرار دادن یکی از پاسگاه‌های مرزی نیروی زمینی سپاه در منطقه سراوان استان سیستان‌وبلوچستان را داشتند که با هوشیاری و اقدام بموقع رزمندگان اسلام ناکام ماندند. در این اطلاعیه تصریح شده است: همچنین یکی از اشرار که در نزدیک شدن به پاسگاه ناکام مانده بود، جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد و به هلاکت رسید. اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افزوده است: در جریان این اقدام که 2 عامل تروریستی به هلاکت رسیدند، 2 تن از بسیجیان غیور این پاسگاه نیز مجروح شدند.

وزرای میلیاردی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند
نماینده مجلس با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی اتفاقی در کشور رخ نداده است، تاکید کرد: آمارهای ارائه‌شده از طرف دولت تنها آمال و آرزو است. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با رسا، آمارهای ارائه‌شده از طرف دولت در زمینه اشتغال را آمال و آرزوهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: در واقعیت هیچ‌کدام از این آمارها محقق نشده است. نقوی‌حسینی با اشاره به شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور با این مضمون که نباید به آمار مرکز آمار بسنده کرد و باید وضعیت جیب مردم را دید، اظهار امیدواری کرد آقای روحانی همچنان به این اظهارات پایبند باشد. نماینده مردم ورامین در خانه ملت یکی از مشکلات دولت را نگاه به بیرون دانست و گفت: دولت منتظر است از خارج از کشور مشکلات برطرف شود. وی این نگاه را غلط برشمرد و افزود: تا در حوزه سیاست گذاری اقتصادی نگاه دولت تغییر نکند، نه رکود از بین می‌رود، نه رونق به‌وجود می‌آید و نه اشتغال محقق می‌شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دومین مشکل دولت را فساد اقتصادی موجود در نظام اجرایی کشور دانست و تاکید کرد: باید بپذیریم که امروز بدون پول و پارتی در کشور نمی‌توان کاری از پیش برد. وی دولت را مرفه و تجملی معرفی کرد و گفت: وزرا و معاونان میلیاردی نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.
 


Page Generated in 0/0053 sec