printlogo


کد خبر: 190217تاریخ: 1396/12/23 00:00
هیأت‌رئیسه مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات مالی را از دستور کار خارج کرد
تحصن در پارلمان در اعتراض به حذف سؤال از رئیس‌جمهور

به نظر می‌رسد در کنار لابی‌ها و رایزنی‌های دولت برای عدم حضور حسن روحانی در صحن مجلس و پاسخگویی به سوال نمایندگان درباره موسسات مالی، در مجلس نیز برخی تلاش می‌کنند به هر نحو ممکن، نگذارند سوال از رئیس‌جمهور به نتیجه برسد. به گزارش «وطن‌امروز»، دیروز در در صحن علنی مجلس در شرایطی که سوال نمایندگان از حسن روحانی درباره موسسات مالی دارای حد نصاب امضا یعنی 73 امضا بود و باید اعلام وصول می‌شد، محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد این سوال از دستور کار مجلس خارج خواهد شد. همین مساله نیز باعث شد مجلس که در حال بررسی استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بود، دقایقی به تشنج کشیده شود.
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام مجتبی ذالنوری، نماینده مردم قم در نشست دیروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در میانه اظهارات عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی در دفاع از خود، با حضور در جایگاه هیات‌رئیسه مجلس نسبت به اقدام محمدعلی وکیلی، عضو هیات‌رئیسه پارلمان پیرامون اعلام منتفی شدن سوال از رئیس‌جمهور به دلیل کاهش امضاها انتقاد کرد. به گفته برخی نمایندگان، ذالنوری به منتفی شدن سوالش از رئیس‌جمهور انتقاد داشت و تاکید می‌کرد چرا عضو هیات‌رئیسه (محمدعلی وکیلی) بدون اطلاع‌رسانی و اعلام اینکه چه کسانی امضاهای خود را پس گرفته‌اند و قبل از گفت‌وگو با متقاضیان سوال از رئیس‌جمهور، منتفی شدن سوال را اعلام کرده است. گفت‌وگوی ذالنوری و وکیلی پس از چند دقیقه باعث تجمع نمایندگان در جایگاه هیات‌رئیسه و قطع چندباره نطق وزیر راه و شهرسازی شد. براساس این گزارش، در نهایت حجت‌الاسلام ذوالنوری نماینده قم، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر، حجت‌الاسلام پژمان‌فر نماینده مشهد، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین و حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد نماینده شادگان با نشستن و تحصن در جایگاه هیات‌رئیسه، خواستار اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور شدند. حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در گفت‌وگو با مهر درباره جزئیات این مساله گفت: پس از آنکه سؤال از رئیس‌جمهور به حد نصاب ۷۳ امضا رسیده بود و در آستانه اعلام وصول قرار داشت، با رایزنی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، از حد نصاب افتاد، اما امروز که مجدداً به حد نصاب رسیده، هیأت‌رئیسه این سؤال را اعلام وصول نمی‌کند و این تخلف است. نماینده مجلس با اشاره به نشستن جمعی از نمایندگان در جایگاه هیأت‌رئیسه و در پشت صندلی‌های دبیران هیأت‌رئیسه گفت: اینجا نشسته‌ایم تا سؤال از رئیس‌جمهور که مطالبه مردم و مربوط به مشکلات آنان بویژه در
حوزه بحران ارز و مؤسسات مالی و اعتباری است، اعلام وصول شود. تا لحظه نگارش این گزارش، درباره نتیجه این اعتراض نمایندگان خبری  منتشر نشده است.


Page Generated in 0/0054 sec