printlogo


کد خبر: 190222تاریخ: 1396/12/23 00:00
آوای شهر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو اعلام کرد
رایگان بودن مترو در پنجشنبه آخرسال

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای پنجشنبه آخر سال (24 اسفندماه 1396) تمهیدات و برنامه‌‌های ویژه‌ای را برای سرویس‌دهی به شهروندان که برای زیارت اهل قبور قصد رفتن به بهشت‌زهرا(س) را دارند در نظر گرفته است. به گزارش «وطن‌امروز»، فرنوش نوبخت افزود: از آنجا که مردم شریف تهران بر اساس یک سنت قدیمی و حسنه در روز پنجشنبه آخر سال برای زیارت اهل قبول به بهشت‌زهرا(س) می‌روند، همه ساله در این روز ترافیک بسیار سنگینی در جاده‌‌های اطراف بهشت‌زهرا(س) حاکم می‌شود، از این‌رو شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه برای رفاه حال شهروندان گرامی و کاهش ترافیک در آن روز تمهیداتی به عمل آورده و به صورت ویژه در خط یک مترو سرویس‌دهی خواهیم داشت. وی تصریح کرد: طبق برنامه‌‌ریزی به عمل آمده برای ارائه سرویس به ایستگاه حرم مطهر بهشت‌زهرا(س) در آخرین پنجشنبه سال از ابتدای صبح تا ساعت ۱۹ بعدازظهر همه قطارها به صورت رایگان از ایستگاه تجریش تا ایستگاه کهریزک و بالعکس تردد خواهند داشت و بعد از آن فاصله حرکت قطارها با توجه به تاریکی کامل هوا طبق برنامه زمانبندی حرکت اجرا می‌شود.

گرانفروشان به مشتریان بهاره هم رحم نکردند
همزمان با بازدید مدیران ستادی گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی از یکی از نمایشگاه‌های بهاره مشخص شد گرانفروشی و  درج نشدن قیمت بیشترین تخلف صورت‌گرفته در این نمایشگاه بوده است. به گزارش «وطن‌امروز»، یکی از گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با حضور مدیران ستادی گشت مشترک و حضور شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مامور رسیدگی به تخلفات احتمالی در نمایشگاه بهاره واقع در مصلای تهران شد. در این گشت مشترک بیشتر تخلفات گرانفروشی و  درج نشدن قیمت بود اما در ابتدا مدیران تلاش داشتند با تذکر و ارشاد به تخلفاتی که ناشی از آگاهی نداشتن فروشندگان بود پایان دهند اما برخی افراد سودجو که اصرار به ادامه تخلف داشتند، ضمن تشکیل پرونده، به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند. قیمت‌گذاری‌های ناعادلانه، گرانفروشی و مرغوب نبودن کالاها در این نمایشگاه از عمده شکایت‌های مردمی به مدیران حاضر در گشت بود.

اجرای طرح هر محله یک بازار
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از اجرای طرح هر محله یک بازار در تهران خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، عبدالحسین رحیمی گفت: سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در راستای اجرایی کردن اهداف تعیین‌شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌، از 25 اسفند تا 25 فروردین 6 قلم کالای پرتقال، سیب زرد، سیب قرمز، سیب‌زمینی، پیاز و گوجه را با 20 درصد تخفیف زیر نرخنامه‌های سازمان به شهروندان ارائه می‌کند. مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با تاکید بر تفاوت قیمت‌ها در میادین و بازارها نسبت به سطح شهر افزود: با توجه به تفاوت 30‌درصدی قیمت محصولات در میادین و بازارها نسبت به سطح شهر، شهروندان می‌توانند
6 قلم کالا را در این ایام تا 50 درصد زیر قیمت سطح شهر تهیه کنند. وی تفاوت 30 درصدی قیمت نسبت به سطح شهر را یک تفاوت حداقلی دانست و اظهار داشت: بر اساس شاخص‌های بانک مرکزی در سیب قرمز، سیب زرد و پرتقال اختلاف قیمت در مراکز میادین میوه و تره‌بار از 47 تا 50 درصد در طول سال است و در گوجه‌فرنگی بیش از 40 درصد اختلاف قیمت وجود دارد. رحیمی به اجرای طرح هر محله یک بازار از سوی سازمان مدیریت میادین اشاره کرد وگفت: برای کاهش سفرهای درون‌شهری و جهت رفاه بیشتر شهروندان در مسیر توسعه بازارها و میادین میوه و تره‌بار، امسال تعداد بازارهای میوه و تره‌بار به 250 بازار رسید که 23 بازار در سال 96 ساخته شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


Page Generated in 0/0112 sec