printlogo


کد خبر: 190218تاریخ: 1396/12/23 00:00
اخبار

سپاه ادعای یکی از محکومان قضایی را تکذیب کرد
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعای واهی مطرح‌شده توسط یکی از محکومان محاکم قضایی در نامه به یکی از فرماندهان عالی‌رتبه را تکذیب کرد.
به گزارش سپاه نیوز، در پی ادعای واهی مطرح‌شده توسط یکی از محکومان محاکم قضایی در نامه به یکی از فرماندهان عالی‌رتبه و محبوب سپاه مبنی بر «رد اتهام وارده درباره دخل و تصرف شخصی در وجوه بیت‌المال» که در سایت خبری حامی وی منتشر شده است، سردار رمضان شریف سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح این‌گونه ادعاهای بی‌اساس را حرکتی نخ‌نما خواند و اظهار کرد: رأی محاکم قضایی براساس مدارک مستند، مستدل، دقیق و قوی صادر می‌شود و فرافکنی و طرح سناریوهای تکراری علیه نهادها و اشخاص در کشور بار جرائم متهمان را کاهش نمی‌دهد. سردار شریف تشویش اذهان و منحرف کردن افکار عمومی از جرائم و تخلفات را راهکاری بی‌نتیجه و بی‌ثمر برای طراحان آن توصیف و تصریح کرد:
هر چند بروز چنین افعال و رفتاری از این متهم مسبوق به سابقه است اما هرکس ادعایی دارد باید مدارک و مستندات خود را در اختیار مراجع قضایی قرار دهد تا براساس قانون مورد رسیدگی و قضاوت قرار گیرد.

جزئیات حمله گروهک جیش‌الظلم به‌پاسگاه مرزی سراوان
 حمله گروهک جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی میل 190 سراوان با هوشیاری نیروهای قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه ناکام ماند. به گزارش روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه (جنوب شرق)، در حمله گروهک جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی میل 190 سراوان حدود 40 تروریست حضور داشتند. در این حمله تروریست‌ها برای نخستین بار در جنوب شرق کشور از حمله ترکیبی استفاده کردند که به‌صورت همزمان، ضمن حمله نظامی، اقدام به استفاده از تله انفجاری، افراد انتحاری و خودروی انتحاری کردند. این حمله ناموفق ساعت 16:20 دقیقه عصر یکشنبه (20 اسفندماه) در محدوده رودخانه «نهنگ» و پاسگاه میل 190 به‌وسیله گروهک تروریستی جیش‌الظلم و با استفاده از خاک کشور همسایه انجام شد که حدود 40 تروریست در آن حضور داشتند ولی ضربه سنگینی به آنها وارد شد.
در این درگیری 4 تروریست به درک واصل شدند و شماری از تروریست‌ها در آتش سنگین رزمندگان ما مجروح و در نهایت به خاک کشور همسایه متواری شدند. این نخستین عملیات ترکیبی گروهک‌ تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور است که هم از کمین، تله انفجاری، خودروی انتحاری و هم افراد انتحاری و حمله به پاسگاه به‌صورت همزمان استفاده شد که ناکام ماندند. به لطف خدا و با هوشیاری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه این اقدام مذبوحانه دشمن خنثی شد و خودروی انفجاری که قصد داشت خود را به پاسگاه بزند، قبل از رسیدن به پاسگاه به‌وسیله رزمندگان مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد. فرد انتحاری نیز قبل از رسیدن به پاسگاه مورد هدف قرار گرفت و به درک واصل شد. در تله‌های انفجاری نیز آسیبی به رزمندگان ما نرسید و این حمله کور با حداقل خسارت ممکن خنثی شد. در این درگیری 2 نفر از نیروهای سپاه به‌صورت جزئی مجروح شدند که به‌صورت سرپایی مداوا شدند و بحمدالله هم‌اکنون در سلامت کامل به سر می‌برند اما تروریست‌ها در این عملیات ضربه و شکست سنگینی خوردند.

بیانیه موگرینی درباره نشست آتی کمیسیون مشترک برجام
دفتر مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با اعلام اینکه نشست آتی کمیسیون مشترک برجام 25 اسفند برگزار خواهد شد، تصریح کرد این نشست فرصتی برای بازبینی اجرای توافق هسته‌ای است. به گزارش ایسنا، دفتر مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در 16 مارس/ 25 اسفند در وین خبر داد. بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه اروپایی، در این بیانیه آمده است نشست 16 مارس به ریاست «هلگا اشمید» به نمایندگی از فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و با حضور نمایندگان گروه 1+ 5 (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگیس، ‌آمریکا) و ایران برگزار خواهد شد. این نشست فرصتی برای بازبینی اجرای برجام تا جایی که به مسائل هسته‌ای و تحریم‌ها مربوط می‌شود، خواهد بود.


Page Generated in 0/0047 sec