printlogo


کد خبر: 190224تاریخ: 1396/12/23 00:00
اخبار

تعرفه خودروهای برقی ۵ تا ۲۰ درصد شد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب تعرفه خودروهای هیبریدی ۵ تا ۲۰ درصد خبر داد. سعید باستانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نشست هیأت وزیران درباره کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی اظهار داشت: با توجه به انتقادات مطرح شده مبنی بر چرایی افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی وزارت صنعت پیشنهاد خود را برای اصلاح تعرفه خودروهای هیبریدی به هیأت دولت ارسال کرد که مورد تصویب قرار گرفته است. وی افزود: در تصمیم جدید هیأت دولت تعرفه واردات  خودروهای مایلدهیبرید، فول‌هیبرید، پلاگین‌هیبرید و خودروهای تمام الکتریکی بین 5 تا 20 درصد تعیین شده است. وی درباره رأی دیوان عدالت اداری در لغو مصوبه دولت در اعلام تعرفه‌های جدید خودرو، افزود: رأی اخیر دیوان عدالت برای یک شعبه بوده و قابل تفویض کلی  نیست. اما اگر رأی دیوان توسط شعبه عمومی صادر می‌شد، امکان لغو مصوبه دولت را داشت. به این صورت که رأی دیوان در هیأت دولت بررسی و بعد از شکسته شدن آرا اجرایی می‌شود. گفتنی است از 8 دی‌ماه امسال تعرفه خودروهای برقی با افزایش 25 تا 100 درصدی روبه‌رو ‌شد و به 45 تا 65 درصد رسید.

اصناف معافیت تازه مالیاتی می‌گیرند
اگر قوانین موجود در بخش مالیاتی بدرستی اجرا شود، بخش مهمی از مشکلات مالیاتی اصناف حل خواهد شد. رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در نشست خبری با موضوع ترویج عرضه و مصرف کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی گفت: در سال ۹۶ بسیاری از اصناف با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند. در این بین صنف طلا و جواهر به حالت کما رفت به همین دلیل در سال جاری مجوز راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای ساخت طلا و جواهر گرفته شد که از سال آینده در این رشته دانشجو می‌پذیرند. غلامرضا حسن‌پور با اشاره به فعالیت ۱۱ساله ستاد مد و لباس وزارت ارشاد اظهار داشت: متاسفانه تاکنون تولیدات طراحان مد و لباس به بازار ارائه نشده است. وی افزود: هفته گذشته همایش مد جهان اسلام با حضور ۵۰ کشور مسلمان و با حمایت کارگروه منسوجات شورای اقتصاد مقاومتی اصناف در اهواز تشکیل شد. وی از دیگر کارگروه‌های ایجاد شده در شورای اقتصاد مقاومتی اصناف را کارگروه صنایع دستی عنوان و تصریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند اقتصاد منهای نفت را فعال کند تقویت بخش صنایع‌دستی است.  حسن‌پور یادآور شد: تفاهمنامه‌ای میان بسیج اصناف و بنیاد شهید با حمایت شورای اقتصاد مقاومتی اصناف به امضا رسیده که بر اساس آن اگر اصناف نیاز به نیرو و شاگرد داشته باشند می‌توانند به بنیاد شهید اطلاع داده و بر اساس قانون مالیات از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند. این طرح از سال آینده آغاز به کار خواهد کرد و بر اساس این تفاهمنامه حدود ۲۰ هزار فرزند شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده بیکار با استفاده از این طرح به اصناف معرفی  خواهند شد. وی در ادامه تصریح کرد: از امروز شورای‌عالی رسانه اصناف آغاز به کار خواهد کرد و قرار است این شورا به عنوان بلندگوی مردم عمل کند و انتقال‌دهنده صدای مردم به مسؤولان باشد. رئیس سازمان بسیج اصناف از دیگر فعالیت‌های شورای اقتصاد مقاومتی اصناف را راه‌اندازی اتحادیه کسب و کار مجازی دانست و گفت: این اتحادیه قرار است به اصنافی که مایل به حضور در فضای مجازی برای کسب و کار هستند آموزش داده و محصولات اصناف را به فروشگاه‌های اینترنتی موجود معرفی کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی شد
پس از 6 ماه وقفه در انتخاب رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دیروز طی حکمی توسط رئیس‌جمهور علی مؤیدی‌خرم‌آبادی به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد. وی پیش از این قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بود.

کوثر، قوامین و حکمت ایرانیان یک بانک می‌شوند
امسال این نتیجه حاصل شد که بانک انصار و 2 موسسه مهر اقتصاد و ثامن به محوریت بانک انصار ادغام شوند و در سال آتی هم 3 بانک و موسسه اعتباری باقیمانده یعنی حکمت، قوامین و کوثر هم به بانکی واحد تبدیل خواهند شد. به گزارش فارس، فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: قرار است در چشم‌اندازی دورتر نیز این دو بانک هم ادغام و به بانکی بزرگ‌‌‌‌‌‌تر و کارآمدتر تبدیل شوند.


Page Generated in 0/0063 sec