printlogo


کد خبر: 190118تاریخ: 1396/12/22 00:00
اخبار

آخرین اظهارنظر بیژن زنگنه  درباره اختلاسگر نفتی:
باور نمی‌کنم به کانادا رفته باشد
وزیر نفت در اظهاراتی عجیب ادعا کرد ارزش اموال اختلاسگر وزارت نفت بیش از مبلغ اختلاس بوده است. بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره آخرین اقدامات در زمینه پرونده اختلاس در بخش اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: با همکاری دستگاه قضایی روند رسیدگی به این امر در حال انجام است و طبق برآوردهای انجام‌شده قوه‌قضائیه و نیروهای امنیتی ما، اموال شناسایی‌شده از این فرد، بیش از میزان اختلاسی است که انجام داده که توقیف شده است. اینکه او به کانادا رفته را باور نمی‌کنم و در ترکیه پنهان شده است. به نظر می‌رسد وی اینطور مطرح می‌کند تا در ترکیه پیگیر وی نباشیم. وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود عربستان سعودی در حال مذاکره با مشتری‌های سنتی ایران است تا میزان خرید خود از ایران را کاهش دهند، گفت: من هم چنین موضوعی را شنیده‌ام.
سیاست‌دوگانه در مورد متهمان نفتی
به گزارش «وطن‌امروز»، ادعای زنگنه درباره ارزش اموال این اختلاسگر در حالی صورت گرفته که مجموعه وزارت نفت در مواجهه با موردی همچون بابک زنجانی سیاستی وارونه را اتخاذ کرده‌است به‌گونه‌ای که وزارت نفت ارزش اموال و دارایی‌های بابک زنجانی را حتی بسیار کمتر از نظر کارشناس دادگستری اعلام کرده است. وزارت نفت در حال القای این موضوع است که ارزش اموال زنجانی بسیار کمتر از ادعای وی و حتی نظر کارشناسان است اما در مواجهه با پرونده اختلاسگر بزرگ وزارت نفت به گونه‌ای القا می‌کند که اموال این اختلاسگر بیش از مبلغ اختلاس بوده است. اگر این گفته صحت داشته باشد با یک اختلاسگر احمق مواجهیم که پیش‌تر وزارت نفتی‌ها وی را زیرک می‌دانستند. اختلاس مبلغی کمتر از دارایی‌ها و فرار و آوارگی در کشورهای دیگر با عقل جور در نمی‌آید. سیاست‌های دوگانه وزارت نفت در این اتفاق کاملا مشهود است و نفتی‌ها باید به این سوال پاسخ دهند که چرا با آن پرونده آنگونه برخورد می‌کنند و این پرونده را راحت‌الحلقوم جلوه می‌دهند.


کشاورزی ایران مشکل کم‌آبی ندارد
بیگانگان امنیت غذایی کشور را هدف قرار داده‌اند و متاسفانه عده‌ای در داخل هم با مقصود و نظر یا ندانسته بر همان طبل می‌کوبند. محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه مدام مشکلات آب کشور را به تولید غذا توسط کشاورزی نسبت می‌دهند، گفت: نقش و اهمیت تولیدات دامی داخلی در اقتصاد ملی، امنیت غذایی و روانی و معیشت خانوارها در زمان‌های کمبود برای جامعه ملموس می‌شود. وی تصریح کرد: بخش خصوصی با تعرفه 5 درصدی تخم‌مرغ وارد می‌کند و با قیمت 12600 می‌فروشد و باز اعلام می‌کند صرفه ندارد،  این در حالی است که تخم‌مرغ داخلی پیش از این 9600 تومان عرضه می‌شد و همان موقع عده‌ای اعلام می‌کردند قیمت به دلیل هزینه تولید داخلی بالاست و به مصرف‌کننده اجحاف می‌شود. وی افزود: حالا تخم‌مرغ 9600 تومانی به مصرف‌کننده فشار وارد می‌کرد یا تخم‌مرغ 12600 تومانی وارداتی؟ حجتی اظهار داشت: متوسط قیمت گوشت مرغ در تجارت جهانی 2 دلار و در سطح خرده‌فروشی حدود 4 دلار است، کسانی که منادی واردات هستند، مرغ 2 دلاری وارداتی برای مصرف‌کننده ایرانی مقرون به صرفه است یا مرغ تولید داخلی با خوراک وارداتی فعلی به نفع مصرف‌کننده است؟


قیمت نهایی کوئیک چند است؟
چنانچه قیمت نهایی کوئیک از سوی شورای رقابت از قیمت پیشنهادی کمتر باشد، سایپا باید مابقی پول‌ها را به خریداران بازگرداند. به گزارش تسنیم، اواخر دی‌ امسال براساس اعلام شرکت سایپا فروش فوری و پیش‌فروش خودروی کوئیک آغاز شد. سایپا در بخشنامه خود به نمایندگی‌های فروش برای کوئیک دنده‌ای ساده قیمت 32 میلیون و 900 هزار تومان، اتوماتیک فول 39 میلیون و 800 هزار تومان و اتوماتیک فول‌پلاس 42 میلیون تومان را پیشنهاد کرده اما در ادامه اعلام کرد قیمت نهایی این خودروها پس از تأیید شورای رقابت در دعوتنامه‌ها اعلام خواهد شد. در حال حاضر با گذشت حدود 2 ماه از آغاز پیش‌فروش خودروی کوئیک تحویل آن آغاز شده و سایپا اعلام کرده هنوز قیمت این خودرو تعیین نشده و با همان قیمت‌های پیشنهادی قبلی محصولات به مشتریان تحویل داده می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec